Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Hej! Hur ska jag som timanställd på bemanningsföretag få ihop så mycket pengar som möjligt på 6 månader?
Kort om mig: 19 år gammal, bor hos föräldrar, har flickvän, ingen körkort, erfarenhet av att fixa datorer och mobiler. Har en liten samling på 10 000 kr. Bemanningsföretaget jag jobbar på erbjuder tyvärr inte mycket jobb.
Nu till det viktiga. Jag vill få in så mycket pengar som möjligt under mina 6 månader. Jag vill samtidigt minska mina utgifter. Drastiskt. Har någon här erfarenhet av hur jag bör gå tillväga?
Kan jag börja frilansa inom mobiler och datorer? Får det bli svart isåfall? Finns det andra grejer jag kan göra för pengar?
Eller bör jag skaffa ett till jobb? Måste vara hårt och välbetalt jobb då jag värdesätter mitt tid framför dåligt lön men lättare jobb. Tack på förhand!! All hjälp uppskattas.
som nån ovan nämnde kapa Utgifterna dock tycker jag att du ska försöka få ett heltids jobb skit i bemanningsföretag i fall dem inte kan erbjuda dig mer jobb. ifall du inte är utbildad så får du inte heller vara kräsen. hur mycket pengar tjänar du i timmen på att sitta hemma och spela dator? inte mycket skulle jag tro så du ska va glad ifall någon vill betala dig 100kr i timmen för att göra ett jobb som vilken ungdom som helst kan göra.
tänk så här 100kr timmen blir 800per dag du jobbar 20 dagar i månaden = 16k efter skatt får du ca 12k kvar du får bo väldigt billigt hemma. säg att du har fasta utgifter på 1000kr + 2000kr övrigt du kan spara 9k det blir 45k på 6 månader. vad tror du om det.