2016-12-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrewz
Kankske offtopic men vart hitta du den listan? Vill se hur det ser ut för Sverige

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Iceland

Tvivlar dock på att det går att hitta något liknande för Sverige. Det är sååå känsligt med etnicitet här...
Citera
2016-12-24, 21:47
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Den här listan över invånarnas ursprungsländer talar för sig själv:

Tänk om det sett ut så i Sverige. Vad annorlunda allt hade varit...

Island kommer vara sista bastionen för vita män. Vill även peka på de föredömligt låga procenttalen gällande zigenare där.
Citera
2016-12-24, 22:16
Medlem
Finans.killens avatar
Finland, enda land som vägrar bli Islamiserat i Norden, och 10 % pratar Svenska också så TS kan ju bosätta sig i en svensktalande by.
Citera
2016-12-24, 22:23
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Island
Citera
2016-12-24, 23:58
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Island är givet men tyvärr varnar jag nog ändå för deras framtid, börjar anamma vårt progressiva tänk.

Rent hypotetiskt; skulle jag fly islamiseringen så skulle jag nog däremot välja Estland faktiskt.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-12-25 kl. 00:02.
Citera
2016-12-25, 15:13
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barskeback
SCB har listor att ladda ner i Excel-format, jag är dock inte helt säker på om dom bara räknar folk med medborgarskap/uppehållstillstånd etc.

Till och med 31:a Dec 2015 så ser det ut ungefär såhär:

Största enskilda invandrargruppen i Sverige är finnar, 156 045 st, 219 125 st om man räknar med barn födda i Sverige med två finländska föräldrar.

Men om man räknar folk från forna Jugoslavien och slår ihop dom med folk från de numera enskilda länderna så är dom störst som utrikesfödda 165 635 st, men lite färre än finnarna med 216 395 st om man räknar med ungarna som är födda i Sverige.

Sen kommer Irak, 131 888 st, 178 768 st om man räknar med barnen. Syrien är näst, 98 216 st, med ungarna så blir det 111 312 stycken.

Sen följer polacker, iranier och somalier, efter det börjar det rinna in lite av de skandinaviska länderna samt turkar och tyskar i ungefär lika stora mått(~30 000-40 000 plus barn). Asiater av alla de slag blandat med MENA kommer därefter.

Och 81 stycken Nord-Koreaner, God Jul!

Problemet är andra och tredjehandsinvällare som inte finns med i statistiken
Citera
2016-12-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Island är givet men tyvärr varnar jag nog ändå för deras framtid, börjar anamma vårt progressiva tänk.

Rent hypotetiskt; skulle jag fly islamiseringen så skulle jag nog däremot välja Estland faktiskt.

Problemet med island är givetvis att situationen kan förändras väldigt fort. Det är en så liten population i sammanhanget att det räcker med ett enda år av massinvandring så är det kört.
Citera
2016-12-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Problemet med island är givetvis att situationen kan förändras väldigt fort. Det är en så liten population i sammanhanget att det räcker med ett enda år av massinvandring så är det kört.

Har du varit på Island?

Landets geografi skyddar mot den slags invasion du befarar.

Jag har varit på Island och tror inte det är någon risk med islamistisk invasion dit. Det är ett hårt och kallt klimat, bara bra väder under sommarmånaderna. Det är tjocktröjor och varma kängor som gäller året runt. Vädret ändrar sig fort och man kyls ner fort. Kan inte se framför mig kvinnor i tygsjok trassla sig fram på gatorna i Reykjavik för att handla halalslaktade får.

Folk arbetar väldigt hårt på Island. De skulle inte tolerera en massa bidragstagare som gnäller om rasism och föder fler barn än de kan ta hand om och försörja.
Citera
2016-12-25, 17:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
I a f bönelokal i Reykjavik.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Har du varit på Island?

Landets geografi skyddar mot den slags invasion du befarar.

