2016-12-28, 12:21
Medlem
Grannlägenheten har precis sålts och under de senaste veckorna har vi sett olika mörka män komma och gå, dessa verkar även ha renoverat en hel del då det har låtit utav bara fan stundtals. Vi har sett laminatgolv, reglar och gips bäras in. Vi har väl inte tänkt så mycket angående detta förrän det slog mig nyss när fem st mörka män kom ut ur porten att just fan, inte en enda kvinna har vi sett dessa veckor. Håller de på och styckar upp lägenheten i fler rum 😮

Detta är inte någon storstad, utan en mindre stad där bostadspriserna på senare år rusat, jag och min sambo har precis köpt en, med stadens mått mätt, relativt dyr fyra. Nu är vi livrädda för att eventuellt ha fått nyanlända i samma trappuppgång. Värdet lär väl gå åt helvete om så är fallet.

Vem tar man kontakt med på kommunen för att höra om de börjat köpa lägenheter åt nyanlända likt Malmö och några andra städer?

Diskussionsunderlag: Hur hade ni känt om ni trott att ni bott relativt skyddat från kaosmänniskor för att sedan upptäcka att ni gått och blivit grannar med dessa för era EGNA skattepengar? Vad, förutom att flytta, kan man göra i situationer som denna om det visar sig stämma?
Senast redigerad av Swaghetti 2016-12-28 kl. 12:28.
Citera
2016-12-28, 12:23
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swaghetti
Grannlägenheten har precis sålts och under de senaste veckorna har vi sett olika mörka män komma och gå,

Det låter som du har fått en bordell som granne
Citera
2016-12-28, 12:25
Medlem
I min trappuppgång bor 5 araber i en etta. Så det är tyvärr inget ovanligt fenomen, och svårt att stoppa.
Citera
2016-12-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det låter som du har fått en bordell som granne

Hellre en bordell än ett förmodat flyktingboende.

Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
I min trappuppgång bor 5 araber i en etta. Så det är tyvärr inget ovanligt fenomen, och svårt att stoppa.
Har kommunen köpt den lägenheten åt dem? Jag anser att det finns en väsentlig skillnad i att bo grannar med folk som själva tjänat ihop kontantinsatsen, blivit beviljade lån etc, än att kommunen kan trycka in vilket folk som helst i en bostadsrätt i ett panikartat försök att klara den nya anvisningslagen.
Citera
2016-12-28, 13:05
Medlem
BaraSkitidags avatar
Jag lider med dig och din sambo, stackars jävlar. Rösta rätt!
Citera
2016-12-28, 13:09
Medlem
godhetsapostelns avatar
Är ju fler kommuner som öppet deklarera att dom köper bostadsrätter åt svartingar. T.ex. Ängelholm. Där det finns negrer finns också afrika.
Citera
2016-12-28, 13:27
Medlem
Men hur svårt kan det vara att ringa ordförande i din bostadsrättsförening och höra sig för om denne vet något om bakgrunden till affären. Ni i föreningen ska ju godkänna de nya medlemmarna.
Citera
2016-12-28, 13:47
Medlem
Just varit i kontakt med kommunens integrationsenhet, kommunen har varken köpt eller hyrt någon lägenhet åt nyanlända. Nu återstår att kolla upp om det kan vara en privat aktör, vi har några såna också här i staden.

Får bli ett samtal till ordförande i föreningen.
Citera
2016-12-28, 13:48
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men hur svårt kan det vara att ringa ordförande i din bostadsrättsförening och höra sig för om denne vet något om bakgrunden till affären. Ni i föreningen ska ju godkänna de nya medlemmarna.

Styrelsen ska godkänna nya medlemmar ja och man kan inte neka kommunen att köpa tyvärr, även om man skulle vilja.
Citera
2016-12-28, 14:54
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swaghetti
Just varit i kontakt med kommunens integrationsenhet, kommunen har varken köpt eller hyrt någon lägenhet åt nyanlända. Nu återstår att kolla upp om det kan vara en privat aktör, vi har några såna också här i staden.

Får bli ett samtal till ordförande i föreningen.

Kommunen förnekar givetvis att de köpt lägenheten för att undvika konfrontation!
Citera
2016-12-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Det finns ju bestämmelser för hur många det får bo i en bostad. Det brukar vara en mer än antal rum, t.ex. 2 i en 1:a, 3 i en 2:a, 4 i en 3:a osv. Rasen kan man tyvärr inte göra mycket åt i dylikt fall.
Citera
2016-12-28, 15:46
Medlem
Gå raka vägen till ordförande i styrelsen och fråga, nekar personen så fråga varför .Till slut måste dom sätta upp namnlappen i porten. En riktigt bra sak är att kolla på birthday, där kan man kolla alla som bor på adressen. Gå förbi och kolla läg nr . Sen är det bara att googla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in