Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 21:20
Medlem
Ordet 'värdegrund' är en floskel, generellt använt som ett vapen (i regel av feminister, sossar och vänsterhens) ämnat att trycka dit oliktänkande utan att behöva ge sig in i en faktabaserad debatt. Ordets innebörd är således högst svävande, vilket illustreras ganska lysande i och med med rektor-Uffes avgång. Med en annan 'värdegrund' hade Ulf fortfarande varit rektor idag!

Mmm... värdegrund...
Senast redigerad av Mmm...Martin 2017-03-09 kl. 21:25.
Citera
2017-03-09, 21:37
Medlem
Check, undrar var han börjar härnäst. Stor risk för någon form av avgångsvederlag, så det kanske tar ett år eller så innan han kan smygrekryteras in till annan statlig verksam där ansvarig står på hans sida.
Citera
2017-03-09, 21:47
Medlem
Pfaltzs avatar
Någonstans i tråden föreslogs det att rektorn var född 1954. I så fall är det nog pension som gäller.
Citera
2017-03-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Check, undrar var han börjar härnäst. Stor risk för någon form av avgångsvederlag, så det kanske tar ett år eller så innan han kan smygrekryteras in till annan statlig verksam där ansvarig står på hans sida.

Ja, hur funkar detta, är man verkligen berättigad till avgångsvederlag om man terminerar sin egna anställning? Någon som vet?
Senast redigerad av Mmm...Martin 2017-03-09 kl. 21:52.
Citera
2017-03-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Ja, hur funkar detta, är man verkligen berättigad till avgångsvederlag om man terminerar sin egna anställning? Någon som vet?
Rektor räknas som en hyfsat bra anställning. Då får man avgångsvederlag som är annorlunda jämfört med jobbet på Börjes Livs. Ett litet torsdagstips är att rektorn inte sa upp sig själv. Det var naturligtvis kommunen som tvingade honom att sluta.

Då kommer man överens om ett antal månaders lön. Jag vet inte hur länge den vidriga Ulf Tornberg har jobbat på skolan som rektor eller på andra skolor men jag skulle tippa på 6-12 månaders avgångsvederlag. Han är naturligtvis helt slut inom arbetslivet och kommer inte jobba igen.

Inte bara för att han är en inkompetent och vidrig muslimkramare utan för att jag ska göra det till min livsuppgift att se till så att Ulf Tornberg inte glömmer att han hånat och förödmjukat en 14-årig flicka som blivit våldtagen av en elev som vår kära Uffe prioriterat.

Ulf Tornberg, en duell kan jag förlora men aldrig ett krig. Jag hoppas Maria i Svalöv tycker det är trevligt att du hånat en 14-årig våldtagen tjej. Ni kanske kan prata om hur fantastiska grottmänniskor från Somalia är när ni småkelar lite på kvällen framför Bingolotto.
Senast redigerad av pref69 2017-03-09 kl. 23:02.
Citera
2017-03-09, 23:04
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Seger! SEGER!!!

Seger och seger... På sin höjd en pyrrhusseger, för fanskapet skulle givetvis fått kicken tillsammans med idioten till skoldirektör i Lund. Skillnaden är att rektorn är resor värre än skoldirektören som faktiskt kunnat erkänna sina fel. Rektorn däremot verkar dela samma uppfattning om kvinnor som sina våldtäktsmän till elever, som sprider rykten och kallar unga tjejer som blivit våldtagna för horor, medans sexbrottslingar och våldsmän är offer som har utsatts för ett enormt lidande och därför behöver samhällets fulla stöd. Nu kommer fanskapet istället få en pension några år tidigare än beräknat och samtidigt få ett avgångsvederlag som gör att han mjuklandar och inte behöver bry sig om sina handlingar ö.h.t!

Men men, det är givetvis bättre än ingenting.
Citera
2017-03-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Rektor räknas som en hyfsat bra anställning. Då får man avgångsvederlag som är annorlunda jämfört med jobbet på Börjes Livs. Ett litet torsdagstips är att rektorn inte sa upp sig själv. Det var naturligtvis kommunen som tvingade honom att sluta.

Då kommer man överens om ett antal månaders lön. Jag vet inte hur länge den vidriga Ulf Tornberg har jobbat på skolan som rektor eller på andra skolor men jag skulle tippa på 6-12 månaders avgångsvederlag. Han är naturligtvis helt slut inom arbetslivet och kommer inte jobba igen.

Tack för infon, låter rimligt & precis göräckligt i vanlig ordning.
Senast redigerad av Mmm...Martin 2017-03-09 kl. 23:28.
Citera
2017-03-09, 23:28
Medlem
Pungs avatar
Rätt åt cuck-rektorn.

