Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-23, 20:24
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Ok jag kan ha fel, vilka bolag har investor intressen i som ska leverera fordonet som TS handlar om?

Det är sk joint venture. Wallenbergarna äger genom investor både Bofors och BAE och BAE äger aktier i SAAB. Sedan kan ju ägandet ändras över tid och beroende på olika orsaker men i förhållande till omsättning så äger Wallenbergarna genom investor helt klart Bofors och SAAB fullt ut.
Citera
2016-12-23, 20:29
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det är sk joint venture. Wallenbergarna äger genom investor både Bofors och BAE och BAE äger aktier i SAAB. Sedan kan ju ägandet ändras över tid och beroende på olika orsaker men i förhållande till omsättning så äger Wallenbergarna genom investor helt klart Bofors och SAAB fullt ut.
Jag är inte jätteinsatt i Investors portfölj men har dom verkligen inflytande i BAE och Bofors?
Källa efterfrågas.
Hur som helst är det en bra kompetensökning av vårat stackars försvar.
__________________
Senast redigerad av kroppskultur 2016-12-23 kl. 20:44.
Citera
2016-12-23, 20:45
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Jag är inte jätteinsatt i Investors portfölj men har dem verkligen inflytande i BAE och Bofors?
Källa efterfrågas.
Hur som helst är det en bra kompetensökning av vårat stackars försvar.

Dom byter ju ägerbild ibland men Bofors och SAAB sitter ihop liksom BAE äger procent i SAAB.
Investor äger också i BAE. Som jag sa så kan ägarbilden förändras över tid på pappret men helt klart är att Investor inte släpper en tum även om det officiellt kan låta annorlunda.

Bättre du söker själv efter källor så slipper vi diskutera riktigheten i källorna eller något annat.

Kolla bara in ubåtskäbblet så ser du vem som bestämmer men det kostade förvisso Scania.
Även om det var av temporär art. Men du borde nog haja principen.
Citera
2016-12-23, 20:55
  #40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Bofors och BAE. Cirkelrunkarnas förbund.
Vem äger vad och vem gör affärer med vem och vem äger vem är den stora frågan.
Så du vet alltså inte att Wallenberg har några intressen i affären. Vad dumt av dig att du påstod att de hade det då, det betyder ju att du bara kräktes ur dig dina egna fantasier utan någon substans. Är du alltid så dum?
Citera
2016-12-23, 20:57
  #41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Investor ägs av Wallenberg. De äger stora delar i bolagen som ska sälja till staten. Sluta att desinformera folk.
Då är du så god och visar hur mycket Wallenbergarna äger i H-B Utveckling AB. För du sysslar väl inte med trams? Du vet väl att trams inte är tillåtet här.
Citera
2016-12-23, 20:59
  #42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Så är det. Nu är det här ju bara penuts men många bäckar små. Och det följer samma princip som vi ser i hela västvärlden med USA i spetsen. Där vet man hur man mjölkar på riktigt.

Ska bli intressant att se vad slutnotan blir för detta värdelösa koncept som Sverige inte behöver blir.

Eller vänta nu, kan den här beställningen härledas till medias hets mot Ryssland?
Det sovande folket osv.
Vad är det som är värdelöst med konceptet?
Citera
2016-12-23, 21:00
  #43
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Det lustiga är att det fortfarande är ett granatkastarsystem i framkanten. Det framkommer även att man förnyar artilleriet, men det kanske ingen bryr sig om. Å andra är det mest symboliskt/politiskt. Det vore bättre att Nord Stream "råkade" gå sönder, men då blir kanske Merkel skulle bli lite kinkig.
Citera
2016-12-23, 21:00
  #44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det är sk joint venture. Wallenbergarna äger genom investor både Bofors och BAE och BAE äger aktier i SAAB. Sedan kan ju ägandet ändras över tid och beroende på olika orsaker men i förhållande till omsättning så äger Wallenbergarna genom investor helt klart Bofors och SAAB fullt ut.
Visa det då och visa hur mycket.
Citera
2016-12-23, 21:02
  #45
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Har man försett granatkastaren med öppningsbart slutstycke eller drar man in röret i tornet för att ladda om? Öppningsbart slutstycke låter väl vettigast så det gissar jag på men säg gärna om någon vet.

Bakladdad med kilmekanism.

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Investor ägs av Wallenberg. De äger stora delar i bolagen som ska sälja till staten. Sluta att desinformera folk.

Goddag yxskaft.
Wallenberg äger inte investor.
De äger 23% av Investor.

Investor äger inte heller BAE.

Bland de större ägarna till BAE
(de med mer än 3% av aktieinnehavet)
så är inte Investor listade
och Investor listar inte heller tillgångar i BAE.
Däremot så listar Investor t.ex. sitt innehav av 4,1% av aktierna i Astra Zeneca.
SAAB AB listar f.ö. inte heller BAE bland sina större ägare
(de med 0,6% eller mer av aktieinnehavet).

Så sluta att desinformera folk, med ditt okunniga dravel.

Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Folkmordsregimen köper alltså in krigsmateriel, ett hårt lag mot oss svenskar. Ett helt galet pris också för granatkastare. Hade kunnat köpa riktigt artilleri från Ali express mycket billigare som dom flesta gör numera. Regimens hantlangare i "försvaret" är landsförrädare.

575 miljoner för 40st eldenheter är mycket billigt.
För USMC motsvarande system så räknar man t.ex.
med 100 miljoner per system och då bara med halva eldkraften.
Citera
2016-12-23, 21:04
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Så du vet alltså inte att Wallenberg har några intressen i affären. Vad dumt av dig att du påstod att de hade det då, det betyder ju att du bara kräktes ur dig dina egna fantasier utan någon substans. Är du alltid så dum?

Investor är ett skitföretag och genererar bara pengar åt Wallenbergarna och deras polare.
Så jag följer inte Investors affärer fullt ut längre.
Men jag kan garantera dig att där något av Bofors eller BAE eller SAAB eller Investor finns Wallenbergarna med. Garanterat till 100%.
Jag ser inte hur du kan göra någon annan tolkning av det jag skrivit tidigare. Men nu var jag extra tydlig med ert Cirkelrunkande. Alla fattar.
Citera
2016-12-23, 21:14
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

575 miljoner för 40st eldenheter är mycket billigt.


Riktigt bra pris egentligen, förmodar att vagnarna som väntade på AMOS-torn kommer konverteras. Tror dock inte att FMV har 40 vagnar som var anpassade för AMOS, så jag förmodar en del strf90 som inte är ute på förband ska konverteras.
Citera
2016-12-23, 21:14
  #48
Medlem
D.B-Coopers avatar
Förstår faktiskt inte vitsen. Hotet mot Sverige kommer inifrån (invandrat med vårt goda minne). Hur ska dessa prylar användas då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback