2016-12-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Islam (den sanna islam) står för saker som är oerhört odemokratiska. Exempelvis att ickemuslimer ska betala skatt till muslimerna för att inte bli straffade/dödade för sin otro. Censur och yttrandeförbud i många frågor och ojämlikhet... Är det fortfarande demokrati att bjuda in det i sitt samhälle? Det skulle du förmodligen inte säga om nazism

Ha! Komsikt svar.
Jag frågade inte vad som är odemokratiskt.
Även om jag antydde att du är det.
Islam är det också.

Ni är samma skit.
Du är islam. Hur känns det?

Du är ju för att censurera flyktingar.
Lol.
Du är islam. Pinsamt hörru.
Förändra samhället får dom fan inte göra. Lol.
Senast redigerad av ivanivan 2016-12-21 kl. 02:45.
Citera
2016-12-21, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wutangforever
Hej, placerade denna i filosofi men om Mod vill flytta är det varsågod.

När man läser runt på Flashback hittar man väldigt mycket främlingsfientlighet, vissa av den milda formen men andra av en extrem rasism. Många personer som totalvägrar att prata med flyktingar, och avskyr allt som har med invandring o göra. Vi har väldig tur att vi är födda just där vi är födda, i Sverige där vi har det väldigt bra.

Då ställer jag frågan, om ni var i samma situation som flyktingarna som flyr från krig och elände, hade inte ni gjort exakt samma sak som dom gjort. Hade inte ni också gjort allting för att försörja er familj, (tex tiggeri). Hade inte ni velat bli behandlade på ett Humant sätt, och inte bli bemötna av rasism och trakasserier varje dag?

(Med flyktingarna menar jag de som sköter sig, som kommer hit och vill starta upp ett nytt liv här så fort som möjligt, inte dom som missköter sig.)

Nej det är inte tur,
vår förfädrar la beslag på detta landet för många tusen år sedan, medans invandrarna levde gott i varma länder så överlevde vi här uppe med nöd och näppe

vi lärde oss ochså att ge fan i att kriga för en ca 200 år sedan och har levt lugnt o fint tills dess,

om jag var flykting skulle jag fly till ett grannland, elelr någiot land med liknande ras
Citera
2016-12-21, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Ha! Komsikt svar.
Jag frågade inte vad som är odemokratiskt.
Även om jag antydde att du är det.
Islam är det också.

Ni är samma skit.
Du är islam. Hur känns det?

Du är ju för att censurera flyktingar.
Lol.
Du är islam. Pinsamt hörru.
Förändra samhället får dom fan inte göra. Lol.

Har aldrig sagt att jag är för censur av något slag, enbart att jag är för att stävja samhällsskadliga ideologier och element och med stävja menar jag att inte bjuda in utan motstånd men det är inte så förvånande att du drar egna slutsatser av allting.

Du om någon är islam, eller snarare islams buttboy.. du gillar väl förmodligen tanken på att bli mentalt (och fysiskt med för den delen) våldtagen och dominerad i ditt lilla sosseanus av en mörkmuskig muhamedian. Håll dina smutsiga böjelser för dig själv i fortsättningen, spyr ju i munnen av att ens lyssna på dig

Alternativ två kan ju vara att flytta ner till syrien och ansluta dig till jihadisterna. Och då menar jag inte som krigare för det är du uppenbarligen för vek för, utan jag menar så att du kan bli nåns bögfru.. eller hels ett helt jihadkompanis sådan. Det hade du gillat va din lilla sissyboyyyy? Smuts är du på alla tänkbara nivåer.
Citera
2016-12-21, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wutangforever
Hej, placerade denna i filosofi men om Mod vill flytta är det varsågod.

När man läser runt på Flashback hittar man väldigt mycket främlingsfientlighet, vissa av den milda formen men andra av en extrem rasism. Många personer som totalvägrar att prata med flyktingar, och avskyr allt som har med invandring o göra. Vi har väldig tur att vi är födda just där vi är födda, i Sverige där vi har det väldigt bra.

Då ställer jag frågan, om ni var i samma situation som flyktingarna som flyr från krig och elände, hade inte ni gjort exakt samma sak som dom gjort. Hade inte ni också gjort allting för att försörja er familj, (tex tiggeri). Hade inte ni velat bli behandlade på ett Humant sätt, och inte bli bemötna av rasism och trakasserier varje dag?