Jag har varit på Island
och tror inte det är någon risk med islamistisk invasion dit. Det är ett hårt och kallt klimat, bara bra väder under sommarmånaderna. Det är tjocktröjor och varma kängor som gäller året runt. Vädret ändrar sig fort och man kyls ner fort. Kan inte se framför mig kvinnor i tygsjok trassla sig fram på gatorna i Reykjavik för att handla halalslaktade får.

Folk arbetar väldigt hårt på Island. De skulle inte tolerera en massa bidragstagare som gnäller om rasism och föder fler barn än de kan ta hand om och försörja.

Jag har också varit på Island och då främst i Reykjavik.

När jag var där fanns det i a f en samlingsplats för muslimer. Kanske håller en moské på att byggas där? Islandsbloggen.

För ett antal år sedan gick det på SVT ett antal program då en man reste runt och besökte hela ön tillsammans med en bulldog. Minns inte vad programmet hette men i ett av programmen var han och gjorde ett besök i denna muslimska lokal i Reykjavik.
Citera
2016-12-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har också varit på Island och då främst i Reykjavik.

När jag var där fanns det i a f en samlingsplats för muslimer. Kanske håller en moské på att byggas där? Islandsbloggen.

För ett antal år sedan gick det på SVT ett antal program då en man reste runt och besökte hela ön tillsammans med en bulldog. Minns inte vad programmet hette men i ett av programmen var han och gjorde ett besök i denna muslimska lokal i Reykjavik.

Då är det ju frid och fröjd, om folk, om de håller på med sin muslimska religion utan att det märks nämnvärt, eller dominerar och förstör för andra människor, som islamiseringen gör för övriga Europa.

Klimatet och arbetsförhållandena på Island är invånarnas räddning när idiotiska politiker vill byta ut befolkningen.

Är inte islänningarna värda vår beundran när de gick ut och demonstrerade, och till och med tvingade bort sin skenhelige statsminister? Han som hade konton i skatteparadis, medan befolkningen fick betala den höga skatten han undvek genom eget Panamaupplägg.

Sen så vara han ju oskyldig, då han skyllde på sin fru.
Citera
2016-12-26, 02:00
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Finns det någon utvecklat land som är helt riskfritt att drabbas av islamistiskt terrordåd? Tänker på ett civiliserat, utvecklat land med tillräcklig många invånare att man kan leva normalt utan att sakna något. Kanske någon ö nation som inte har några muslimer?

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Ingår förvisso i danska kungariket, men Färöarna borde vara tämligen riskfritt.

På Färöarna är 1,7 promille av befolkningen född i muslimska länder

Den 1 januari 2016 uppgick Färöarnas befolkning till 49.188 personer.
43.453 eller 88,3 % av dessa var födda på Färöarna.
4.322 eller 8,8 % var födda i andra nordiska länder och på Grönland.
85 personer eller 0,17 % var födda i länder med muslimsk majoritetsbefolkning.

Av Färöarnas befolkning är det alltså endast 1,7 promille av invånarna som är födda i muslimska länder.

Pew Research Center uppskattade 2010 antalet muslimer i Sverige till 451.000 eller 4,9 procent av befolkningen. Enligt deras prognos kommer antalet att år 2030 ha ökat till 993.000 och då uppgå till 9,9 procent av befolkningen.

Frankrike och Belgien är länder som i särskild grad kommit att utgöra måltavlor för islamistisk terrorism. Dessa länder har samtidigt de största muslimska befolkningsandelarna i vår del av Europa. Skulle prognosen från amerikanska Pew Research Center infrias fram till 2030, då kommer muslimerna i Sverige att det året utgöra en större del av folket än de är i dagens belgiska och franska samhällen. Andelen muslimer i Frankrike uppgår idag till 7,5 procent. Kommer Sverige att i frantiden ha den politiska vilja och de polisiära resurser som krävs för att på bra sätt möta den muslimska utmaning som kommer?

Av totalbefolkningen på Färöarna är 6,9 procent födda utanför Norden. De vanligaste utomnordiska födelseländerna är

1) Filippinerna, 156 pers.
2) Thailand, 115 pers.
3) Förenade konungadömet Storbritannien och Nordirland, 113 pers.
4) Rumänien, 84 pers.
5) Polen, 73 pers.

