Citat:
Ursprungligen postat av
stekaren123
Tanken slog mig när jag kollade på Interstellar, scenen då Matthew McConaughey pratar med sin dotters lärare som hävdar att månlandningen var en skenmanöver av USA för att få Ryssland att spendera resurser på en lönlös resa till Månen.
Vilket med det säkerhetspolitiska läget i omvärlden i åtanke födde min tanke att det är vad Ryssland gör just nu mot Europa och EU fast i en annan form.
Det är mycket möjligt att det finns anledningar för Ryssland att stötta Assad-regimen i Syrien, dock kan jag inte se varför man så hemskt gärna stödjer ett förfallet land om det inte finns något självintresse i det.
Med bombningarna av civila mål så som skolor, sjukhus etc. i tanken, kan det vara så att Ryssland systematiskt bedriver massflykt från Mellanöstern till Europa för att dränera våra resurser. Vi vet ju alla hur mycket pengar massinvandringen i Sverige kostar.
Skulle detta vara deras plan, har den i sådant fall lyckats väldigt väl. Man har inte bara bedrivit en massflykt från Syrien och dess närområde men utan även släppt lös en våg av ekonomiska migranter från bland annat Afrika.
Hur mycket flyktingar tar Ryssland emot av de som kommer från Syrien, Afghanistan, Irak?
Skulle detta kunna vara möjligt, varför/varför inte?
Hur tänker du egentligen

? Det var ju väst som stödjer rebellerna i Libyen, Syrien osv och Turkiet som släpper iväg dessa till Europa. Hur får du det till att Ryssland skulle vara bakom det?? Sedan pratas det väldigt mycket om vad ryssarna bombar men hur mycket har inte amerikanerna bombat i denna region under flera decennier? Flyktingarna vill inte till vare sig Ryssland, Bulgarien, Rumänien osv därför att man inte får samma ekonomiska standard där som i bl a Tyskland och Sverige.