2009-03-01, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Dom passerar även Årsta torg i vissa delar av Bert.
Sen är ju duellen mellan Mattis & Borka inspelad i hagalundsparken. Nu vet inte jag namnet på ruinen elr vad det nu är

Haga slotts sruin tänker du på.
Citera
2009-03-02, 04:30
Medlem
maarns avatar
Stora delar av Låt den rätte komma in är inspelad här uppe i Luleå och Boden.
Citera
2009-03-02, 06:49
Medlem
64550.s avatar
delar av ronny och ragge är inspelat i strängnäs trakterna
Citera
2009-03-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
Måste bara nämna att delar av fyra nyanser av brunt är inspelat i bjärred i skåne

Delen med "hotellet vid havet" är inspelad i Ängelholm (Klitterhus). Eller, det gäller troligen bara precis scenerna kring själva hotellet och på stranden.

För de som minns Ebba & Didrik så är scenerna där de korsar järnvägen på väg till skolan inspelade i Ängelholm/Skälderviken. Skulle tippa på att strandscenerna också är inspelade där, eller möjligen i Båstad.
Staden Didrik åker till på jakt efter Yrla är Helsingborg.

Om någon händelsevis skulle undra över filmen Göta Kanal mer specifikt så är scenerna där de har grekisk fest (minns jag rätt nu?) inspelade i Borensberg. Tror stället heter Göta Hotell.

Ja, det var vad jag hade att bidra med.
Senast redigerad av spindelkvinnan 2009-03-02 kl. 07:28.
Citera
2009-03-30, 04:31
Medlem
RMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jönssonligans gamla bil (svarta Cheverolet Impala) står utanför Kapellskär inte så långt från hamnen och rostar. Synd att ingen tar hand om bilen, det är ju en klenod
Har du konstaterat via nummerplåten att det är samma exemplar, och inte bara en likadan? Låter ju helskumt. I kommentarspåret till senaste och väl antagligen sista rullen, den med Johan Ulveson som ligaledare, nämns att bilen numera ska stå på Skoklosters bilmuseum.

Eller kan de ha gått i KK sedan dess eller något?

DNH 350. Den ägs än idag av Tonefilm Aktiefilm, Lidingö. Låter konstigt att den skulle stå och förfalla så där.

Ett annat likadant exemplar syns köra på Östervålas gator en minut in på det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=ZYJW3wwbN7E&

(Nej, Östervåla tog sig inte till Allsvenskan efter jul, det blev Huddinge och Hammarby.)
Citera
2009-03-30, 04:33
Medlem
RMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
Filmen "Varnings för Jönssonligan", vart ligger bron där dom stannar och Sickan stjäl dimanterna?
Danvikstullsbron (heter den väl?). Värmdövägen österut mot Nacka, inte så långt efter Viking Line-terminalen.
Citera
2009-03-30, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badtab
större delen av Nionde kompaniet är inspelad på fd p10..

Nattbuss 807 är inspelad i Haninge, på diverse platser!

Ohfan, nånting runt stationen Handen?
Citera
2009-03-30, 06:37
Medlem
Borghesias avatar
Lasse Hallström spelade in Tuppen (1981) i Tollered som ligger nästan vid Nääs slott i Floda.
Jag var statist ...
Citera
2009-05-21, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skruven
Jag undrar vilken camping "sunes sommar" spelades in på..

jag var i Rullsand i somras och fick en liten känsla av att det var där..

De spelades in på Ingarö i Stockholm
Citera
2009-05-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666
vet att det är en gammal fråga men har för mig man skymtar vargöns bruk genom skogen i slutscenerna.

Smala Sussie är inspelad i Bengtsfors ,huset där Micke Tretton ,Tore Tumör Och smala Sussie bor i ligger på gatan som går mot idrottsplatsen. pizzerian La Wamba som stora delar av filmen utspelar sig i ligger på sandgärdesgatan och ser likadan ut som i filmen och har god pizza ,däremot ingen inbakad pölsa

Kyrkan är ju i Billingsfors precis bredvid bruket även macken som pölsa ska köpa brännskadad bensin ligger i Billingsfors.. Likaså så är det karl XII i Ed som filmats. Förjävla bra film f ö

Hela härligheten är ett hopkok av Färgelanda , Vargön, trollhättan, Grästorp. Lite jobbigt att se filmen när allt ska föreställa 1 samhälle.

Hans och hennes är inspelad i Färgelanda, Billingsfors med omnejd

Kopps är inspelad i Bäckefors och Mellerud.

i stort sett majoriteten av alla svenska filmer är ju inspelade i dessa trakter.
Senast redigerad av Mane Attraction 2009-05-21 kl. 12:43.
Citera
2009-05-21, 16:01
Medlem
Filmen "Offside". Vart är den inspelad någonstans?
Citera
2009-05-21, 16:25
Medlem
jkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
Ohfan, nånting runt stationen Handen?

Japp, bland annat på slutet när Carlos blir dömd, utanför handens tingsrätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto