Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Men snart har feministerna tagit över alla jobb och maktpositioner i samhället och då kan männen äntligen sitta lungt i båten och hålla käften medan kvinnorna sköter allt åt dem.
I slutändan kommer män att vinna på feminism.
På vilken maktposition sitter det inte redan en feminist? Män kan vara feminister också, oftast är de nästan de mer radikala feminister än kvinnorna själva, se bara på Trump. Men jag förstår vad du menar.
Jag tror det är önsketänkande, om kvinnor skulle tröttna på den nya världen, så kommer de gå tillbaka eller göra de nödvändiga förändringarna. Vi kommer aldrig få en värld som gynnar män, och felet ligger inte hos kvinnor, felet ligger hos män. Män har makten att göra världen till en drömvärld för män, men de är för fasta i en självdestruktiv mansroll där de mest slåss emot andra män, så därför skapar de snarare en drömvärld för kvinnor. Denna rollen må vara tilldelad män av kvinnor, men varje man kan fortfarande säga, fuck it, jag tänker inte spela på kvinnors regler längre, kvinnor är inga prinsessor och mina bröder är inga slagpåsar.