2016-12-26, 00:28
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag vet inte längre vad som är "bait" eller riktigt så bryr mig inte om att kommentera så mycket om nån snackar illa om muslimer eller annat
Citera
2016-12-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Nästan alla? Haha inte ens en miljon av 10 äter den på den dagen. Epic fail.
Du är ju kränkt så fortsätt vara bitter. Puss. Redigera och ändra namnet till IslamIsPeace så slipper du bli kallad kränkt.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-26 kl. 00:37.
Citera
2016-12-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Nyårsdagen bör bytas till kebabpizzadagen. Nästan alla äter kebabpizza den dagen. Den nya svenska traditionen tack vare oss.

Att Kebab kommit till Sverige är jag glad över. Gott!
Citera
2016-12-26, 00:36
Bannlyst
Citat:
Du är ju kränkt så fortsätt vara bitter. Puss.

Klart jag är kränkt. Det luktat ju kebab och svett på varenda buss numera. Ingen vidare samhällsutveckling.
Citera
2016-12-26, 00:39
Avslutad
Ja, för en sketen pizza gör ju att det är värt att plocka in 100.000 muslimer om året.

Matargumentet är det sämsta, tätt följt av Zlatan-argumentet.
Citera
2016-12-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Klart jag är kränkt. Det luktat ju kebab och svett på varenda buss numera. Ingen vidare samhällsutveckling.
Där var du rasist igen men jag behandlar dig väl, eller hur? Vi är bra människor.
Citera
2016-12-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, för en sketen pizza gör ju att det är värt att plocka in 100.000 muslimer om året.

Matargumentet är det sämsta, tätt följt av Zlatan-argumentet.
Ja, vi får ju kunder? Hellre det än ingenting så att vi kan betala skatt. Vad är negativt med det?
Faktiskt så äter muslimer svenska kebab mycket sällan. Shish är favoriten.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-26 kl. 00:44.
Citera
2016-12-26, 00:49
Avslutad
Citat:
Faktiskt så äter muslimer svenska kebab mycket sällan. Shish är favoriten.

Vad vill du ha sagt med det?

Bara i Sverige man försvarar en massinvandring med matargument.

Vi har många olika typer av matkulturer här utan att för den sakens skull ha importerat en miljon kineser, japaner eller amerikanare.

Tycker du att media och politiker sköter denna fråga(invandringen) snyggt? Att de behandlar den som vilken samhällsfråga som helst och är konsekvensneutrala i sina analyser?

Vad säger du till dina muslimvänner som stöttar jihadism och t ex IS?
Citera
2016-12-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad vill du ha sagt med det?

Bara i Sverige man försvarar en massinvandring med matargument.

Vi har många olika typer av matkulturer här utan att för den sakens skull ha importerat en miljon kineser, japaner eller amerikanare.

Tycker du att media och politiker sköter denna fråga(invandringen) snyggt? Att de behandlar den som vilken samhällsfråga som helst och är konsekvensneutrala i sina analyser?

Vad säger du till dina muslimvänner som stöttar jihadism och t ex IS?
Suck, jag har sagt flera gånger, jag stöttar inte daesh.
Eftersom det pågår krig där nere, så ökas flyktingar. Att de är flera idag i Sverige är inga konstigheter. De vill gärna stanna kvar dock men de har inget annat val än att fly till ett helt främmande land och kultur. Det är en svår uppgift att anpassa sig i ett främmande land men de försöker trots den jobbiga resan.
Ingen av mina goda vänner tycker att det daesh gör är islamistiskt. Har du sett nåt tecken på att Sverige håller på att bli ett muslimskt land? Vad isåfall? Sverige är ett sekulärt land.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-26 kl. 01:03.
Citera
2016-12-26, 01:05
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Det är ju klart att kristna motivet låg bakom utöya massakern. Utländska var målet, väldigt nazistiskt gjort. Sverigevänner vill släppa ut honom och hedra honom.

Kristna motivet bakom utöya? På utöya mördades främst socialdemokratiska ungdomar oavsett vilken religion de hade. Politiskt motiv skulle jag kalla breiviks agerande. Gäller även bomben inne i Oslo.

Nä du - islamister blir terrorister med religiöst motiv. Resten av världen har lämnat Gud-fantasierna bakom sig.

Alla muslimer är inte självmordsbombare men alla självmordsbombare är muslimer. Thats a fact!
Senast redigerad av another-devil 2016-12-26 kl. 01:13.
Citera
2016-12-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Kristna motivet bakom utöya? På utöya mördades främst socialdemokratiska ungdomar oavsett vilken religion de hade. Politiskt motiv skulle jag kalla breiviks agerande. Gäller även bomben inne i Oslo.

Nä du - muslimer är terrorister med religiöst motiv. Resten av världen har lämnat Gud-fantasierna bakom sig.
Ännu en snubbe som stöttar på Breivik. Han var dömd som mentalt sjuk i början, hur lågt kan man sjunka att tänka så.

Black shooters are called thieves, brown shooters are called terrorists and white shooters are called mentally ill.

Vit är färglös, därför kallas vi färgade människor förutom de vita. Rasist rakt igenom.
Citera
2016-12-26, 01:13
Avslutad
Citat:
Suck, jag har sagt flera gånger, jag varken stöttar daesh.
Ingen av mina goda vänner tycker att det daesh gör är islamistiskt. Har du sett nån tecken i Sverige att det blir ett muslimskt land? Vad isåfall? Sverige är ett sekulärt land.

Går du i moskén regelbundet? Och du har aldrig hört något där prata om IS/annan muslimsk terrorism på ett sätt som oroar dig?

Det finns massa tecken, men beroende på hur folk väljer att ta in dem eller ej, så kanske alla inte ser samma sak. T ex att anpassa skolmenyer efter halalslakt är ett tecken, att inrätta särskilda badtider för män och kvinnor p.g.a. religiösa skäl är ett annat tecken. Svenska Kyrkans krusade och fjäsk för islam/muslimer är ett annat. Förorternas moralpoliser är ett annat. Det religiöst betingade kvinnoförtrycket som brer ut sig i hela Sverige. Att det inte ställs samma krav på moskéer/muslimska organisationer som på alla andra trossamfund, t ex krav på att de ska gå i Pride-tåget och stå upp för alternativa livsstilar. Svenska traditioner utmanas ständigt och förlöjligas. Däremot sker det inget normbrytande när det handlar om islam utan då ska traditioner och värderingar "respekteras". Vi har sett flera islamister infiltrera politiska partier och suttit på höga positioner. Kaplan och Waberi är två stycken. Plus en hel del andra utspridda på mindre poster.

Hur kan du inte problematisera kring detta om du inte vill leva i ett islamiskt land/samhälle? Seriöst, det finns hur mycket som helst. Och varför du väljer att inte se det tycker jag är svar nog på din trådstart.

Av en ren slump fick jag för ca. 10 år sedan insyn i en muslimsk friskola. Det var ingen trevlig erfarenhet, men en viktig erfarenhet.

Sverige är ett sekulärt land på papper. I verkligheten har religion fått mycket att säga till om igen. Staten visar upp en feghet inför religiösa önskemål och krav. Och media gör inte sitt jobb.
Senast redigerad av GenesisP 2016-12-26 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in