Citat:
Ursprungligen postat av
RaulW
Har väl lite insikt i båda världar då jag själv är "generationsinvandrare", halva delen är från Sverige och det andra är det inte. Jag kan säga direkt att de flesta som kommer hit bör iallafal vara lyckosökare än att dom flytt från krig och förtryck. När man kommer hit från krig helskinnad så är man tacksam, oavsett. Även om du bor långt ifrån en stor stad, de kanske inte är dom bästa sängarna och maten är inte den bästa i svensk standard. Du är glad och tacksam oavsett. Nu är det ju mest folk som gnäller såfort dom kommer hit, man får alltid höra att man inte blir "hörd", att politikerna måste fixa massor med saker. Alla som kommer från krig på riktigt utgår inte från att folk ska lösa saker åt en, det gör man själv. Förstår faktiskt inte själv med dubbelt medborgarskap varför svenskar trampar på sig själva, snackar om att ni själva inte har någon kultur eller någonting. Ni har väl en kultur om något med strategisk fina beslut med 200år från krig.
Nåja, tycker på riktigt synd om dom svenskarna som sitter och förstår inte vad som händer, lider med er. Jag flyttar troligtvis snart tillbaks till mitt hemland, återkommer när Sverige har fått någon form av respekt för dom själva.
Ingen kultur?
Kulturen är att ta emot andra kulturer.
Svensk kultur är att älska kebab och tacos.
Det är äkta svensk kultur.
Och att vara stolt över svensk kultur.
Det är äkta svensk kultur.
Svensk kultur står aldrig stilla.
Always on the move.
Och det är fan i mig unikt.
Och det ska vi vara stolta över.
Ända sen vikingarna har vi sökt andra kulturer.
Vi går inte med på allt men vi tar det bästa med oss.
Det finns ingen kultur som är genomgående dålig.
Vi kan och vill alltid lära oss.
Och det ska vi fan vara stolta över!
Peace out.
Stolt svensk.