• 3
  • 4
2017-01-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Jag håller med! Det har varit lite mycket nu, men jag har tänkt på en uppdatering en tid då jag också tycker att inte få uppdateringar på trådar man läst.

Banken tog tillbaka lånet ifall jag betalde min skuld till 2/3 - vilket jag gjorde.

Däremot så kommer jag inte kunna fortsätta betala denna ränta så jag kom överens med banken om att jag ska flytta, så de vet dessutom om att de får tillbaka sista 1/3 och eventuella mindre betalningar fram tills jag flyttar. Det tror jag var en stor del i att de faktiskt tog tillbaka lånet, just det att jag har en plan framåt.

Min erfarenhet nu är att det går verkligen att prata med banker, svårigheten är att göra det innan man nått botten och ångesten driver en. När väl botten är nådd så blir det inte ångestfritt, men en ärligare dialog med både banken och sig själv.

Så nu är jag i processen att faktiskt förändra min situation och det är inte helt enkelt med allt som behöver göras, men men.

Tusen tack för alla som engagerade sig då jag kände mig förtvivlad! Har bestämt mig för att hänga lite mer på FB med tankar och åsikter i olika ämnen och jag har många frågor om olika saker. FB är ju en ren guldgruva för att få råd och tips. Däremot så kan man nog känna igen mig med mitt nick och situation (räcker att några nära som hänger på FB) så jag funderar på att öppna ett nytt konto för andra ämnen. Det ska inte vara ett problem antar jag?

Tack igen!

Kul att höra, tack för uppdateringen!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här