2016-12-22, 11:08
Medlem
ThatDaveBlokes avatar
Jag anvnder WinRAR och 7zip fr det jag behver, men jag har problemet d varken av dom tv programmen kan lsa av Kinesiska och Japanska tecken, r det PGA bristande programvara eller vad kan det bero p?
Nr jag packar upp filer men kanji/hiragana s blir dom oftast bara en bunt olsbara tecken

Om ngon har ngon id om hur detta kan lsas eller om ni sjlva vet ngot angende detta s skulle jag vilja hra det
Citera
2016-12-22, 11:49
Medlem
Soluss avatar
Vad fr du fr felmeddelande? Kan du ppna filen direkt "ur" arkivet utan att extrahera den till ngon plats? Isf kan du ppna filen och sedan kopiera den frn WinRAR's temp-mapp. Detta fungerar dock ej med sk "split archives", dvs uppdelade ssom "abc.rar", "abc.r00", "abc.r01", osv.
Citera
2016-12-22, 12:38
Medlem
Servals avatar
Jag har ingen lsning p ditt problem, men jag brukar anvnda The Unarchiver, kan vara vrt att testa.
Citera
2016-12-22, 17:02
Medlem
ThatDaveBlokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Vad fr du fr felmeddelande? Kan du ppna filen direkt "ur" arkivet utan att extrahera den till ngon plats? Isf kan du ppna filen och sedan kopiera den frn WinRAR's temp-mapp. Detta fungerar dock ej med sk "split archives", dvs uppdelade ssom "abc.rar", "abc.r00", "abc.r01", osv.

Det r inget felmeddelande alls, varav filerna extraheras direkt till den plats jag vljer som vanligt, bara att nr filerna extraheras s lser den inte av dom rtta tecknen och ger ngot som kan jmfras med "zalgo text"
Citera
2016-12-22, 20:29
Medlem
Littons avatar
Testa BetterZip. Bsta uppackaren fr OS X om du frgar mig.
https://macitbetter.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in