Hej!
Jag har i badrummet en våtrums-plastmatta/golv. Rakt över golvet framför badkaret hade den förre ägaren satt en hög gummilist för att hålla tillbaka vatten eftersom fallet inte är perfekt. Helt värdelös grej, bara omöjligt att skrapa ned allt vatten som ändå kommer på golvet.
Så jag drog bort den men naturligtvis sitter det en skön blandning av lim och gummi kvar.
Några tips på hur jag ska få bort den? Provat att skrapa med en plastskrapa men den rullar mest ovanpå kanten. Vill helst inte använda metallverktyg med risk att skada plastmattan. Funkar det bättre om man värmer upp den lite med en hårtork eller kommer den bara smälta fast ännu hårdare då? Kemisk bensin?