2016-12-18, 08:04
Medlem
Är det kanske dags att gå ur svenska kyrkan? Eller ska man vara med och bidra till bland annat "Juluppropet"? https://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1553983
Det talas så mycket om att Sverige ger skydd till barn...men jag ser tyvärr inte barn som får hjälp - bara vuxna män.
Typ dessa: http://www.nynashamnsposten.se/stockholm/nynashamn/tack-nynashamn-for-allt-stod
Notera deras egna ord.
"Men vi är inte rädda. 90 procent av oss är vuxna människor med militär utbildning."

Det finns massor av äldre, sjuka, arbetslösa, fattiga och hemlösa personer i Sverige.
Människor som inte får hjälp av kyrkan.
Motivera, varför man ska prioritera annat folk framför sitt eget?
Å ena sidan torde svenska kyrkans roll stärkas genom att människor stöttar kyrkan. Men å andra sidan - om kyrkan hanterar det stödet - till förmån för sådant som i framtiden förgör svenska kyrkan, så kanske det är lika bra att avsluta medlemskapet.
Vad tror ni?
Citera
2016-12-18, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnelito
Är det kanske dags att gå ur svenska kyrkan? Eller ska man vara med och bidra till bland annat "Juluppropet"? https://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1553983
Det talas så mycket om att Sverige ger skydd till barn...men jag ser tyvärr inte barn som får hjälp - bara vuxna män.
Typ dessa: http://www.nynashamnsposten.se/stockholm/nynashamn/tack-nynashamn-for-allt-stod
Notera deras egna ord.
"Men vi är inte rädda. 90 procent av oss är vuxna människor med militär utbildning."

Det finns massor av äldre, sjuka, arbetslösa, fattiga och hemlösa personer i Sverige.
Människor som inte får hjälp av kyrkan.
Motivera, varför man ska prioritera annat folk framför sitt eget?
Å ena sidan torde svenska kyrkans roll stärkas genom att människor stöttar kyrkan. Men å andra sidan - om kyrkan hanterar det stödet - till förmån för sådant som i framtiden förgör svenska kyrkan, så kanske det är lika bra att avsluta medlemskapet.
Vad tror ni?

Kyrkan är död. Bara en stor kista med en jävla massa pengar och några få utvalda som kämpar för att motivera sin egen existens. Då kommer det ut tokigheter som "juluppropet".

Är själv med endast som motvikt mot ökad muslimsk närvaro men man börjar inse att kyrkan inte är frisk då det kommer mer och mer tokiga ideer.

Snart kommer väl krav på att kyrkan ska dela med sig av sina rikedommar till de muslimska vännerna, då är det dags att kliva av.
Citera
2016-12-18, 08:25
Medlem
Det var länge sedan man gick ur den svenska kyrkan, såg ingen anledning till att vara med i den längre.
Citera
2016-12-18, 10:06
Medlem
0gKolhydraters avatar
Kyrkan minskar och moskén växer
Citera
2016-12-18, 10:11
Medlem
cordellwalkers avatar
Jag tror också tyvärr att Svenska kyrkan är bortom all räddning,därför gick jag ur för ett par år sedan. Det finns en annan mer livskraftig kyrka som är värd stöd av svenskar som vill tillhöra en kristenhet och en kyrklig tradition,och det är katolska kyrkan. Stöd den,och du stödjer kristendom både i Sverige och resten av världen.
Citera
2016-12-18, 10:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Kyrkan minskar och moskén växer

Moskén tar tillvara sina medlemmars intressen. Kyrkan tar tillvara andras. Den som inte gått ur kyrkan bör göra det snarast. Gudar är ren vidskepelse.

Kyrkan var till för att överheten skulle kunna kontrollera undersåtarna. Det gäller fortfarande att den går de politiskt korrektas ärenden, var det än bär.
Citera
2016-12-18, 10:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordellwalker
Jag tror också tyvärr att Svenska kyrkan är bortom all räddning,därför gick jag ur för ett par år sedan. Det finns en annan mer livskraftig kyrka som är värd stöd av svenskar som vill tillhöra en kristenhet och en kyrklig tradition,och det är katolska kyrkan. Stöd den,och du stödjer kristendom både i Sverige och resten av världen.

Då tror du på gudar alltså?!
Citera
2016-12-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zone37
Kyrkan är död. Bara en stor kista med en jävla massa pengar och några få utvalda som kämpar för att motivera sin egen existens. Då kommer det ut tokigheter som "juluppropet".

Är själv med endast som motvikt mot ökad muslimsk närvaro men man börjar inse att kyrkan inte är frisk då det kommer mer och mer tokiga ideer.

Snart kommer väl krav på att kyrkan ska dela med sig av sina rikedommar till de muslimska vännerna, då är det dags att kliva av.

Kyrkan är ju ingwn motvikt mot muslimer, tvärtom.
Citera
2016-12-18, 10:23
Medlem
LaScalas avatar
Nu förbereder kyrkan sej på att romer och den och den ökande gruppen papperslösa ska få natthärbärge.

Kyrkor vill nattöppna för hemlösa

Flera av Svenska kyrkans kyrkor i
Göteborg har planer på att hålla öppet
för akut hemlösa nattetid, uppger P4
Göteborg. Det handlar om Buråskyrkan,
Masthuggskyrkan, Betlehemskyrkan och
Vasakyrkan.

Kyrkorna ska avlösa varandra för att
kunna erbjuda värme och någonstans att
sova under de nätter då temperaturen
går under fem minusgrader.

Personalen kommer att utgöras av
volontärer. Beslut om nattöppet väntas
fattas i sociala resursnämnden nästa
vecka. I Stockholm har Svenska kyrkan
hållit S:ta Clara kyrka nattöppet.

http://www.svt.se/svttext/tv/pages/111.html
Citera
2016-12-18, 10:24
Medlem
cordellwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Då tror du på gudar alltså?!

Anser mig vara agnostiker. Uttalade aldrig mig själv som kristen. Dock påpekade jag att kristna svenskar bör söka sig någon annanstans än Nysvenska kyrkan
Citera
2016-12-18, 10:27
Medlem
cacas avatar
Förbjud all religion brukar jag säga, hur många har dött i världen på grund av tro?

Bara gå ur och det är enkelt idag, annat var det när jag gick ur för massa år sen, då fick man in och förklara sig för domprosten varför man skulle gå ur.
Tror fan jag inte sett nån så jävla arg som sen gången då jag idiotförklarat han, kyrkan, deras verksamhet. Han stod upp, högröd och skrek så spottet sprutade på han
Bifogar länk för er som funderar på gå ur kyrkan.

http://www.kyrkoavgiftningen.se/?gclid=CNXItri1_dACFUxlGQodI4sGIg
Citera
2016-12-18, 10:30
Medlem
Doleos avatar
Jag har aldrig varit med i kyrkan, då min pappa är övertygad ateist, så redan när jag var barn gick hela familjen ur Svenska kyrkan. Dessutom var farfar också ateist, även om jag var en "sökare" när jag var yngre, tillhör jag numera den tredje generationens ateister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in