2016-12-30, 09:14
Medlem
Universells avatar
http://www.expressen.se/gt/just-nu-man-hittad-dod--misstankt-mord/

Citat:
En man i 60-årsåldern har hittats död i sitt hem.

Polisen i Värmland har inlett en förundersökning om mord.

Citat:
När patrullerna kom till bostaden tog de sig in genom ett öppet fönster och fann mannen död – med skador på kroppen vilket indikerar våld och att någon bragt honom om livet.

– Vi söker just nu uppgifter kring mannens förehavanden före det att han hittades död i sitt hem, säger Lindh.

http://nwt.se/grums/2016/12/30/60-arig-man-misstanks-mordad

Citat:
Polis kallades under torsdagen till en adress i Slottsbron med anledning av att det uppstått oro för en man som bor i området. Mannen hade inte varit synlig sedan 23 december och ingen öppnade när man knackade på dörren till mannens bostad, skriver Värmlandspolisen i ett pressmeddelande.
Senast redigerad av Universell 2016-12-30 kl. 09:25.
Citera
2016-12-30, 10:00
Medlem
PeterNosters avatar
Huggmärken i dörren?
http://www.vf.se/nyheter/misstankt-mord-i-slottsbron/

Adressen till grannen:
Södra Villagatan 9
664 40 Slottsbron
Senast redigerad av PeterNoster 2016-12-30 kl. 10:03.
Citera
2016-12-30, 10:28
Medlem
Universells avatar
Haha fan vad skumt
Citat:
Strax före klockan tio gick polisen in i ett närliggande lägenhetshus i Slottsbron och grep en man.

På bilden tycks det vara nån slags 19 åring som blivit gripen?

Edit: underligt. Killen på bilden var mycket yngre tyckte jag iaf

Citat:
Under fredagsförmiddagen greps en man i 70-årsåldern misstänkt för mord.
Senast redigerad av Universell 2016-12-30 kl. 10:30.
Citera
2016-12-30, 12:07
Medlem
b0bbers avatar
Finns bara en ~60årig herre som bor i huset..

Iv*n S*xin, *=a
Citera
2016-12-30, 13:29
Medlem
lersaters avatar
Ska tydligen vara Iv*n .. fyllegubbe dessutom
Citera
2016-12-30, 14:04
Medlem
Quarrels avatar
NWT: 60-årig man misstänks mördad
Citat:
Den som slog larm säger sig inte ha sett 61-åringen sedan den 23 december.

Men enligt uppgifter till NWT har de två männen umgåtts på julaftons morgon, hemma hos den mordmisstänkte.

Då ska den nu döde 61-åringen ha varit blodig, liksom stora delar av den mordmisstänktes lägenhet, och själv sagt att det berodde på att han trillat.
På en bild syns Södra Villagatan 9 i bakgrunden. Gripandet skedde alltså på Södra Villagatan 7, och där är en 70-årig man skriven enligt Ratsit, S*ne L*rsson (u,a).
Citera
2016-12-30, 14:45
Medlem
b0bbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NWT: 60-årig man misstänks mördad

På en bild syns Södra Villagatan 9 i bakgrunden. Gripandet skedde alltså på Södra Villagatan 7, och där är en 70-årig man skriven enligt Ratsit, S*ne L*rsson (u,a).

Ja, och BO sågs rätt ofta tillsammans med en äldre herre med skägg, kan mycket väl bara GM.
Citera
2016-12-30, 19:57
Medlem
På Södra Villagatan 7 finns det väl bara en som kan tänkas vara misstänkt?
Citera
2016-12-31, 00:46
Medlem
Frolmlansts avatar
Verkar som att detta är ett vanligt fyllskallemord, om jag får ge mina fem cent. Två dryckesbröder som träter och den ena tar ihjäl den andra.
Citera
2016-12-31, 10:37
Medlem
Haschstasch86s avatar
Kände till BO väldigt väl och brukade stanna till emellan åt och ta en cigarett med BO och skämta som med vilken svensson som helst. Och kan även intyga att han var glad i pilsner i alla dess former. Men riktigt trevlig gubbe som aldrig ville någon illa och var inte en "typisk" a-lagare som satt pissfull på en bänk i centrum kl 12 på en tisdag. Visst blev väl en kasse från Systembolaget då och då men inte i den mängden som man kan räkna med av någon i ett alkohol missbruk.

Och MGM S*ne är även känd sen tidigare för att vara både kvinno misshandlare och sexförbrytare. En liten pajas som bara gett sig på sina kompisar kvinnor os.v när dom inte haft en chans att försvara sig och säkert är det så i detta fallet också. S*ne i frågan är ungefär 1.60-1.65 cm lång och ligger ungefär på stadiga 55-60kg så det är ingen stor och tjock gubbe vi pratar om, BO i detta fallet är närmre 1.90 lång och skulle tippa på 80-85kg så det är ju lite skillnad även i kroppsbyggnaden hos båda dessa personer. Så är inte förvånad om det nu är så att det handlar om mord så har förmodligen MGM passat på när BO sovit/ankrat. Det är den taktiken han har kört med förut mot både sina egna kvinnor och andra "polare".
Oavsett så tycker jag att ingen förtjänar ett sådant öde om det nu är mord som ligger bakom dödsorsaken. Speciellt mot en sådan glad och trevlig herre som BO.

Vila i Frid iallafall gamle vän..

Har nån någon fråga om saken i fråga besvarar jag gärna så gott jag kan.
Citera
2016-12-31, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschstasch86
Kände till BO väldigt väl och brukade stanna till emellan åt och ta en cigarett med BO och skämta som med vilken svensson som helst. Och kan även intyga att han var glad i pilsner i alla dess former. Men riktigt trevlig gubbe som aldrig ville någon illa och var inte en "typisk" a-lagare som satt pissfull på en bänk i centrum kl 12 på en tisdag. Visst blev väl en kasse från Systembolaget då och då men inte i den mängden som man kan räkna med av någon i ett alkohol missbruk.

Och MGM S*ne är även känd sen tidigare för att vara både kvinno misshandlare och sexförbrytare. En liten pajas som bara gett sig på sina kompisar kvinnor os.v när dom inte haft en chans att försvara sig och säkert är det så i detta fallet också. S*ne i frågan är ungefär 1.60-1.65 cm lång och ligger ungefär på stadiga 55-60kg så det är ingen stor och tjock gubbe vi pratar om, BO i detta fallet är närmre 1.90 lång och skulle tippa på 80-85kg så det är ju lite skillnad även i kroppsbyggnaden hos båda dessa personer. Så är inte förvånad om det nu är så att det handlar om mord så har förmodligen MGM passat på när BO sovit/ankrat. Det är den taktiken han har kört med förut mot både sina egna kvinnor och andra "polare".
Oavsett så tycker jag att ingen förtjänar ett sådant öde om det nu är mord som ligger bakom dödsorsaken. Speciellt mot en sådan glad och trevlig herre som BO.

Vila i Frid iallafall gamle vän..

Har nån någon fråga om saken i fråga besvarar jag gärna så gott jag kan.

Vilken är MGM:s hemort?

Kan för övrigt instämma i att BO var en trevlig filur.
Mycket ledsamt detta.
Citera
2016-12-31, 14:39
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Ok så två mord på "samma" gång i lilla Grums. Är det möjligen relaterade dåd?
Den andra är denna: (FB) Man död i villabrand, Grums
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in