2016-12-17, 15:02
Medlem
Tänkte köpa ett par nya torkarblad. Finns det några märken/modeller ni skulle rekommendera eller varna för?. Jag kör en Opel Corsa (2010).
Citera
2016-12-17, 15:06
Medlem
Hybridsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Tänkte köpa ett par nya torkarblad. Finns det några märken/modeller ni skulle rekommendera eller varna för?. Jag kör en Opel Corsa (2010).

Har köpt Biltemas "fina modeller" som fungerat bra. Sist blev det Bosch som var svindyra men det var skillnad. Det blir Bosch igen. Sen om man tycker att det är värt priset är upp till var och en.
Citera
2016-12-17, 15:28
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hybridsmurfen
Har köpt Biltemas "fina modeller" som fungerat bra. Sist blev det Bosch som var svindyra men det var skillnad. Det blir Bosch igen. Sen om man tycker att det är värt priset är upp till var och en.

Jag säger precis som hybridsmurfen. Biltemas "dyraste" funkar jättebra. Bosch är bättre, men kostar (till min bil) typ fyra gånger mer... och håller ungefär lika lönge tycker jag.
Citera
2016-12-17, 15:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridsmurfen

Biltemas standardmodell fick bäst i test för några år sedan. Funkar utmärkt!
Bosch tycker jag är av samma kvalitet som biltema, men ett blad kostar som fem biltemablad.
Har biltemablad på bilen, bytte senast 2014, torkar fortfarande perfekt!

Ett tips är att när man tvättar bilen, tar man outspädd spolarvätska i en trasa och rengör bladen med.
Bladen håller sig färska mycket längre då.
Citera
2016-12-17, 15:29
Medlem
ps870s avatar
Trico. Kör på flatblade om det funkar på den bil. Snyggare och effektivare en den gamla modellen av torkare.
Citera
2016-12-17, 16:26
Medlem
Turbomachines avatar
Citat:

Jag köper Bosch blad från tyskland, om du hade postat igår så hade du kunnat fått ett paket av mig innan jag skickade med de med min Opel som jag sålde.
Citera
2016-12-17, 16:35
Medlem
MrAndress avatar
Bosch! Kör det på båda mina bilar.

Men jag har en jobbarkompis som hyllar trico (har själv inte testat) men är lyrisk. Och om han säger att något är bra så lyssnar man......
Citera
2016-12-17, 17:01
Medlem
zepofans avatar
Precis som andra här säger så är Biltemas blad helt ok, men inte samma sak som t.ex. Bosch. Fast om man kan byta till nya Biltemablad fyra ggr per år för samma pengar som det kostar att byta en omgång Boschblad så vete fan om det ändå inte är betydligt bättre med Biltemablad.
Citera
2016-12-17, 21:57
Medlem
Mitt lokala varuhus säljer torkarblad med ett No name för 30 kr. Är det värt besväret att prova dem?.
Citera
2016-12-17, 23:11
Medlem
Provocative2.0s avatar
Min erfarenhet av en uppsättning flatblade från Biltema var ingen höjdare. Men de har kanske fixat dessa med nu. Tänker iaf ge dem en chans när det är dax att byta.
I övrigt håller jag med de övriga. Om Biltemas inte är bäst så är de iaf mest prisvärda.
Citera
2016-12-17, 23:25
Avslutad
Biltemas standard är riktig skit. Jag gav dom chansen. Har köpt 3 uppsättningar denna höst. Eftersom jag pendlar så är jag noga med blad. Trico och Valeo funkar bäst. Nu köpte jag visserligen BDS blad sist och de har funkat bra.

Jag har även märkt att det är stor skillnad på spolarvätska också, men det blir offtopic.
Citera
2016-12-18, 01:30
Medlem
Jag har mest kört med OEM blad vilka i mitt fall är tillverkade av Valeo, liksom torkararmar och torkarmotor. Kostar en slant men brukar hålla länge om man rengör dem då och då med lite 5-56/WD-40. Mina nuvarande monterades för lite drygt ett år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in