2016-12-23, 22:38
Medlem
Jimbos avatar
Sluta fokusera på den där jävla helikoptern!
Hur många patruller har polisområdet?
Hur många användes i jakten?
Hur många bilar och polismän var inblandade i den hör jakten?
Till och med civilt förskaffande har använts.

Nä. Jag tycker vi entledigar polisen från den oerhört krävande polisiära insatsen att jaga folk som röker gräs.

Dom använder det bara till att smita ifrån det verkliga arbetet. Det som verkligen krävs.
Lata eller rädda poliser? Svaret är lika illa vad det än blir.
Citera
2016-12-24, 00:35
Medlem
TheOldGimps avatar
Men för helvete, 70% av personerna i denna tråd verkar klart rökskadade
Har ni verkligen ingen hjärna kvar att tänka med?

De aktuella polisresurserna fanns redan i närområdet, ink helikoptern. Inga av enheterna hade andra uppgifter för tillfället. Då kommer larm om att två personer avvikit från Polis. Naturligtvis sätts tillgängliga resurser in, särskilt om de redan är på plats.
I det läget har inte polisen en aning om varför personer flyr från polisen.
De utmynnar i ett ringa narkotikabrott - ja. Men hur skulle polisen på förväg kunna veta det? Personerna kunde lika gärna kunnat ha haft granater eller automatvapen på sig.

Prova tänk efter INNAN ni skriver, tack.
Citera
2016-12-24, 00:35
Medlem
Jimbos avatar
jag säger det igen - fokusera inte på den där jävla helikoptern!
Hur ska vi utrusta markstyrkorna så att polisen kan fånga in och oskadliggöra (efter urin-tappning) - vederbörande?

Hon är för fan kvar därute!
Dom fick henne inte! Du inser det va?
Flickan är fortfarande fri! Kanske med hasch på fickan oxå!
Citera
2016-12-24, 00:38
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Men för helvete, 70% av personerna i denna tråd verkar klart rökskadade
Har ni verkligen ingen hjärna kvar att tänka med?

De aktuella polisresurserna fanns redan i närområdet, ink helikoptern. Inga av enheterna hade andra uppgifter för tillfället. Då kommer larm om att två personer avvikit från Polis. Naturligtvis sätts tillgängliga resurser in, särskilt om de redan är på plats.
I det läget har inte polisen en aning om varför personer flyr från polisen.
De utmynnar i ett ringa narkotikabrott - ja. Men hur skulle polisen på förväg kunna veta det? Personerna kunde lika gärna kunnat ha haft granater eller automatvapen på sig.

Prova tänk efter INNAN ni skriver, tack.

Hur ska vi prova detta?
Ska vi likt poliserna ignorera rösterna på polisradion?
Ska vi undvika att ta tag i utsatta områden och istället Cruisa runt i samlas trupp utmed utkanterna av distriktet?
Kanske även i den yttersta periferin av vår egen förmåga oxå?

Ska vi tänka INNAN vi slår på högsta växeln?
Innan vi avlossat full kraft mot en 20-årig tjej?

Det här är så svårt!
Eliasson!! Nu har du chansen att bevisa att omordningens problem beror på personalens lathet!
Citera
2016-12-24, 00:57
Medlem
caught.on.tapes avatar
Nej detta är inget att skratta åt anv TheOldGimp;;
Flickan kunde ha tappat haschbiten på marken,, en haschbit som en ekorre av misstag kunde ha hamstrat in under kinden - - och blivit THC'ad bortom lidande som ingen av oss kan föreställa oss

Tänk på djuren!
Tänk på djuren Dan Eliasson!!
Citera
2016-12-24, 02:33
Medlem
Nej nej nej, haschbiten är beväpnad med kalashnikovs och handgranater och har kopplingar till terrorister.

På sin fritid spenderar haschbiten tiden med att springa runt på olika högstadie skolor och försöker övertyga ungdomar att skjuta heroin istället...

Hasch är INTE medicin !!! kom ihåg det !

Det är BAJS
Citera
2016-12-24, 02:51
Medlem
Jag måste be om ursäkt jag glömde tillägga:

Haschbiten kan bara dödas med en silverkula.

(haschet har kopplingar till varulvar i Irland, källa: Niklas Lindroth, narkotikasamordnare i Alingsås)
Citera
2016-12-24, 15:12
Medlem
Tycker det är liiite lustigt med dom som skarpt är på polisen sida som om detta vore jättebra, och tror på varenda ord dom säger som det är lag. Tror du att en myndighet erkänner ett misstag av sig själva?.

Tycker ni in det är lite opropotionellt att jaga två ungdomar med helikopter och 4 polisbilar, för att dom rökte på? Oh ni fick fast han tjugo-åringen, bra jobbat!