Men som vanligt. Skolan pudlar, kommunen ber om ursäkt, rektorn får avgå, han hängs ut i både anti-vit media och den nationella. Folk är arga på honom, på kommunen, på politikerna. Elevernas föräldrar är arga på skolledningen.

Men OCKUPANTERNA, de som ju faktiskt våldtog. De märker som vanligt inget alls. För aldrig riktas någon ilska mot dem.

Så även om det är bra att cuck-rektorn fick sparken är det ändå en tydlig illustration av hur sjukt Sverige är. Så mycket tassar alla runt ockupanterna att även när de gruppvåldtar, riktas svennes ilska alltid ändå mot andra svennar.

Rektorn fick sparken. Men det var inte han som våldtog. Kommunen pudlar. Men det var inte kommunen som våldtog.

När ska svenne våga rikta sin ilska mot ockupanterna själva?
Citera
2017-03-09, 23:31
Medlem
Det tragiskakomiska är ju att om ingen hade uppmärksammat detta så hade rektorn haft kvar sitt jobb. Tydligen krävs det både medias och folkets röster för att förändring ska ske.
Citera
2017-03-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin

Formellt avgår han frivilligt, men givetvis handlar det om en överenskommelse med kommun och avgångsvederlag. För den som vill gräva är detta givetvis offentliga uppgifter. Enligt LinkedIn har han varit rektor i drygt 11 år. Utifrån det skulle jag bli förvånad om avgångsvederlaget är på mindre än 9 månader. Inom migrationsverket finns det exempelvis rapporter om upp till 24 månaders avgångsvederlag. Men en uppskattad lön på 60-80 tkr per månad så blir det del kronor som sagt.

Personligen hoppas jag nu att hans yrkesmässiga liv är över då ingen kommer vilja ta i denna person, dessvärre är han ev. så pass gammal att pension faktiskt ligger nära till hands. Lite sökning avslöjar att han är särbo med en M*ria E*lund, troligen med bonusbarn på köpet. Kan man hoppas på fortsatt problem med de privata relationerna? Kommer bekantskapskretsen att ta avstånd från honom, eller kommer han lyckas spinna detta som ett mediadrev där han helt oskyldigt hamnar i kläm? Förslagsvis kan han skylla på kommunen och att hans händer var bakbundna.
Citera
2017-03-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Rätt åt cuck-rektorn.

Men som vanligt. Skolan pudlar, kommunen ber om ursäkt, rektorn får avgå, han hängs ut i både anti-vit media och den nationella. Folk är arga på honom, på kommunen, på politikerna. Elevernas föräldrar är arga på skolledningen.

Men OCKUPANTERNA, de som ju faktiskt våldtog. De märker som vanligt inget alls. För aldrig riktas någon ilska mot dem.

Så även om det är bra att cuck-rektorn fick sparken är det ändå en tydlig illustration av hur sjukt Sverige är. Så mycket tassar alla runt ockupanterna att även när de gruppvåldtar, riktas svennes ilska alltid ändå mot andra svennar.

Rektorn fick sparken. Men det var inte han som våldtog. Kommunen pudlar. Men det var inte kommunen som våldtog.

När ska svenne våga rikta sin ilska mot ockupanterna själva?

Det finns flera onda i denna historia. Ska inte heller glömma skolledningen inom kommunen som var med på det ursprungliga beslutet. Dessa är dock "förtroendevalda" och sitter i den positionen att de alltid kommer att kunna peka mot rektorn som ytterst ansvarig.

De som våldtog kunde komma undan för att rektorn och kommunen aktivt och medvetet skyddade dem. På så vis känner jag ett större hat mot dem. På samma sätt som att jag skulle hata min hyresvärd mer än de kackerlackor jag har i badrummet, om denna aktivt försöker sopa under mattan att de finns där.
Citera
2017-03-10, 00:05
Medlem
Helt korrekt, GM har haft det alldeles för lätt. GM bör förföljas och detsamma gäller det vidriga äcklets föräldrar. Vilken skola är nu aktuell? Föräldrar på skolan tycker säkert det är trevligt med en dömd våldtäktsman bland sina unga döttrar. Hur kommer det sig att föräldrarna har olika adresser? Bidragsfusk som vanligt?

Tilltalad:

ABDIHAFID Faisal Guled, 20000210-1137 Dösvägen 29 Lgh 1101
226 54 Lund

Vårdnadshavare

Faisal Diriye
Rudeboksvägen 476 226 55 Lund

Anab Hashi
Dösvägen 29 Lgh 1101 226 54 Lund

Någon som har email eller annan info om dessa Somaliska svin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in