6) Indien, 63 pers.
7) Republiken Korea, 57 pers.
8) Serbien och Montenegro (upplöst statsbildning), 54 pers.
9) Amerikas förenta stater, 46 pers.
10) Etiopien, 36 pers.

Födelseländer för befolkningen på Färöarna

Nordiska länder
Antal invånare från respektive födelseland
1/1 2016

Färöarna, 43.453
Danmark, 3.624
Island, 255
Norge, 189
Grönland, 163

Sverige, 80
Finland, 11

Övriga EU plus Liechtenstein och Schweiz
1/1 2016

Förenade konungadömet Storbritannien och Nordirland 113
Rumänien, 84
Polen, 73
Tyskland, 24
Kroatien, 24

Bulgarien, 15
Litauen, 13
Nederländerna, 8
Frankrike, 8
Slovakien, 7
Spanien, 7

Lettland, 5
Ungern, 5
Italien, 5
Irland, 4
Tjeckien, 4

Portugal, 3
Estland, 2
Belgien, 2
Malta, 2
Luxemburg, 1

Schweiz plus Liechtenstein, 5

Länder med muslimsk majoritetsbefolkning
1/1 2016

Bosnien och Hercegovina, 7 (50,7 % muslimer)
Turkiet, 4
Albanien, 1
Kirgizistan, 1 (86,3 % muslimer)

Tunisien, 12
Marocko, 2
Libyen, 2
Egypten, 2
Libanon, 2 (59.5 % muslimer)

Irak, 1

Qatar, 5
Kuwait, 3
Oman, 2
Förenade Arabemiraten, 1

Iran, 7
Pakistan, 4
Bangladesh, 2
Afghanistan, 1

Indonesien, 11
Malaysia, 6 (61,3 % muslimer)

Senegal, 6 (92 % muslimer)
Burkina Faso, 1 (60,5 % muslimer)
Gambia, 1 (90 % muslimsker)
Sierra Leone, 1 (78,0 % muslimer)

Övriga Europa
1/1 2016

Serbien och Montenegro, 54
Ryssland, 31
Ukraina, 10
Makedonien, 9
Jugoslavien, 5

Sovjetunionen, 4
Vitryssland, 1
Serbien, 1

Nordamerika
1/1 2016

Amerikas förenta stater, 46
Kanada, 13

Mexiko, 6
Guatemala, 2
Honduras, 1
Costa Rica, 1

Jamaica, 5
Haiti, 1
Dominikanska republiken, 1
Trinidad och Tobago, 1

Sydamerika
1/1 2016

Colombia, 32
Brasilien, 17
Peru, 15
Venezuela, 5
Argentina, 4

Ecuador, 3
Bolivia, 3
Chile, 3
Paraguay, 2

Övriga Asien
1/1 2016

Filippinerna, 156
Thailand, 115
Indien, 63
Republiken Korea, 57
Folkrepubliken Kina, 31

Israel, 6
Sri Lanka, 5
Demokratiska folkrepubliken Korea, 4
Japan, 2
Nepal, 2
Vietnam, 2
Singapore, 2

Armenien, 1
Myanmar, 1
Hongkong, 1
Republiken Kina, 1

Övriga Afrika
1/1 2016

Etiopien, 36
Sydafrika, 23
Ghana, 20
Kenya, 17
Nigeria, 10

Namibia, 8
Elfenbenskusten, 5
Mauritius, 5
Uganda, 3
Madagaskar, 3

Liberia, 2
Togo, 2
Tanzania, 1

Oceanien
1/1 2016

Australien, 8
Nya Zeeland, 5

Okänt födelseland
Antal invånare på Färöarna med okänt födelseland
1/1 2016

okänt födelseland, 39

Population by birth country, sex and age, 1th January (1985-2016)
Statistics Faroe Islands
Senast redigerad av kafu 2016-12-26 kl. 03:00.
Citera
2016-12-26, 12:55
Medlem
Det är väl inte många muslimska dåd i Östeuropa? Ex: Tjeckien, bulgarien, ungern och även Polen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in