Nä det är bull. Varför tar dom inte helikoptern till ställen där gräs säljs, dom vet ju licksom vart , om det nu var så viktigt? hade gjort mer nytta där. Nä, viktigare med dom två som röker kl 12 en förmiddag.

Alltså det är inte rimligt att jaga dom så pga av privat bruk, ringa narkotika. Var det så viktigt att han inte ska få ta körkortet längre?.

Zero-tolerance policy har aldrig funkat.

Och för er som tycker detta var jättebra, tror ni har tappats lite och förlorat perspektivt. Helt sjukt att ni tycker detta var bra prioritiserat. Vafan, hade helikoptern spanat efter saknade hundar hade den gjort mer nytta och lycka för samhället.

Synd om killen fan,dom skulle säkert hem o chilla så händer detta.

Oh jag glömde, dom sprang! Och sen vafan är det med polisen, dom får inte ens fast en kvinna på fots som troligen nojjar sönder trots sin jätte insats.

Kul att en joint ger dig mer snutar efter dig än en misshandel på fyllan
Citera
2016-12-26, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Tycker det är liiite lustigt med dom som skarpt är på polisen sida som om detta vore jättebra, och tror på varenda ord dom säger som det är lag. Tror du att en myndighet erkänner ett misstag av sig själva?.

Tycker ni in det är lite opropotionellt att jaga två ungdomar med helikopter och 4 polisbilar, för att dom rökte på? Oh ni fick fast han tjugo-åringen, bra jobbat!

Nä det är bull. Varför tar dom inte helikoptern till ställen där gräs säljs, dom vet ju licksom vart , om det nu var så viktigt? hade gjort mer nytta där. Nä, viktigare med dom två som röker kl 12 en förmiddag.

Alltså det är inte rimligt att jaga dom så pga av privat bruk, ringa narkotika. Var det så viktigt att han inte ska få ta körkortet längre?.

Zero-tolerance policy har aldrig funkat.

Och för er som tycker detta var jättebra, tror ni har tappats lite och förlorat perspektivt. Helt sjukt att ni tycker detta var bra prioritiserat. Vafan, hade helikoptern spanat efter saknade hundar hade den gjort mer nytta och lycka för samhället.

Synd om killen fan,dom skulle säkert hem o chilla så händer detta.

Oh jag glömde, dom sprang! Och sen vafan är det med polisen, dom får inte ens fast en kvinna på fots som troligen nojjar sönder trots sin jätte insats.

Kul att en joint ger dig mer snutar efter dig än en misshandel på fyllan

Ja det är helt skrämmande. Borde inte ens få vara lagligt att jaga någon på det här sättet för ett sånt litet brott kan man tycka.

Jag fick inte ens träffa någon polis när jag skulle göra en skadeanmälan på min bil. Undersökningen lades givetvis ner efter någon vecka. No shit när dom inte ens kom till platsen!

Undra hur mycket pengar det här kostade staten
Citera
2016-12-26, 19:35
Medlem
Det var inte första gången som helikopter användes i kampen mot dödsdrogerna. Förra året tog polisen helikopter till en ö på västkusten för att beslagta två st cannabisplantor.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...5rden-1.144120
Citera
2016-12-27, 17:10
Medlem
blueprintzs avatar
Vad tror ni flashback? Kommer incidenter som denna påskynda legalisering av cannabis?

Ni som inte vill legalisera cannabis verkar tycka att polisen gjorde rätt med motiveringen att "cannabis är ju olagligt". Ni som vill ha ett förbud mot droganvändning visar ju bara på att ni känner er för dumma för att själva få bestämma över era egna kroppar.
Citera
2016-12-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
Där ja,, ett namn på uttalandet;;
"Inga andra brott förekom i hela Storgöteborg vid tillfället..."
-- Thomas Fuxborg

Är det olagligt att springa när man ser en polis i sig självt i Sverige,, alltså - - är det olagligt att av blotta åsynen av en polis.. springa?
Vad kallas den brottsrubriceringen?

Vad problemet är?
Ja du,, läs från första kommentaren i ämnet och fram till ditt eget så förstår du hur användare här tänker

Om polisen utropar ordet "stanna" eller "stop" på engelska i staten North Carolina (och 14 andra stater) - om man då inte stannar på "polis order" så har den amerikaneske polisen rätt att skjuta dig i ryggen.

Vilket tror DU är vettigt? Ska man göra som polisen sägen om polisen är i direkta närhet?

Jag har bestämt för mig att "polis order" finns med i Sveriges rikes lag, dvs om man inte stannar så kan man räkna med statsvåld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in