Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Fast mycket tyder väl på att det är föraren som körde frakten som gjort det?
Det är väl inte omöjligt, Nice-terroristen jobbade väl med att köra lastbil? även om han hyrde lastbilen han använde, känns ändå vågat sno en lastbil om man har planerat ett attentat länge? det är ändå stor risk den anmäls stulen ,s ärskilt om den stals i Tyskland då känns det mer som en stundens ingivelse, sen bolaget som ska ta emot frakten bör ju börja fundera vart frakten tagit vägen om den blir sen och så vidare.
Det är naturligtvis en massa saker som surrar just nu, men det polska åkeriets chef har i polsk media telefonledes sagt att föraren (den ordinarie) är hans kusin som varit i firman i femton år, samt att denne är av modell tyngre (+100 kg; inget ovanligt för lastbilschaufförer iofs) och det sistnämnda skulle rimma illa med att han sprungit från platsen och gripits vid Grosser Stern i Tiergarten en dryg kilometer fågelvägen från attentatsplatsen.
Så din utsaga att "mycket tyder väl på att det är föraren som körde frakten som gjort det?" mja, jag håller inte riktigt med dig där, om jag uttrycker mig diplomatiskt.