2016-12-22, 23:24
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Dominant i min intelligens ja, men inte i mitt beteende om det var det du frågade.
Min erfarenhet är att tjejer som gör karriär spelar tuffa men i sängen är dom undergivna
Citera
2016-12-22, 23:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Vem gör slut när kvinnan gör karriär?

Vad menar du med "gör karriär"? Är det synonymt med "har en egen inkomst"?
Citera
2016-12-22, 23:38
Medlem
whadeewhoos avatar
Det är oftast så djupt inrotat i mannen och männens kultur att det är hans uppgift 'to bring home the bacon' så även om paret är trygga och nöjda med att kvinnan tjänar mer så får mannen tillslut så mycket skit från andra män att han börjar må dåligt över det.
De flesta (normala) kvinnor kunde inte bry sig mindre om vem som tjänar mest (i ett sunt förhållande) så länge paret klarar räkningarna och har mat på bordet.

Och så vill hon ju köpa någonting fint åt sig själv nån gång
Men jag tror att kvinnan älskar att tjäna mer på ett sätt, för då har hon alltid övertaget att hon kan demaskulera(kommer inte på ordet) mannen genom att ta notan och påminna honom om vem som tjänar mest då de bråkar om ekonomi...

Kvinnor är en grälsjuk art..
Citera
2016-12-22, 23:57
Medlem
De flesta vill inte sänka sin livsstandard genom att göra det bättre för den andra.

Men det är väl svårt att generalisera såpass mycket, men har själv sett detta med egna ögon.
Och vette fan om det är bra eller dåligt, alla dör väl någon gång om man ska vara lite mer allvarlig så spelar det egentligen ingen roll om man vill ha någon för att kunna skryta om till andra. Man blir äldre och ungdomen sinar iväg sedan kommer det upp en annan generation som har ungdomen som sin vägledare och man liksom hamnar under stenen. Det är verkligheten.

Ähh, man ska inte lägga ner så mycket energi på sådant nonsens, låt barnen leka med samma barn för i slutändan är man som sagt bara ett barn, inte vet ett skit om verkligheten utan tror sig veta.
När man kommit underfund med att man inte vet så anser jag att man har mognat, utveckling sker konstant och att stanna upp betyder inte att man stadgat sig utan helt enkelt blivit för bekväm.

Varför håller inte förhållandet när kvinna gör karriär? Ja, du det kan man spekulera hej vilt, men jag tror att man helt enkelt inte vill sänka sin livsstandard genom att göra det bättre för den andra (och detta gäller väl män såväl).
Jag hade förmodligen gjort det samma utifrån hur man själv blivit bemött samt hur man har sett andra som blivit bemötta på ett sådant sätt. Lite som en ond cirkel, men som tur är så är jag inte förankrat i det där träsket utan ser det från lite fler perspektiv där människans levnadstid är en ynklig måttstock till tiden i sig och visst kan man kolla sig blint i det, men jag tror faktiskt att det kommer ifatt en till slut och man säkert undrar vad i helvete man gjorde när man gjorde "rätt" för sig och förväntar sig säkert att saker och ting ska falla i perfekt ordning, vilket det aldrig gör då livet i sig är en kamp, och det tror jag de flesta håller med om.
Citera
2016-12-23, 00:08
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Min erfarenhet är att tjejer som gör karriär spelar tuffa men i sängen är dom undergivna

Enligt min erfarenhet så går de flesta männen in relationer med "karriärkvinnor" med dessa fördomar och därför slutar det katastrofalt. Ungefär samma sak som att tro att alla män eller kvinnor är otrogna. Det tär på relationen.
Citera
2016-12-23, 00:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Enligt min erfarenhet så går de flesta männen in relationer med "karriärkvinnor" med dessa fördomar och därför slutar det katastrofalt. Ungefär samma sak som att tro att alla män eller kvinnor är otrogna. Det tär på relationen.

Vad menar du med "karriärkvinnor"? Jag förstår inte vad som menas med begreppet.
Citera
2016-12-23, 00:26
Medlem
Ryggradsluss avatar
Kvinnan är van att vara i beroendeställning mot mannen tills nyligen nu blir det svårt för många att kasta om rollerna. Många kortsluter det blir error. Jag lekte med tanken om ekonomiskt oberoende med en rik kvinna som ung man men förstår nu att det inte skulle funkat så för mig. Jag skulle varit en dålig/sämre person nu och inte den jag vill va.
Senast redigerad av Ryggradslus 2016-12-23 kl. 00:30.
Citera
2016-12-23, 00:29
Medlem
mjps avatar
Citat:
Nja det enda jag vet säkert är att tjejer som kvoteras in som chefer bland män sätter stopp för att fler tjejer ska få komma in i chefsrummet!!
Dom vill vara själva bland rävarna
Citera
2016-12-23, 00:31
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Kvinnan är van att vara i beroendeställning mot mannen tills nyligen nu blir det svårt för många att kasta om rollerna. Många kortsluter det blir error. Jag drömde om ekonomiskt oberoende med en rik kvinna som ung man men förstår nu att det inte skulle funkat så för mig. Jag skulle varit en dålig/sämre person nu och inte den jag vill va.
Den beroende ställningen är bra för relationen!!
Om jag är beroende av dina pengar och du av min omsorg i hemmet så sys ett osynligt kitt som håller i hop familjen!
Citera
2016-12-23, 00:32
Bannlyst
Har också märkt att karriärkvinnor vill ha karriärmän. När kvinnan satsar på karriär tycks statusen bli allt.
Citera
2016-12-23, 00:35
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag tror inte en frisk välmående man (som jag) eller kvinna skulle bry sig vem som tjänar mest så länge båda är nöjda och lyckliga bidragande medborgare.
Citera
2016-12-23, 00:37
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Den beroende ställningen är bra för relationen!!
Om jag är beroende av dina pengar och du av min omsorg i hemmet så sys ett osynligt kitt som håller i hop familjen!

För vissa kan den kanske vara nödvändig men då kan ju tvivel uppstå om hon är med dig för pengarna eller personen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in