(Med flyktingarna menar jag de som sköter sig, som kommer hit och vill starta upp ett nytt liv här så fort som möjligt, inte dom som missköter sig.)
Har väl lite insikt i båda världar då jag själv är "generationsinvandrare", halva delen är från Sverige och det andra är det inte. Jag kan säga direkt att de flesta som kommer hit bör iallafal vara lyckosökare än att dom flytt från krig och förtryck. När man kommer hit från krig helskinnad så är man tacksam, oavsett. Även om du bor långt ifrån en stor stad, de kanske inte är dom bästa sängarna och maten är inte den bästa i svensk standard. Du är glad och tacksam oavsett. Nu är det ju mest folk som gnäller såfort dom kommer hit, man får alltid höra att man inte blir "hörd", att politikerna måste fixa massor med saker. Alla som kommer från krig på riktigt utgår inte från att folk ska lösa saker åt en, det gör man själv. Förstår faktiskt inte själv med dubbelt medborgarskap varför svenskar trampar på sig själva, snackar om att ni själva inte har någon kultur eller någonting. Ni har väl en kultur om något med strategisk fina beslut med 200år från krig.

Nåja, tycker på riktigt synd om dom svenskarna som sitter och förstår inte vad som händer, lider med er. Jag flyttar troligtvis snart tillbaks till mitt hemland, återkommer när Sverige har fått någon form av respekt för dom själva.
Citera
2016-12-21, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaulW
Har väl lite insikt i båda världar då jag själv är "generationsinvandrare", halva delen är från Sverige och det andra är det inte. Jag kan säga direkt att de flesta som kommer hit bör iallafal vara lyckosökare än att dom flytt från krig och förtryck. När man kommer hit från krig helskinnad så är man tacksam, oavsett. Även om du bor långt ifrån en stor stad, de kanske inte är dom bästa sängarna och maten är inte den bästa i svensk standard. Du är glad och tacksam oavsett. Nu är det ju mest folk som gnäller såfort dom kommer hit, man får alltid höra att man inte blir "hörd", att politikerna måste fixa massor med saker. Alla som kommer från krig på riktigt utgår inte från att folk ska lösa saker åt en, det gör man själv. Förstår faktiskt inte själv med dubbelt medborgarskap varför svenskar trampar på sig själva, snackar om att ni själva inte har någon kultur eller någonting. Ni har väl en kultur om något med strategisk fina beslut med 200år från krig.

Nåja, tycker på riktigt synd om dom svenskarna som sitter och förstår inte vad som händer, lider med er. Jag flyttar troligtvis snart tillbaks till mitt hemland, återkommer när Sverige har fått någon form av respekt för dom själva.

Ingen kultur?
Kulturen är att ta emot andra kulturer.

Svensk kultur är att älska kebab och tacos.
Det är äkta svensk kultur.
Och att vara stolt över svensk kultur.
Svensk kultur står aldrig stilla.
Always on the move.
Och det är fan i mig unikt.
Och det ska vi vara stolta över.
Ända sen vikingarna har vi sökt andra kulturer.
Vi går inte med på allt men vi tar det bästa med oss.
Det finns ingen kultur som är genomgående dålig.
Vi kan och vill alltid lära oss.
Och det ska vi fan vara stolta över!

Peace out.
Stolt svensk.
Senast redigerad av ivanivan 2016-12-21 kl. 03:46.
Citera
2016-12-21, 03:39
Medlem
Självklart, du har rätt. Och inget jag någonsin ifrågasatt under mitt liv. SD har utöver sin flyktingpolitik många andra dåliga delar i sitt program. Tiggarna borde dessutom i högre utsträckning få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
Citera
2016-12-21, 03:52
Medlem
Meminisses avatar
Ja men jag hade nog gjort mer väsen av mig (vet inte om det här är kulturellt eller om jag är född sådan) försökt be svenskar mer aktivt om hjälp, lärt mig språket och försökt organisera något för att skapa verksamhet hemma med stöd från svenskar. Textilarbeten tillverkade i Rumänien borde ju gå att laga. De har en rik tradition och deras hipsterpolare på sociala medier lär ju vilja köpa en hel del för att stötta.

Om jag varit flykting från krig hade jag, jag vet inte hur förstörd man hade varit....
Vill gärna tro jag varit tacksam och försökt ta till mig så mycket av det nya landet som möjligt, men det är en situation omöjlig att sätta sig in i, också spelar det roll hur gammal man varit isf.

