2016-12-19, 22:19
Avstängd
OliverCromwells avatar
Migranter (främst afghaner) som tagit sig illegalt över stängslen vid gränsen mellan Bulgarien och Grekland har ställt till med en massiv upplopp med uppemot 3 000 deltagare.

Upploppet startade efter att området låstes ner efter faror om smittspridning. De 3 000 man starka samlingen afghaner startade en gigantisk upplopp som bulgarisk polis hade mycket svårt att hantera.

Migranterna kräver att släppas fria för att kunna ta sig vidare norrut mot Rumänien osv.

250 av de mest våldsamma utvisades direkt (till Grekland).

https://www.youtube.com/watch?v=Lq84ZTm3fAE

Bulgarien är EU:s fattigaste land. Hur länge orkar Bulgarien hålla i dessa människor i förvar innan de kan utvisas?

Vad gör EU gällande detta? (Vad anser de?)

Kommer dessa att till slut nå Sverige?
Citera
2016-12-20, 06:32
Medlem

Japp , alla vägar bär inte längre till Rom, Dom bär till invandrarverket i Sverige. Där finns det godsaker till var och en, förutom skattebetalaren. Den jäveln skall klämmas åt.
Den mest intressanta frågan nu är enligt min åsikt: Hur ser slutet ut på detta elände?
Citera
2016-12-20, 07:41
Medlem
Doleos avatar
Fyfan, jag orkar inte längre. EU kommer väl att stå där helt handfallna som förra året, jag ser inget slut på eländet. Att kalla dessa män flyktingar är fel, de är brottslingar, de bryter mot Dublinförordningen, men den lyckades ju Merkel sätta ur spel förra året. EU är en totalt handligsförlamad "union", och om detta fortsätter kommer EU att spricka, förr eller senare. Vilket kanske är lika bra, jag röstade Nej till EU, 1994.

Antagligen pga att jag just hade flyttat hem till Sverige efter att ha bott utomlands i 10 år. Bar med mig erfarenheter från andra kulturer, från USA, Indien, träffade på alla sorts nationaliter, även muslimer, sunni och shia. De sista 2 månaderna innan jag återvände till Sverige, bodde jag i Iran, en mycket annorlunda kultur än vår. Sammanfattningsvis så kan man väl säga att pga av mina erfarenheter, trodde jag inte på en Europeisk Union och dessutom blev jag inte utsatt för svensk propaganda, för EU.

Glöm inte kriget på Balkan, jag menar om de inte kunde "samsas", hur i helvete ska hela Europa kunna göra det. EU är ingen garanti för fred eller säkerhet för dess medborgare, det såg vi ju väldigt tydligt förra året när, jag vet inte den exakt siffran, men 1 miljon migranter från fjärran länder invaderade alla gränser i Europa. Vad ska vi ha EU till om de inte kan upprätthålla sina egna lagar, som t.ex Dublinförordningen.

R.I.P Sverige
Senast redigerad av Doleo 2016-12-20 kl. 08:15.
Citera
2016-12-20, 08:39
Medlem
Varför tar dem ut sin frustation mot andra länder, istället för att gå emot sitt eget land på samma sätt ? Kasta gatsten mot polisen i sina länder i stället.
Citera
2016-12-21, 01:12
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Fyfan, jag orkar inte längre. EU kommer väl att stå där helt handfallna som förra året, jag ser inget slut på eländet. Att kalla dessa män flyktingar är fel, de är brottslingar, de bryter mot Dublinförordningen, men den lyckades ju Merkel sätta ur spel förra året. EU är en totalt handligsförlamad "union", och om detta fortsätter kommer EU att spricka, förr eller senare. Vilket kanske är lika bra, jag röstade Nej till EU, 1994.

Antagligen pga att jag just hade flyttat hem till Sverige efter att ha bott utomlands i 10 år. Bar med mig erfarenheter från andra kulturer, från USA, Indien, träffade på alla sorts nationaliter, även muslimer, sunni och shia. De sista 2 månaderna innan jag återvände till Sverige, bodde jag i Iran, en mycket annorlunda kultur än vår. Sammanfattningsvis så kan man väl säga att pga av mina erfarenheter, trodde jag inte på en Europeisk Union och dessutom blev jag inte utsatt för svensk propaganda, för EU.

Glöm inte kriget på Balkan, jag menar om de inte kunde "samsas", hur i helvete ska hela Europa kunna göra det. EU är ingen garanti för fred eller säkerhet för dess medborgare, det såg vi ju väldigt tydligt förra året när, jag vet inte den exakt siffran, men 1 miljon migranter från fjärran länder invaderade alla gränser i Europa. Vad ska vi ha EU till om de inte kan upprätthålla sina egna lagar, som t.ex Dublinförordningen.

R.I.P Sverige

Det värsta är att den riktigt stora vågen har knappast ens börjat. Hur kommer urfattiga länder som Grekland och Bulgarien att kunna hindra afghaner, araber och afrikaner från att försöka ta sig längre norrut?

