Citat:
Ursprungligen postat av
Mmm...Martin
Ja, hur funkar detta, är man verkligen berättigad till avgångsvederlag om man terminerar sin egna anställning? Någon som vet?
Rektor räknas som en hyfsat bra anställning. Då får man avgångsvederlag som är annorlunda jämfört med jobbet på Börjes Livs. Ett litet torsdagstips är att rektorn inte sa upp sig själv. Det var naturligtvis kommunen som tvingade honom att sluta.
Då kommer man överens om ett antal månaders lön. Jag vet inte hur länge den vidriga Ulf Tornberg har jobbat på skolan som rektor eller på andra skolor men jag skulle tippa på 6-12 månaders avgångsvederlag. Han är naturligtvis helt slut inom arbetslivet och kommer inte jobba igen.
Inte bara för att han är en inkompetent och vidrig muslimkramare utan för att jag ska göra det till min livsuppgift att se till så att Ulf Tornberg inte glömmer att han hånat och förödmjukat en 14-årig flicka som blivit våldtagen av en elev som vår kära Uffe prioriterat.
Ulf Tornberg, en duell kan jag förlora men aldrig ett krig. Jag hoppas Maria i Svalöv tycker det är trevligt att du hånat en 14-årig våldtagen tjej. Ni kanske kan prata om hur fantastiska grottmänniskor från Somalia är när ni småkelar lite på kvällen framför Bingolotto.