• 4
  • 5
2022-03-24, 17:37
Medlem
Hoppas fler hittat, går som tåget denna tröga börs 2022. Det finns i princip inga säljare så kursen är spikrak uppåt. VD-brev väntar innan månadens slut, hoppas som tidigare att det är många pågående projekt. Flera av dem blev ju stororders i Q1
Citera
2023-03-13, 21:48
Medlem
Glömd tråd. Men jag svarar ändå. Kul finansiering för detta bolaget, stört kasst. Har de sålt en maskin det senaste? Har någon här pengar på deras aktie?
Citera
2023-03-14, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz2020
Glömd tråd. Men jag svarar ändå. Kul finansiering för detta bolaget, stört kasst. Har de sålt en maskin det senaste? Har någon här pengar på deras aktie?

Finepart är mitt största innehav. Aktien har haft större medgång i perioder tidigare. Senaste maskinen såldes i slutet av januari tror jag.

Det som lockade mitt intresse är deras kundbas. Hoppas väl naivt på att försäljningen höjs. Marknaden har problem med komponentförsörjning och har haft sen covid.
Citera
2023-07-18, 11:55
Medlem
Någon med bra koll i bolaget? Tycker det har varit tyst i år. Mest nyheter om emission och dyra lån… En nyhet om ny maskinorder hade ju inte skadat…
Citera
2024-02-25, 19:50
Medlem
saladfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VevandeManick
Finepart är mitt största innehav. Aktien har haft större medgång i perioder tidigare. Senaste maskinen såldes i slutet av januari tror jag.

Det som lockade mitt intresse är deras kundbas. Hoppas väl naivt på att försäljningen höjs. Marknaden har problem med komponentförsörjning och har haft sen covid.

Nu nere på under en krona per aktie, tankar du på med fler aktier nu?
Citera
2024-02-26, 21:25
Medlem
Fackmannens avatar
Hoppsan! Ja detdär är ju inget man blir sugen på att investera i!
Citera
2024-07-29, 19:22
Medlem
Kan bli ökad köpglädje i Finepart framåt hösten. Lite tätare orderingång på senare tid. VDn har pratat om ökat kundintresse för deras maskiner.

Idag kom det en order på 5,8 miljoner sek. Börsvärde 16 miljoner sek. Blir det fler försäljningar kan det vara intressant med en för nuvarande historiskt låg kurs.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in