2016-12-28, 20:31
Medlem
Neinzures avatar
Jag färgar ögonbrynen i samband med hårfärgningen som sker en gång i månaden, eftersom mina naturliga ögonbryn är i stort sett "genomskinliga". Kruxet här är att färgen vaskas ur och försvinner efter kanske bara en vecka, vilket gör att jag får gå omkring resten av månaden med mina naturliga (skitfula) ögonbryn för resten av månaden eftersom jag inte vill färga håret alltför ofta.

Detta gör att det blir så mycket mer uppenbart när jag färgar ögonbrynen runt slutet av månaden. Fredag = nästintill genomskinliga/mörkbruna ögonbryn.
Måndag = BAM! Kolsvart.
Det blir även värre med detta iom att jag är man.

Har ni några tips på vad jag kan göra för att få detta att hålla längre, så att jag slipper gå omkring och se ut som en tolvårig pajas för största delen av månaden? Nämnas bör att jag låter alltid färgen sitta i längre än vad den egentligen ska göra. Om förpackningen säger 20 minuter så låter jag det sitta i en halvtimme.
Citera
2016-12-28, 20:37
Medlem
st0ckiss avatar
Använd smink istället.
Citera
2016-12-28, 21:21
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Använd smink istället.

Svårt att avgöra om du är seriös eller inte, men det är inte aktuellt.
Citera
2016-12-28, 21:22
Medlem
frozenbeachs avatar
Färgar du med brynen med hårfärgen eller speciell ögonbrynsfärg?
Annars använd penna som ovan skrev eller kolla upp kosmetisk tatuering..
Citera
2016-12-28, 21:29
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozenbeach
Färgar du med brynen med hårfärgen eller speciell ögonbrynsfärg?
Annars använd penna som ovan skrev eller kolla upp kosmetisk tatuering..

Ögonbrynsfärg. Införskaffade mig detta efter att jag testat med att bara kladda på med samma hårfärg som jag använder till resten av håret, och fungerade skit.

Jag är varken sugen på att sminka mig eller att tatuera fejset. Grejen är den att dessa färger "ska" hålla i en månad sägs det, så jag vill bara veta vad fan jag gör för fel, egentligen.
Citera
2016-12-29, 15:37
Medlem
demonmormors avatar
Du kan testa henna. Med henna så går färgen in på ett helt annat sätt i strået, samtidigt som det lägger sig på efter varje applicering, lite som ett lack. Det är permanent. Meckigt och luktar jävel men hållbart. Lush har en brun (Caca Brun) som jag själv kört på mina bryn då och då.

Skulle tippa att en ruta är tillräckligt för dina bryn. Men när jag säger "permanent" så menar jag verkligen det. Lushs henna har dessutom ren indigo i sig, så skulle du ledsna så kommer du stå där med blå bryn efter en blekning (tackolov växer ju ögonbryn förhållandevis snabbt)
Senast redigerad av demonmormor 2016-12-29 kl. 15:40.
Citera
2016-12-30, 22:10
Medlem
compactlivings avatar
4 veckor my ass. Jag är själv i färgningsträsket. 2 veckor max tycker jag färgen håller.

Allt det där med uppskattade effekt i tid, gäller även vaxning av hår, toning av hår (and the list goes on........) stämmer inte. Tursamt är att det inte är alldeles för jobbigt med själva färgningen, så gräv ut latmasken och gör det oftare bara!
Citera
2017-01-01, 10:14
Medlem
15minFames avatar
Vet du säkert att det är färgen som släpper? Du kanske har en snabb hårväxt och i så fall spelar färgens varighet ingen roll.

Istället för att gå runt och se ut som en pajas, färga varannan vecka.
Citera
2017-01-01, 10:27
Medlem
Jag kör vanlig hårfärg på mina och det fungerar hyfsat men efter 4-5 veckor behövs oftast färgen bättras på.

Ja det är sjukt att bli äldre. Hatar det. Innan hade jag riktigt fina ögonbryn, fylliga med perfekta hårstrån vacker nötbrun färg.

Nu är det allt mer gråa genomskinliga ögonbryn och hårstråna har helt fuckat ur.

Typ som denne killens ögonbryn. Hans ögon och ögonbryn är vackra, hans mun och haka är kaoz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in