Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Det handlar inte om vad du egentligen tror, utan det handlar om vad du hoppas ha hänt... Du sitter och gråtrunkar och sjunger kumbaja i din falska förhoppning över att detta skall vara ett olycks- och/eller sjukdomsfall - du vill så oerhört gärna att dina muslimska fränder skall få gå friade genom detta... Om du skulle sätta en %-sats på sannolikheten för eller emot ett terrordåd - hur skulle dessa siffror se ut?
Jag anser att det är mer troligt att terroristerna varit minst två (troligtvis två) för att säkerställa att de verkligen skulle kunna kapa en lastbil - chaufförerna brukar ju inte vara några kärringar, precis...
Nu när dessutom IS (via en officiell kanal enligt uppgift) tagit på sig det så...tja sannolikheten för terrordåd är nog 90-95 procent, utifrån det lilla jag vet i alla fall.
Hopas och hoppas vet jag inte, känns som inte helt rätt ordval, men visst oroas jag mer över ett terrordåd med många döda än en trafikolycka med lika många döda, ja. Men nu verkar det som sagt röra sig om ett terrordåd.
Spelar dock mindre roll för diskussionen vad du eller jag "hoppas", så jag struntar i att fråga dig vad du har förhoppningar.