Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2017-03-17, 15:01
Medlem
Det beror på vilket land. Inga svenska organisationer driver in skulder i vissa länder då kostnaden är hög och chansen att indrivningen skulle lyckas är obefintlig. Finns många trådar om det.

Sen ska du ju inte meddela din korrekta adress utan hålla dig undan om du inte kan betala. Tyvärr är preskriptionstiden 25 år sedan Alliansen ändrade det så sannolikheten att du någonsin kommer kunna arbeta i Sverige utan att betala tillbaka är obefintlig. Det är ett annat kapitel.

Däremot kan du alltså bo utomlands och skita blankt i CSN. Du bryter alla band med Sverige och sen kan de ju försöka driva in bäst fan de vill.

Har du förmånen att leva och jobba i ett vettigt land där de kan driva in så kanske lönen tillåter att du håller dem stången.

Jag anser att CSN kan dra fullständigt åt helvete.
Citera
2017-03-17, 17:28
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det beror på vilket land. Inga svenska organisationer driver in skulder i vissa länder då kostnaden är hög och chansen att indrivningen skulle lyckas är obefintlig. Finns många trådar om det.

Sen ska du ju inte meddela din korrekta adress utan hålla dig undan om du inte kan betala. Tyvärr är preskriptionstiden 25 år sedan Alliansen ändrade det så sannolikheten att du någonsin kommer kunna arbeta i Sverige utan att betala tillbaka är obefintlig. Det är ett annat kapitel.

Däremot kan du alltså bo utomlands och skita blankt i CSN. Du bryter alla band med Sverige och sen kan de ju försöka driva in bäst fan de vill.

Har du förmånen att leva och jobba i ett vettigt land där de kan driva in så kanske lönen tillåter att du håller dem stången.

Jag anser att CSN kan dra fullständigt åt helvete.

Men deras pengar tackade du inte nej till va, din parasit?
Citera
2017-03-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Men deras pengar tackade du inte nej till va, din parasit?

Vet inte om du förtjänar nåt svar egentligen då det verkar jävligt låg nivå på dig. Parasitbegreppet är ju som vi känner till lite av en drog för många, rent spontant verkar ju du ingå i den kategorin lowlives.

Vad vet du om det svenska systemet? På min tid fungerade CSN som ett alternativt försörjningsstöd. Folk plockade ut skiten för att Göran Persson ville skapa ett kunskapssamhälle. Väx upp och lär dig använda parasitepitetet ordentligt i stället för att sitta och spamma oneliners.
Citera
2017-03-17, 19:31
Moderator
fredrik686s avatar
Flyttar för sammanfogning med (FB) Hur skippa betala CSN?

Utbildning och studier --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2017-03-29, 11:32
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Vd snackar du om? Jag inte heller rätt?
Jag har rätt i det jag skriver, du är inte informerad, använd länkarna längst ned i detta inlägg.

Och var inte så förbannat stöddig när du egentligen inte VET!

De driver in även från boende i annat land, ja.

Var inte så förbannat stöddig när du egentligen inte VET!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6561829

http://www.st.nu/ekonomi/csn-driver-in-miljonskulder-i-usa

http://www.di.se/artiklar/2016/8/25/csn-tar-nya-tag-i-jakten-pa-skulder/

Finns dessutom redan en Tråd om CSN och Skulder:
(FB) Hur skippa betala CSN?

Jag har redan läst dom där artiklarna tidigare och de länder det syftas på är typ England och Tyskland. Nu återstår dock förmodligen endast Tyskland.

Svenska staten har ingen rätt eller möjlighet till att driva in skulder i utlandet.
Citera
2017-03-29, 11:41
Medlem
Hur mycket pengar rör det sig om?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem