2016-12-18, 22:15
Medlem
in-vino-veritass avatar
Hej!

Jag har i badrummet en våtrums-plastmatta/golv. Rakt över golvet framför badkaret hade den förre ägaren satt en hög gummilist för att hålla tillbaka vatten eftersom fallet inte är perfekt. Helt värdelös grej, bara omöjligt att skrapa ned allt vatten som ändå kommer på golvet.
Så jag drog bort den men naturligtvis sitter det en skön blandning av lim och gummi kvar.

Några tips på hur jag ska få bort den? Provat att skrapa med en plastskrapa men den rullar mest ovanpå kanten. Vill helst inte använda metallverktyg med risk att skada plastmattan. Funkar det bättre om man värmer upp den lite med en hårtork eller kommer den bara smälta fast ännu hårdare då? Kemisk bensin?
Citera
2016-12-18, 22:29
Bannlyst
Anar att det är silikon? Finns ett antal medel i bygg-/färghandeln för att ta bort. Casco Silstrip tror jag en heter, om den finns kvar nu för tiden.
Citera
2016-12-18, 22:30
Medlem
Tror inte du ska ha något kemiskt eller värme på/vid plastmattan. du får nog pilla bort en liten bit i taget för hand tills du är nöjd.
Citera
2016-12-19, 22:24
Medlem
Bongomans avatar
Hårfönen skadar inte mattan alls men kan mjuka upp ytskiktet lite så skiten släpper. Inga metallverktyg! En plastspackel kan fungera.

Var glad att du inte sitter i min situation. 4 dörrar någon idiot har klistrat på dekoration med mattlim. Under finns tunn faner som jag helst vill kunna måla på så det är bara att jobba med grovrengörare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in