2016-12-20, 16:47
Medlem
kaiross avatar
Rosenvatten är det svar jag har fått när jag har frågat (jo, man kan faktiskt göra det!). Det används då de tvättar sina kläder. Lite som vårat sköljmedel alltså.
Citera
2016-12-20, 17:29
Medlem
Kobolds avatar
De har andra preferenser för dofter. Deras "doftagott" är lite annorlunda från vad vi är vana vid. De äter också andra kryddor än vi, så de doftar "kryddigt".
Citera
2016-12-20, 17:53
Medlem
flaskborstes avatar
Olika raser har olika antal svettkörtlar och svettas på olika sätt. Negrer och vita luktar mest, asiater minst vad det gäller egen oparfymerad kroppslukt. Bidragande kan vara vad man äter, ex så kan högt intag av ex vitlök göra så att man luktar mer vitlök från kroppen. Samma gäller olika kryddor och örter som kan påverka kroppslukten i olika riktningar. Sedan kommer hygienvanor också in i bilden, i väst finns numera en renlighets kultur som är "högre" än i andra kulturer.
Citera
2016-12-20, 18:11
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Jag har några somaliska grannar och dom luktar helt konstigt typ nån unken söt lukt vette fan asså. Det är inte just bara grannarna har även känt denna lukt tidigare hos svarta. Är det någon som känner igen sig och kanske kan förklara varför dom stinker så?

Det diplomatiska svaret är att dom har en annan syn på hygien
Citera
2016-12-20, 19:19
Medlem
NirvanAs avatar
Stora familjer, lagar obskyr och konstig afrika-mat 24/7, bor oftast i mindre lägenheter så matlukt koncentreras och sätts på deras kläder och hud.
Citera
2016-12-20, 20:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag har några somaliska grannar och dom luktar helt konstigt typ nån unken söt lukt vette fan asså. Det är inte just bara grannarna har även känt denna lukt tidigare hos svarta. Är det någon som känner igen sig och kanske kan förklara varför dom stinker så?
På mitt jobb luktar de flesta dyr parfym. Jag tycker du borde prova någon form av sex där deras könsorgan hamnar nära näsan på ett antal , låt säg 50, valfria svarta personer innan du uttalar dig på detta milt sagt generaliserande sätt.
Citera
2016-12-20, 21:11
Medlem
Jofs avatar
Dom lär ha fetare hår. Var med om att en överläkare på en akutavdelning som demonstrerade detta. Frågade först hövligt om han fick det. Hällde sedan vatten på håret OCH det liksom bara rann av håret.
Kanske lite diskriminerade i dagens Sverige. (Var det nog då också, enligt en del).
Citera
2016-12-20, 21:39
Medlem
Citat:
Hört att de har annat svettdoft än oss vita, och att det är för att doften är främmande som vi reagerar extra mycket.
Citera
2016-12-21, 15:17
Bannlyst
kokosolja blandat med rökelse ger denna aromatiska söta doft som ni upplever som konstig.
Citera
2016-12-21, 15:20
Bannlyst
Är denna odör farlig? ger den utslag på oss vita? Jag har nämligen vissa allergier.
Citera
2016-12-21, 16:43
Medlem
mjps avatar
Ja dom duschar iallafall på mitt gym!
Citera
2016-12-22, 17:06
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag tycker googles, både kvinnliga och manliga luktar som elefanthuset på Köpenhamns Zoo. Även om honorna döljer lukten lite bättre än hanarna med sin jävla patchulie.
Fast å andra sidan har jag hört googles beklaga sig över att alla svennar doftar blöt höna. (hur f-n det nu luktar) Är väl förmodligen någon kulturell grej?

MVH/Gnomegirl

Vad är googles?

Svarta har en speciell doft. Om de duschar så försvinner den men den kommer fram ganska fort igen om de svettas. Men det vissa beskriver här är nog mest dålig hygien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in