2016-12-26, 07:37
Medlem
GormDenGamles avatar
"Folktandvården förbjöd en muslimsk kvinnlig tandläkare att täcka armarna.
Nu stäms man av diskrimineringsombudsmannen (DO)."

"Efter förbudet tvingades tandläkaren anpassa sig efter de nya reglerna – eller helt enkelt säga upp sig.
Kvinnan sjukskrevs kort därefter, men försökte att komma tillbaka till jobbet och anpassa sig efter de nya reglerna.
Hon valde dock senare att säga upp sig.
Nu menar DO att tandläkaren diskriminerats av sin arbetsgivare och kräver 100 000 kronor i ersättning för kvinnan."

Länk: http://www.expressen.se/nyheter/tandvarden-forbjod-langarmat--stams/

Än en gång ska reglerna ruckas på. Och på detta ska hon ha 100.000 kr. Varför?
Citera
2016-12-26, 08:17
Medlem
vem fan bryr sig om ens tandläkare har tshirt eller långärmat
Citera
2016-12-26, 08:25
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"Folktandvården förbjöd en muslimsk kvinnlig tandläkare att täcka armarna.
Nu stäms man av diskrimineringsombudsmannen (DO)."

"Efter förbudet tvingades tandläkaren anpassa sig efter de nya reglerna – eller helt enkelt säga upp sig.
Kvinnan sjukskrevs kort därefter, men försökte att komma tillbaka till jobbet och anpassa sig efter de nya reglerna.
Hon valde dock senare att säga upp sig.
Nu menar DO att tandläkaren diskriminerats av sin arbetsgivare och kräver 100 000 kronor i ersättning för kvinnan."

Länk: http://www.expressen.se/nyheter/tandvarden-forbjod-langarmat--stams/

Än en gång ska reglerna ruckas på. Och på detta ska hon ha 100.000 kr. Varför?

Kortärmat inom vården är ju ett sätt att undvika spridning av virus och bakterier. I munnen finns det gott om mikroorganismer så jag förstår precis hur Folktandvården resonerat.

Att tandläkaren processar genom DO visar att hon skiter totalt i patientsäkerheten.
Citera
2016-12-26, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vem fan bryr sig om ens tandläkare har tshirt eller långärmat

Det handlar om hygien och patientsäkerhet. Men du kanske inte bryr dig om du dör på operationsbordet för att en muslim inte kunnat sterilisera sig så bra på grund av sin teologiska klädkod.
Citera
2016-12-26, 09:38
Medlem
GulligaGullans avatar
Hur kan detta bli diskriminering???

Hygien och patientsäkerhet måste ju gå först!
Citera
2016-12-26, 09:48
Medlem
tclaessons avatar
Vilka är det som jobbar på DO egentligen, finns det överhuvudtaget något regelverk att gå efter eller sitter det en svettig imam och godtyckligt delar ut skadestånd? Det sistnämnda verkar troligast med tanke på att dylika beslut tas. Islam och all annan religion bör betraktas som en hobby och en sådan sak som hygienregler inom vården ska självklart gå före en persons tro.
Citera
2016-12-26, 09:50
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligaGullan
Hur kan detta bli diskriminering???

Hygien och patientsäkerhet måste ju gå först!

Det är DO som agerar som förtryckarorganisationen ACLU (AntiChrist Lawyers Union) som springer runt och hotar att stämma folk, eftersom det är dyrt med rättegångar så brukar de flesta inte ta strid (som de lätt skulle vinna) och gå med på förlikning.

DO är en sån förtryckarorganisation, en maffia helt enkelt.
DO borde läggas ner istället sitter med feta resurser från Staten och kan därför springa omkring och trakassera och förtrycka.

DO och dess klienter är till största del sataniskt smuts.
Citera
2016-12-26, 09:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den enda acceptabla kompromissen vore att hon bytte till en nytvättad tröja mellan varje patient.
Citera
2016-12-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den enda acceptabla kompromissen vore att hon bytte till en nytvättad tröja mellan varje patient.

Jo, men varje patient måste i så fall också informeras om att tröjan faktiskt är steriliserad. Eller tänker du dig att det skall hänga en skylt på hennes dörr där det står "Denna tandläkare kan av religiösa skäl inte följa tandvårdens riktlinjer för hygien men har i samråd med arbetsgivaren kommit fram till en kompromiss som innebär att istället för kortärmat byts den långärmade tröjan ut mellan varje patient".
Citera
2016-12-26, 10:09
Medlem
Än en gång ska det jämkas mellan kunskap/tekniska framsteg och religion. Detta har ju varit uppe historiskt många gånger tidigare. Man har alltid efter en tid kommit fram till att den moderna tekniken/kunskaperna ska väga tyngre än religion. Religion är en privat angelägenhet. På en arbetsplats gäller andra regler (i detta fallet smittorisk, på andra arbetsplatser finns kanske risken att fastna i en maskin med löst sittande kläder och att man pga detta inte skulle få ha långärmat).

Då man träder in på en arbetsplats så får man snällt anpassa sig till dessa regler. Annars får man helt enkelt söka sig någon annanstans.

Det behöver inte vara religiöst heller. Nya regler kommer ständigt, och det är inte säkert att man vid första anblicken tycker de är bra. Jag kommer ihåg när "gubbarna" i verkstaden inte fick röka vid sina svarvar (och dessutom städa och hålla rent). Det blev ett jäkla hallå....Men idag skulle INGEN vilja gå tillbaks till det gamla.

Idag är det "kliniskt" rent och snyggt, gifterna i luften sugs ut och renas etc etc samt att det är modernt att vara hälsosam.

Den här tandläkaren borde förstå att det är skillnad på henne som yrkesperson och privatperson.
Senast redigerad av Revolutions 2016-12-26 kl. 10:11.
Citera
2016-12-26, 10:41
Medlem
Så den muslimska bordellmamman får, till skillnad från sina offer, svenska kvinnor, betalt.

100 000 SEK för sina armar, nästan bara underarmarna, är ju inte fråga om ärmlöst.
Det ger en fingervisning om hur värdefulla svenska kvinnor är, hur mycket hon kan tjäna på oss.

Jag har en välassimilerad bekant. Vi ser oss som vänner men när det kommer till kritan kan det aldrig vara så, det går emot bådas vår natur.

Hon hatar sina kulturfränder.
Jag hatar också hennes kulturfränder, men det kan hon inte förstå.
För jag förstår ju inte vad dom säger.
Jag förstår ju inte hur vidrigt dom uttalar sig om mig, om svenska flickor och kvinnor.

Hon råkade hamna bredvid mannen i "Inte utan min dotter" under en flygresa.
--Hur kunde du vara så djävla dum att du behandlade en västerländsk kvinna på det sättet, var frågan hon ställde till honom.

Han var såklart helt oförstående, en mer gyllene bur kunde man ju inte få.

Enligt honom ska det göras en film med hans version, så att alla förstår vilken kärleksfull man han är.
Kan tänka mig att den filmen kommer att visas så fort gökäggsläggarna säkerställt att antalet muslimska röstberättigade överstiger vårt.
Citera
2016-12-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det är alltså en så stor psykosocial belastning att vara kvinna i Sverige idag att en fullt arbetsför kvinna blir sjuk av att visa armarna.

--Vad jag är avundsjuk på dig som kan ha kortärmat, sa både farmor och mormor till mig.
Som gammal kärring (farmors ordval), respektive äldre kvinna (mormors ordval) kan man inte längre ha det, det känns inte roligt att se hur det hänger.
Då var dom båda över 80, födda när förra seklet var nytt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in