Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 01:03
Medlem
Tjackmosters avatar
Rektor Ulf Tornbergs Twitter-konto har länkats till ett par gånger i tråden redan, men jag kunde inte hitta någon hänvisning till hans blogg: http://ulftornberg.blogg.se/
Citera
2017-03-10, 06:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Rätt åt cuck-rektorn.

Men som vanligt. Skolan pudlar, kommunen ber om ursäkt, rektorn får avgå, han hängs ut i både anti-vit media och den nationella. Folk är arga på honom, på kommunen, på politikerna. Elevernas föräldrar är arga på skolledningen.

Men OCKUPANTERNA, de som ju faktiskt våldtog. De märker som vanligt inget alls. För aldrig riktas någon ilska mot dem.

Så även om det är bra att cuck-rektorn fick sparken är det ändå en tydlig illustration av hur sjukt Sverige är. Så mycket tassar alla runt ockupanterna att även när de gruppvåldtar, riktas svennes ilska alltid ändå mot andra svennar.

Rektorn fick sparken. Men det var inte han som våldtog. Kommunen pudlar. Men det var inte kommunen som våldtog.

När ska svenne våga rikta sin ilska mot ockupanterna själva?

Att de ska avrättas är en ren expeditionsaffär utan vidare resonemang. Pang, pang, gräv ner föremålen utanför vigd jord. Det är vad svenne tänker.

Intressantare är de som gör det möjligt, svikarna, förrädarna. De som slätar över, bagatelliserar och de som underlättar för brottslingarna. Stärker dem i deras uppfattning att det inte var så farligt, nästan okey. De kan nog göra det igen snart.

Rektorn har ta mig fan en stor skuld, han är medbrottsling i ett senare skede, i att komma undan konsekvenserna. I stället för att få pannbenet inslaget kommer han att få en ny tjänst när det lugnat ner sig och försäkringar, -"ja du förstår det var så upprörda känslor vi kunde inte göra annat" och eventuellt tillägger ansvarig skolchef -"men vi tycker också att det var rätt att de fick gå kvar"!
Citera
2017-03-10, 08:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Rektor Ulf Tornbergs Twitter-konto har länkats till ett par gånger i tråden redan, men jag kunde inte hitta någon hänvisning till hans blogg: http://ulftornberg.blogg.se/

I november var han på kurs i "Ledarskap och tillit"...
Citera
2017-03-10, 09:27
Medlem
jardins avatar
Enligt rektorns facebook var han pa mysbrunch den 4/3. Lagt in foto pa stallet. Sista kommentaren han har fatt lyder: "Liknar litet en 4-H-gard!" 32 likes.
Sen har rektorn inte skrivit ngt pa sin facebook men inte heller stangt ner den.
Citera
2017-03-10, 11:55
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Check, undrar var han börjar härnäst. Stor risk för någon form av avgångsvederlag, så det kanske tar ett år eller så innan han kan smygrekryteras in till annan statlig verksam där ansvarig står på hans sida.
Typer som Uffe landar alltid på fötterna mha sina polare. Vänstern tar hand om honom. Utredningsuppdrag på migrationsverket eller arbetsförmedlingen. Eller ngt arbete på kommunen. Svinet borde aldrig få ett jobb igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Ja, hur funkar detta, är man verkligen berättigad till avgångsvederlag om man terminerar sin egna anställning? Någon som vet?
Han säger upp sig med arbetsgivarens goda minne som köper ut honom. 1-2 års lön. Det är det vanliga för att han skall hålla tyst och inte ställa till besvär.
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Det tragiskakomiska är ju att om ingen hade uppmärksammat detta så hade rektorn haft kvar sitt jobb. Tydligen krävs det både medias och folkets röster för att förändring ska ske.
För en gångs skulle gjorde media förvånande nog rätt och satte dit de ansvariga. Även om politikerna också borde avgå. Det gjordes säkert med vänsterns goda minne då de styr i Lund.
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
I november var han på kurs i "Ledarskap och tillit"...
Meningslösa kurser som skattebetalare betalar. Floskler och mer floskler!
Citera
2017-03-10, 13:40
Medlem
GormDenGamles avatar
"Revisionen ställer sig frågande inför denna ljusa bild eftersom det inte föreligger någon mer utvecklad analys av den, till vissa delar iögonfallande, negativa statistiken kring elevers upplevelser av kränkningar."
De båda nämnderna hade dessutom bara uppfyllt ett av tre uppdrag för att hantera nätkränkningar – trots att de haft över två år på sig."

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-10/revisionen-kritiserar-hanteringen-av-skolsituationen
Citera
2017-03-10, 17:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Undrar varför inte lärarna på Gunneboskolan gjorde nåt? Är de alla PK-indoktrinerade? De borde skämmas de också.
Citera
2017-03-10, 17:27
Medlem
GormDenGamles avatar
http://www.skd.se/2017/03/10/foralder-strejkade-utanfor-rektors-rum/

En förälder strejkade på skolan idag.
Citera
2017-03-10, 18:05
Medlem
Snapphanen1s avatar
I detta fallet så är hela skolledning delvis ansvarig , denna rektor har det kommit fram info om som är
Jobbig att läsa till och med kurser i värdegrund mm det äcklar mig.
Var är kometenta lärare någonstans??
Citera
2017-03-10, 18:48
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen1
I detta fallet så är hela skolledning delvis ansvarig , denna rektor har det kommit fram info om som är

Det kommer att se intressant ut i lärarnas och rektorns CV när de söker jobb sen. Att ha jobbat på Gunneboskolan ger säkert vissa vibbar.
Citera
2017-03-10, 18:56
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen1
Det är Lund det handlar om, PK-Sveriges anus.
Citera
2017-03-10, 20:41
Medlem
Goldmanns avatar
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-10/krisen-pa-lundaskolan-sa-hanterar-de-situationen
Märkligt att det är så tyst från skolans lärare och elevernas föräldrar. Lärarna har väl fått munkavle, men föräldrarna borde väl protestera o föra liv. Jag skulle aldrig acceptera att det fanns våldtäktsmän på mina barns skola. Som lärare hade jag omedelbart sagt upp mig. Rektorn är självfallet ett svin men skulden spiller över på andra oxå.
Som tur är Lund en underbart segregerad stad med lite problem men uppenbart så finns det rövhål även i denna bubbla. O dessvärre blir vi aldrig av med dem som pk maffian släppte in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in