2016-12-29, 10:36
Medlem
Vad står det för namn på dörren då?

Vill du så skicka ett pm med namn på grannen och adress samt lgh nr så kan jag kolla upp det mesta åt dig.
Tyvärr är det vanligt att privatpersoner köper upp lägenheter och hyr ut svart åt flertalet asylsökande, papperslösa eller bus som är i landet på stöldturné.
Pågår i även de finaste av bostadskvarter i landet.
Citera
2016-12-29, 11:27
Medlem
DESKI vet svaret - begära medlemsförteckning - den måste BRF ge ut
Citera
2016-12-29, 12:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Är ju fler kommuner som öppet deklarera att dom köper bostadsrätter åt svartingar. T.ex. Ängelholm. Där det finns negrer finns också afrika.
Ängelholm, Malmö, Vallentuna, Lidingö. Men Danderyd var först med det, för ett flertal år sen! Ty de har inget kommunalt bostadsbolag eller dito kommunala hyresrätter.

Händer säkert på många fler platser.

Citat:
Ursprungligen postat av Deski
DESKI vet svaret - begära medlemsförteckning - den måste BRF ge ut
Enklast är väl ratsit.se - fyll bara i adressen.
Citera
2016-12-29, 15:08
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swaghetti
59421404]Grannlägenheten har precis sålts och under de senaste veckorna har vi sett olika mörka män komma och gå, dessa verkar även ha renoverat en hel del då det har låtit utav bara fan stundtals. Vi har sett laminatgolv, reglar och gips bäras in. Vi har väl inte tänkt så mycket angående detta förrän det slog mig nyss när fem st mörka män kom ut ur porten att just fan, inte en enda kvinna har vi sett dessa veckor. Håller de på och styckar upp lägenheten i fler rum 😮

Detta är inte någon storstad, utan en mindre stad där bostadspriserna på senare år rusat, jag och min sambo har precis köpt en, med stadens mått mätt, relativt dyr fyra. Nu är vi livrädda för att eventuellt ha fått nyanlända i samma trappuppgång. Värdet lär väl gå åt helvete om så är fallet.

Vem tar man kontakt med på kommunen för att höra om de börjat köpa lägenheter åt nyanlända likt Malmö och några andra städer?[/spoiler]

Diskussionsunderlag: Hur hade ni känt om ni trott att ni bott relativt skyddat från kaosmänniskor för att sedan upptäcka att ni gått och blivit grannar med dessa för era EGNA skattepengar? Vad, förutom att flytta, kan man göra i situationer som denna om det visar sig stämma?

Jag hade mått väldigt illa!
För att se till att detta ALDRIG kommer att kunna hända mig har jag köpt ett hus med ca 80-100m till närmaste granne.
Citera
2016-12-29, 18:59
Medlem
Ett exempel i mitt närområde.

Kommunen har köpt en stor bostadsrätt för att placera ut en stor familj. Familjen "försvann" sedan lite plötsligt och "hyrde ut" till andra utlänningar.

Familjen som den var avsedd för från början, är troligtvis tillbaka i sitt gamla hemland och inkasserar hyrorna. Ingen har givetvis kollat upp med hembesök från kommunen.

Förfaringssättet är säkert inte en engångsföreteelse.

Du och jag betalar.
Citera
2016-12-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...

Kommunen har köpt en stor bostadsrätt för att placera ut en stor familj. Familjen "försvann" sedan lite plötsligt och "hyrde ut" till andra utlänningar.

Familjen som den var avsedd för från början, är troligtvis tillbaka i sitt gamla hemland och inkasserar hyrorna. Ingen har givetvis kollat upp med hembesök från kommunen.

Du och jag betalar.

Vad ska kommunen göra som staten inte redan misslyckats med.

Inför fingeravtryck, mugshot, blodreg (dna) och ett unikt serienummer på alla som vi släpper in. Det skulle lösa många problem.
Citera
2016-12-29, 19:15
Medlem
Citat:

Du och jag betalar.

Vi betalar för att du inte agerar trots att du enligt egen utsago vet att det fuskas.
Tack för hjälpen!

Ts verkar för övrigt ha försvunnit ur tråden och trots att ts har köpt en bostadsrätt så verkar ts inte ens ha haft de mest basala kunskaper om hur man ska ta reda på vem som har köpt och vem som Birgitta lägenheten tvärs över.
Det går utför på så många sätt.
Senast redigerad av meetthefockers 2016-12-29 kl. 19:18.
Citera
2016-12-29, 19:54
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

Du och jag betalar.

Bidragsfusk kan alla anmäla. De cashar in bostadsbidrag minst.
Skrid till verket nu. Kontakta soc och fk och uppge att de inte bor där.
Eller gilla läget.
Citera
2016-12-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Vi betalar för att du inte agerar trots att du enligt egen utsago vet att det fuskas.
Tack för hjälpen!

Det var länge sedan jag agerade.
Vill bara uppmärksamma att beteendet finns bland våra nya kamrater och att det gäller att ha ögonen öppna och hjälpa till att stoppa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in