2016-12-17, 01:21
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Som rubriken lyder; finns det någon platform för att köpa och sälja odlingsutrustning på, och isåfall var finns denna?

Är på jakt efter lite allt möjligt och tänkte utforska den begagnade marknaden men verkar inte finnas någon just?

MVH
Citera
2016-12-17, 01:33
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicH2O
Som rubriken lyder; finns det någon platform för att köpa och sälja odlingsutrustning på, och isåfall var finns denna?

Är på jakt efter lite allt möjligt och tänkte utforska den begagnade marknaden men verkar inte finnas någon just?

MVH

Blocket, https://www.blocket.se/lulea/Hydroponic_odlingsutrustning__odlingstalt_mm_70436 701.htm?ca=4&w=3&last=1

Tyyyp , Men ska du lägga ut, så kan du lika gärna köpa nytt tycker jag. Sitt inte och köp kolfilter och lampor på den begagnade marknaden....
Citera
2016-12-17, 01:56
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Blocket, https://www.blocket.se/lulea/Hydroponic_odlingsutrustning__odlingstalt_mm_70436 701.htm?ca=4&w=3&last=1

Tyyyp , Men ska du lägga ut, så kan du lika gärna köpa nytt tycker jag. Sitt inte och köp kolfilter och lampor på den begagnade marknaden....

Tänkte mer ballaster och reflektorer osv.

Tänker mig att det är ett halvtaskigt andrahandsvärde på odlingsutrustning, så skulle kunna vara värt.

Men jag förstår vad du menar.
Citera
2016-12-17, 02:05
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicH2O
Tänkte mer ballaster och reflektorer osv.

Tänker mig att det är ett halvtaskigt andrahandsvärde på odlingsutrustning, så skulle kunna vara värt.

Men jag förstår vad du menar.

Reflektioner kan du komma billigt undan med om du använder FÄRG, se inte ett rum att fylla, se ett rum där det ryms ytterligare ett rum om du förstår.

Ta ett rum tänk bort 60% i dessa 40% som är kvar har du sladdar vatten och saker. I de 60% som är ditt nya rum har du dina små vänner som har väggar runt sig, med någon form av reflekterande färg eller överdrag.
Citera
2016-12-17, 02:12
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Reflektioner kan du komma billigt undan med om du använder FÄRG, se inte ett rum att fylla, se ett rum där det ryms ytterligare ett rum om du förstår.

Ta ett rum tänk bort 60% i dessa 40% som är kvar har du sladdar vatten och saker. I de 60% som är ditt nya rum har du dina små vänner som har väggar runt sig, med någon form av reflekterande färg eller överdrag.

Mjorå, jag kan min skit så att säga. Menade inte reflektioner utan reflektorer om man nu kallar det så, alltså anordningen som lampan sitter i. Jag brukar kalla det så iallafall.

Tänkte mer om jag kunde komma över andra saker som jag inte skulle köpa nytt annars, typ nån Gavita pro 1000w eller så. Kostar väl drygt 6000 ny, vore inte helt fel att knipa någon för halva priset, om än något använd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in