2016-12-19, 19:39
Medlem
Nyfiken på vad ni andra skulle gjort i samma situation.

Har haft Billerud sedan länge i på ett VP-konto med gav 71,50 står idag i 154 ca.

sitter med TMG med gav ca 3,15 Euro

Är nu i tankarna o sälja av allt billerud o sedan gå in med allt i TMG, vilket nu innebär att ja sänker mig till ca 2,15 i gav.
Tankar om det?

Billerud ligger ju nästan ATH, inte långt ifrån iallafall, o TMG e ju bra nära Noteringskurs
Citera
2016-12-19, 21:20
Medlem
julepumlans avatar
Har du någon förlust du kan kvitta vinsten i billerud med? Annars kanske det kan vara en idé att realisera först 2017 om du nu råkar ut för en dåligt affär nästa år..
Citera
2016-12-19, 21:43
Medlem
Nej, har inga förluster o kvitta emot.
Det enda jag har på VP-konto är deltaminerals, men dom tänkte jag låta ligga, är ju bara typ 10000st så det är dryga tusenlappen idag,
tänkte att det kan lika gärna få ligga ifall dom skulle chocka o komma tillbaka kursmässigt

Jag får ju ändå bara kvitta ifrån kursen 0,37
Citera
2016-12-20, 01:47
Medlem
Jag kan inte ge nå tips på om det skulle vara värt att gå in i TMG, jag är själv inte med där och har bara gjort några trades då den kursen verkligen kan hoppa. Men vad tror du själv om TMG och inom vilken tidsram du tror de kommer vända för dom?

Jag sitter som sagt inte själv med, men utifrån PM från TMG så hade jag själv gissat på att kursen borde ligga runt 3.5-4 euro nu och inte under 2! som de är nu. Tycker också personligen att deras verksamhet är tråkig, vilket har varit en anledning till att jag inte har några egna planer på att någonsin sitta lång i dom.

Men min bedömning är ändå att dom kommer stiga igen (är dock inte speciellt insatt då jag inte är med i aktien, så lita inte på mig . Hade dock gärna läst svar här från någon som är mer insatt och som kan ge egna tolkningar och idéer om hur TMG kommer gå under 2017
Citera
2016-12-20, 05:03
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Great
Nyfiken på vad ni andra skulle gjort i samma situation.

Har haft Billerud sedan länge i på ett VP-konto med gav 71,50 står idag i 154 ca.

sitter med TMG med gav ca 3,15 Euro

Är nu i tankarna o sälja av allt billerud o sedan gå in med allt i TMG, vilket nu innebär att ja sänker mig till ca 2,15 i gav.
Tankar om det?

Billerud ligger ju nästan ATH, inte långt ifrån iallafall, o TMG e ju bra nära Noteringskurs
1. Sälj Billerud efter årsskiftet, så att du eventuellt får nåt att kvitta motunder 2017.
2. Skaffa ISK och KF.
3. Köp vid lämpligt tillfälle (dipp) nåt annat än mer TMG.
Citera
2016-12-20, 06:35
Medlem
Sälj bägge två så kan du kvitta den ena mot den andra. Sedan sätter du pengarna i en ISK och köper något annat. Eller så köper du tillbaka TMG!?
Citera
2016-12-20, 08:20
Medlem
RostigHinks avatar
Sälj båda. Köp inte tillbaka det nu urpysta luftslottet TMG. Finns hundratals andra aktier som är bättre.
Citera
2016-12-20, 14:38
Medlem
Har ju inget o kvitta emot, allt annat ligger i ISK redan, jaså, du tror inte på TMG?

Nej de e svårt de , men man känner ju sig sugen på o kliva in i dippen nu
Citera
2016-12-21, 13:43
Medlem
D3adMau5s avatar
Sälj TMG behåll billerud. Let your winners run.
Citera
2019-11-10, 09:04
Medlem
Billerud bör döpas om till Baggbölerud, värre baggbölare får man leta efter. Men det är väl så man tjänar pengar, genom att stjäla alltså !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in