Självklart kommer det att bli enklare för dem att bara slussa dem vidare.
Citera
2016-12-21, 02:34
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Varför tar dem ut sin frustation mot andra länder, istället för att gå emot sitt eget land på samma sätt ? Kasta gatsten mot polisen i sina länder i stället.

I hemlandet skulle de skjuta ner de, de vet att Européerna inte kommer skjuta av dessa, man vägrar ju t.o.m. konsekvent skjuta ner gränshoppare trots att man har all rätt i världen ett skjuta den som illegalt tar sig över gränsen.

Man tar sig alltså friheter för att man vet att det går, Bulgarerna skulle utvisat alla, om nu Grekerna kunde återfå sina pungkulor och skicka tillbaka dessa till Libanon och Turkiet så skulle allt kunna vara frid och fröjd.

Vägra konsekvent asylansökan från specifikt muslimer, de har inga asylskäl någonsin.
Citera
2016-12-21, 02:35
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotsoldat

Japp , alla vägar bär inte längre till Rom, Dom bär till invandrarverket i Sverige. Där finns det godsaker till var och en, förutom skattebetalaren. Den jäveln skall klämmas åt.
Den mest intressanta frågan nu är enligt min åsikt: Hur ser slutet ut på detta elände?

Krig där alla dessa muslimer dödas eller så får vi en Europeisk Polisstat av Sovietsnitt.
Båda alternativen är skit.

De bästa hade varit om man sparkade ut alla muslimer. Återinför dödsstraffet dessutom, börja avrätta alla våldtäktsmän, mördare, förrädare osv.
Citera
2016-12-21, 02:40
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det värsta är att den riktigt stora vågen har knappast ens börjat. Hur kommer urfattiga länder som Grekland och Bulgarien att kunna hindra afghaner, araber och afrikaner från att försöka ta sig längre norrut?

Självklart kommer det att bli enklare för dem att bara slussa dem vidare.

Vi måste helt enkelt sätta ner egen trupp i Grekland som säkrar dess gränser.
Varje land får skicka åtminstone 100 gubbar, vissa av de större länderna kanske 1000 gubbar.
Vet inte hur många man behöver, 10000 för att säkra de Grekiska gränserna?
Jag tror mycket på automatiserade kulsprutetorn som skjuter allt som kommer in i väl utmärkta killzones. Dvs. någon typ av buffertzoner på kanske 100 meter, allt som kommer in i dessa dödas.
Där man inte kan ha 100 meter buffert/killzone så får man ha personal.

Med automatiserade killzones så kanske man inte ens behöver 10000 trupper?

Alla båtar som kommer ska tvingas att vända.
Alla asylsökande skickas till något villigt land i Afrika eller kanske Sydostasien, Papua Nya Guinea används ju redan av Australien. Där hanterar man alla asylansökningar.

Den här Kött-tsunamin går att sätta stopp för om man vill.
Det finns många bra metoder att använda, alla som säger att det inte går är lögnare eller idioter.
Citera
2016-12-21, 18:08
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
I hemlandet skulle de skjuta ner de, de vet att Européerna inte kommer skjuta av dessa, man vägrar ju t.o.m. konsekvent skjuta ner gränshoppare trots att man har all rätt i världen ett skjuta den som illegalt tar sig över gränsen.

Man tar sig alltså friheter för att man vet att det går, Bulgarerna skulle utvisat alla, om nu Grekerna kunde återfå sina pungkulor och skicka tillbaka dessa till Libanon och Turkiet så skulle allt kunna vara frid och fröjd.

Vägra konsekvent asylansökan från specifikt muslimer, de har inga asylskäl någonsin.

Detta påminner mig om en händelse från Zulukriget i Sydafrika som jag läste om för länge sedan.

Zulukriget var alltså kriget mellan det Brittiska Imperiet och Zulu Konfederationen.

Vid slag som zulukrigarna vann, så brukade de alltid slakta samtliga engelsmän som gett upp påträffades levande efter slaget.

När sedan britterna vann ett slag och tillfångatog zulukrigare så frågade den engelske generalen zulugeneralen om varför de inte skulle bara slakta samtliga av dessa zulukrigare nu när väl slaget var över.

Zulugeneralen svarade med att västerlänningar höll sig till en viss standard och roe (rules of engagement) vilket inte Zulu Konfederationen sysslade med av tradition. Och att britterna därmed inte kunde bara slakta alla tillfångatagna.

Den brittiska generalen svarade med att det som zulugeneralen sa var helt korrekt. Och då fick alltså krigsfångarna leva.
Citera
2016-12-21, 18:25
Avstängd
OliverCromwells avatar
Uppdatering!

Bulgarisk TV har gjort en reportage från byn i Bulgarien där detta har skett.

Tydligen ska migranterna ha våldtagit flera unga pojkar mellan 13-15 år gamla i denna by i Bulgarien.

Verkligen tragiskt. Men det hela har ju med Mamma Merkels politik att göra.

Den bulgariska polisen och myndigheterna har varit försiktiga med att släppa ut information till allmänheten om barnvåldtäkterna utförda av migranterna.

https://www.youtube.com/watch?v=XYzv4ZOwbxo&app=desktop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in