Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Att passageraren är död kan bero på att lastbilen var dubbelbemannad och föraren sköt denne och utförde sedan sitt dåd. Lastbilen ser oskadd ut så passageraren har troligen inte dött av smällen som ändå blev. Hemskt
Edit: SVT berättade precis nu om att den polske chaufförens fru , som inte får tag i sin man , tror att bilen kan blivit kapad .
Citat:
Ursprungligen postat av
Jatroddejavaprometeus
Varifrån har du uppgiften om dubbelbemanning? I polsk media där åkeriägaren intervjuats över telefon har man inte sagt något alls om den saken; tvärtom ska åkeriägarens kusin, verksam i firman sedan femton år ha varit (den ordinarie) föraren, och han har inte hörts av sedan i eftermiddags; hans fru ska ha förgäves försökt få tag på honom på mobilen till exempel.
Länka gärna om du har en källa till det där med dubbelbemanning; mycket surrar just nu, svårt att veta vad som är bekräftat eller ej..
TV rapporterade om en död i bilen och då det låter konstigt med de ringa skadorna på hytten , så spekulerade jag om vad som hänt och antingen så kan man ha dubbelbemanning i fordonet en har sitt förarkort på rast medans den andra som kör har det på "kör". Min tanke var att om de var en ovetandes så blev denne skjuten då de närmade sig förarens mål.
Hörde precis på tv då jag publicerade, detta om den oroliga Polska frun. så skrev ett "Edit " som står med i mitt inlägg . Just långkörningar brukar ha dubbelbemanning om de går från länd till land så att bilen slipper stå stilla så mycket enligt KOV reglerna för tunga fordon .