Jag tycker inte flyktingar är problemet, men att inte alla tar lika mycket ansvar, framför allt deras egna grannländer. Jag bodde i Stockholm hela min uppväxt och tonår och jag måste tyvärr säga att det främst är invandrare ala mellanöstern och afrika jag varit rädd för (och har blivit rånad, hotad, slagen, sexuellt trakasserad) av, har bara inte råkat i en nån sån situation med en svenne.

Nä tycker inte att de ska behandlas illa, men det är en hel del kulturella skillnader, och gamla trauman som skapar problem.
Senast redigerad av Meminisse 2016-12-21 kl. 04:41.
Citera
2016-12-21, 03:55
Medlem
Skulle stuckit ut i naturen och byggt en koja, man behöver inte samhället för att överleva om man har lite i huvudet.
Citera
2016-12-21, 03:58
Medlem
Citat:
Ingen kultur?
Kulturen är att ta emot andra kulturer.

Svensk kultur är att älska kebab och tacos.
Och att vara stolt över svensk kultur.
Svensk kultur står aldrig stilla.
Always on the move.
Och det är fan i mig unikt.
Och det ska vi vara stolta över.
Ända sen vikingarna har vi sökt andra kulturer.
Vi går inte med på allt men vi tar det bästa med oss.
Det finns ingen kultur som är genomgående dålig.
Vi kan och vill alltid lära oss.
Och det ska vi fan vara stolta över!

Peace out.
Stolt svensk.
Hur länge har Sverige funnits och hur länge har vi tagit emot folk från andra kulturer? Din ekvation om svensk kultur går inte ihop. Ni går ju med på exakt allt, det är ju det som är problemet. Jag tycker inte grunden med invandring är fel, jag tycker att som invandrare till ett nytt land så ska man vara tacksam. Du behöver inte bo i en villa och äta tacos på fredagarna och kolla på Lets Dance. Ha bara en respekt mot gemene man och var tacksam för att man får leva i ett land utan några större problem när du flytt från krig.

Problemet är inte invandrarna i sig, alla tar chansen att få ett bättre liv även om du inte kommer från ett land med krig för närvarande. Det är egentligen systemet som vi har som gör så för många utan riktiga asylskäl kommer hit. Problemet då blir att folk som verkligen har problem kommer inte få hjälp och att när dom kommer hit så gör dom ingenting. Min familj kom till en top3 av Sveriges värsta förorter när man kom hit, man fick plugga och göra vad man kunde för att nu var chansen att verkligen få ett bra liv. Inte satt man i centrum och bad politikerna att ge oss mer fritidsgårdar.
Citera
2016-12-21, 04:13
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Så väl behandlade?
Av dig då eller?

Du är ju helt bakom dig själv.
Du behandlar inte en enda flykting väl med vilje.
Du ska tacka alla som gör det för din insats är ett skämt.

Världens högsta skatter, höjd kommunalskatt, försämrad välfärd. Det är arbetaren som gör den största insatsen. Arbetaren som går med på försämrade villkor för idag och för framtida generationer. Betalar man skatt i Sverige gör man en stor insatts.

Det är politiker som missköter landet. 1% har något emot flyktingar (riktiga flyktingar).

Jag har själv tagit mig till det första säkra land. Om det inte är ett fullskaligt krig i Norden är det ett nordiskt land.
Citera
2016-12-21, 04:23
Medlem
Fromlandss avatar
Flyktingar?
På flykt från 'krig och elände...?

Detta är en alltför vag definition för att kunna sätta sig in i flyktingens situation.

Flyr från krig:
Pratar vi om desertörer här som inte vill försvara kvinnor och barn? Eller..
Pratar vi om 'krigare' och mördare som inte följt krigets lagar själva och nu sjappar när krigslyckan vänder och de vet att de blir lynchade när civila får tag i dem?
Pratar vi om ensamkommande flickor som med enorma risker lyckats ta sig ur ett islamistiskt förtryck och sökt sig till Sverige?

Elände? mycket kan beskrivas som elände.
Vilka ska bo i Somalia / Afganistan / Irak mfl. Alltså länder där ingen är förövare utan länder som plötsligt drabbats av naturkatastrofen krig?
Citera
2016-12-21, 06:19
Medlem
cacas avatar
Finns nara två val om man är flykting.
1 förbereda sig på vad man ska göra när man återvänder, organisera sig, osv
2 acceptera att man aldrig mer kommer återvända, lära sig det nya landets språk, hur samhället fungerar, skaffa arbete och bli en god samhällsmedborgare i det nya landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in