Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Så jag kan bli våldtagen av mina egna fingrar? Utan att lida av personlighetsklyvning? Ja se på fan, vilken fantastisk värld vi lever i.
Det är klart att jag inte skulle bli glad om min presumtiva dotter sexchattade i 12-årsåldern. Helst skulle hon få vänta med sånt tills åtminstone 15. Jag skulle faktiskt tycka det var bättre om hon var ute och träffade killar i sin egen ålder att experimentera med på tonårs trevande vis. Ja, 12 är väl lite väl tidigt.
Jag tror inte att mina föräldrar tyckte det var roligt att jag chattade med främlingar när jag var 14-15 heller. Men det man inte vet om har man inget ont av. Och så länge alla parter mår bra eller åtminstone inte far illa av det på något vis, så måste jag säga att jag inte har några problem med det.
Fast ingen har väl sagt att detta borde betraktas som en våldtäkt?
Du har redan givits rekvisiten för sexuellt ofredande, och i dem ingår inga krav på att BO ska vara "utsatt" eller "i beroendeställning".
Det finns en poäng med att ha en tydlig åldersgräns, istället för att ha rekvisit om "utsatthet", och det är att det blir
mycket lättare att döma för brottet. Dessutom sänder det en tydlig signal till allmänheten om att det inte är ok att sexuellt ge sig på barn, även om man nu kan tänkas övertala barnet ifråga att ställa upp på det ena eller det andra.
Det betyder förstås att vuxna personer då och då kommer att dömas för att de haft ömsesidigt sex med frivilliga barn under 15 år, men det är i mina ögon ett ok pris att betala för att ha en fungerande åldersgräns. Som påpekats är ju också åldersgränsen väl känd, så vill du inte råka dömas för att sexuellt utnyttja barn, låt då enkelt bli alla former av sexuellt samröre med barn under 15, hur villiga de än säger sig vara.