Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2025-07-21, 14:31
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Res, festa, testa allt knark, knulla som ett djur, go nuts!

Det känns inte som att detta är tillåtet längre. Finns ingen familj eller vänner som vill stå vid din sida om du lever så. Det känns inte socialt accepterat längre. Varför är det så?
Citera
2025-07-21, 15:04
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Det känns inte som att detta är tillåtet längre. Finns ingen familj eller vänner som vill stå vid din sida om du lever så. Det känns inte socialt accepterat längre. Varför är det så?

En vecka på ibiza?
Tomorrowland? (ja jag vet, för lite psytrance & mer edm)

Man behöver köra på åtminstone, de som vill kan väl bocka av lite sen kan de återgå till ett hyffsat inrutat leverne men ändå.
Behöver inget gräs, sprit, ladda etc men en lapp eller tre nån gång då och då är bara själsligt. Lite toppisar och changa ingår under detta även.

Men att sitta med villa, lån, bil/ar fru/man barn o tänka - shit fuck, skulle dragit o öst lite grann lite sent nu- ja den känslan kanske man ska bocka av innan. Rättfärdigt i mina ögon, va lite tokiga inom gränser fan! Lev!
Citera
2025-07-26, 21:13
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du ska se till att utbilda dig! Skaffa en massa examen och skit.

Det är just vad jag har gjort. Bedömdes tidigt som studiebegåvad och man skall ju göra det man är bra på. Det har blivit en hel del examina med åren. Konsultarbeten och lärarjobb för försörjningen.

Resor? Ja, runt om i Sverige, mest universitetsstäderna. Jo jag var minsann i England en gång också.

Familjeliv: Haft en del hundar. Relationer: Hemligt förälskad otaliga gånger. Hånglat en gång på en personalfest.

Kulturellt: Läst massor av klassiker och annat också. Varit på opera tre gånger. (Bortkastad tid. Folk hostar och luktar parfym. Det är bättre med inspelningar, som man kan avnjuta hemma).

Socialt: Vänner? Vet mig i alla fall inte ha några direkta ovänner. Hejar på bekanta, jag möter.

Det har hänt, att jag känt mig bitter ibland och saknat ett riktigt vuxenliv, men som det känns nu så är det egentligen inte så illa. Några släktingar ärver en del pengar och välfyllda tentamensböcker och kursintyg, till och med en avhandling och andra skrifter.

En tänkbar epitaf vore: "Han skötte åtminstone sina studier."
Citera
2025-07-26, 21:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Det är just vad jag har gjort. Bedömdes tidigt som studiebegåvad och man skall ju göra det man är bra på. Det har blivit en hel del examina med åren. Konsultarbeten och lärarjobb för försörjningen.

Resor? Ja, runt om i Sverige, mest universitetsstäderna. Jo jag var minsann i England en gång också.

Familjeliv: Haft en del hundar. Relationer: Hemligt förälskad otaliga gånger. Hånglat en gång på en personalfest.

Kulturellt: Läst massor av klassiker och annat också. Varit på opera tre gånger. (Bortkastad tid. Folk hostar och luktar parfym. Det är bättre med inspelningar, som man kan avnjuta hemma).

Socialt: Vänner? Vet mig i alla fall inte ha några direkta ovänner. Hejar på bekanta, jag möter.

Det har hänt, att jag känt mig bitter ibland och saknat ett riktigt vuxenliv, men som det känns nu så är det egentligen inte så illa. Några släktingar ärver en del pengar och välfyllda tentamensböcker och kursintyg, till och med en avhandling och andra skrifter.

En tänkbar epitaf vore: "Han skötte åtminstone sina studier."

Vilken examen har du? Mesta av mitt liv skit sket sig. Har dock en fil kand dock. Det är liksom det som avgör sket överallt. Men kan man få en examen ok. Har sökt och blivit antagen så fil mag inom mitt räckvidd!
Citera
2025-07-26, 21:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a9
Läste lite lagom deprimerande trådar om hur livet förändras, ibland till det sämre, allteftersom man blir äldre... Ungdomen är ju en tid som inte varar föralltid och som aldrig kommer tillbaka när den är slut. En tanke som faktiskt är lite obehaglig... Men vad gör man? En del reser röven av sig, är det grejen?

vad är erfarna flashbackares bästa tips till ungtuppar som jag? vad ska man göra? vad ska man inte göra?

Vilket är era största misstag som ni borde undvikit?

Knulla. Knulla. Knulla.

När du blir gammal blir du förpassad till kärringar och om du gillar unga snygga tjejer då så anses du vara äcklig.
Citera
2025-07-26, 21:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad bör? Vara dig själv. Min kunskapsnivå var liksom 3 ggr det dessa lärare hade. Minst. Då var de ändå universitet lärda. De hade noll koll. De tog de bra ena rätt riktigt. Sådana extremt bättre än en själv. Men man var smart nog att se dom åtminstone.
Citera
2025-07-26, 21:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad bör? Vara dig själv. Min kunskapsnivå var liksom 3 ggr det dessa lärare hade. Minst. Då var de ändå universitet lärda. De hade noll koll. De tog de bra ena rätt riktigt. Sådana extremt bättre än en själv. Men man var smart nog att se dom åtminstone.

3 ggr mindre! Vill inte ses som någon som vet mer än andra...
Citera
2025-07-26, 21:51
Medlem
Resa är en bra erfarenhet men undvik att ta en massa risker, i Sverige har man bra möjligheter att komma utomlands med olika kurser och liknande också.

Undvik knark, tillfälligt/lössläppt sex och onödiga risker.
Citera
2025-07-27, 10:29
Medlem
Jag skulle velat leva som en pacha med en massa haremsdamer i slottet.
Senast redigerad av mikael2 2025-07-27 kl. 10:32.
Citera
2025-07-27, 13:36
Medlem
Ut och Se världen
Citera
2025-07-27, 14:34
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Men att sitta med villa, lån, bil/ar fru/man barn o tänka - shit fuck, skulle dragit o öst lite grann lite sent nu- ja den känslan kanske man ska bocka av innan. Rättfärdigt i mina ögon, va lite tokiga inom gränser fan! Lev!
Varför skulle du tänka så? Är ett minne av ett par ligg på Ibiza verkligen så värdefullt?

Lev men inte på bekostad av framtiden. Se till att du tar väl hand om din ekonomi, din partner, och era ungar. Varför? Jo, för att det blir så mycket lättare sen på livets höst då du bara har din familj kvar.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in