Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-06, 23:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Tjong
Kollade igenom våldtäktsrektorns (Ulf Tornberg) Facebook och man blir ju rädd på riktigt. Han är definitionen av en person som hatar Sverige och Svenskt folk.

Hur gör vi så att han blir av med sin position som rektor?
Föräldrarna måste hålla ungarna hemma tills gubben är väck helt enkelt.
Så steg ett är att upplysa dessa, man har som sagt tystat ner det.
https://www.facebook.com/gunnesboskolan/
https://www.facebook.com/pages/Gunnesboskolan/110345212321473?fref=ts

Ignorera Eller, säkert utsänd för att spamma bort rätt fokus.
Citera
2017-03-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag menar mest att det är så jävla enkelt att bara slå näven i bordet och lägga allt ansvar på pojkarna. Jag försvarar absolut inte vad det gjort! Det är så klart vedervärdigt! Men de flesta i tråden verkar ju ha en hjärna från neandertalarnas tid och tar fram klubban direkt. Vi har väl kommit en bit i vår civilisation sen dess och bör så klart se saker från så många olika sidor som möjligt!

Jag blir så trött på människor som tänker som du gör. Det är du som saknar hjärna och är dåligt utbildad.

Synonymer till gärningsman
förövare, brottsling, bov, skurk, den skyldige
motsatsord
offer, brottsoffer. Källa: synonymordboken

Idioten som våldtagit är inte ett offer för någonting överhuvudtaget som är relaterat till gärningen. Ditt sätt att resonera innebär att du pekar ut skyldiga som offer för omständigheter som inte har med saken att göra. Det är inte samhällets fel att han våldtagit en söt liten flicka både vaginalt och oralt. I sammanhanget har han inte fallit offer för något - försök att få in det i ditt underbegåvade huvud. Flickan lär ju knappast "Tindra" med ögonen på ett bra tag.

Jag vet att vissa journalister och politiker använder sig av den här retoriken och det är förkastligt ur alla sätt att se på det. Det rättfärdigar t ex minoriteters olagliga handlingar.

Du borde läsa boken 1984. Den har en del nyttig information till dig om något som Orwell kallade för doublespeak, doublethink och new-speak.

Och - by the way - Han har inte heller fallit offer för det svenska rättssystemet. När det gäller vårt rättsystem, så är det så otroligt rättssäkert att de enda som i praktiken kan falla offer för rättssystemet, är brottsoffren själva. Vilket även skedde i detta fall. Han våldtog henne och nu ska han få prata lite om saken och varför det är fel.
Citera
2017-03-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men våldta du på lite då så är det väl inte så farligt.
Vem är det egentligen som är mossig och inte kan tänka nytt?
Om du vet hur många "våldtäkter" det sker varje dag med brudar och drängar som är under 15 år alltså. Sen att det är frivilligt och ingen anmälan kommer in, ja det är likväl våldtäkter i lagens mening! Men du kanske tycker det är bra att det ordet helt överutnyttjas så till sist kommer ingen ens att lyfta på ögonbrynen när vi hör det.
Citera
2017-03-06, 23:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Den ena "Killen" hade ju varit tillsammans med "offret" tidigare också. Det är våldtäkten jag ville påvisa. Det är ett sexuellt utnyttjande i mina ögon detta! Dock inte enligt lagen men det är ju våldtäkt även om ett par som är tillsammans har helt frivilligt sex! Njae, helvetet är lite väl varmt! Så dessvärre ses vi inte där!
Enligt TR var det Våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st brottsbalken. Men dom kanske också saknar din fina förmåga att intellektualisera och komma på andra lösningar? Du får tipsa dom om den extra studietimmen på morgonen.

Citat:
Helt irrelevant inlägg från dig. Jag gissar själv på att du har ett väldigt lågt iq - alternativt att du har en funktionsnedsättning av allvarligare grad! Om du nu vill lägga debattnivån där...
Du la just debattnivån där, den enda nivå du har förmåga till
Citera
2017-03-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Mera bomull med andra ord...läste om en rektor som införde militärisk disciplin och vips så var det enklare för barnen och resultaten steg...
Kruxet idag är att det ät för mycket bomull och pedagogik, vi är i fel ända av repet...
Nu var det ju enbart uppställning om måndagarna med information och mest positiva omdömen från rektorns sida. Men nytänkande som verkar ha gett resultat så det är ju positivt! Framför allt är det preventivt och det är ju det som jag tror mest på. Den fick väl mest klickar för att det beskrevs som "militärisk disciplin". Det är väldigt långt från det! Iaf sås om jag använder det ordet.

Läs artikeln igen så ser du att det är just bomull och pedagogik den rektorn använde sig av - eller snarare morötter istället för bomull. Sen fanns det konsekvenser negativa som positiva och det har gjort att de vet ramarna helt enkelt. Det viktigaste var att ha en låg ribba och fullfölja konsekvenstänket - då kommer inte eleverna börja testa och utmana för sakens skull...
Citera
2017-03-06, 23:11
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Om du vet hur många "våldtäkter" det sker varje dag med brudar och drängar som är under 15 år alltså. Sen att det är frivilligt och ingen anmälan kommer in, ja det är likväl våldtäkter i lagens mening! Men du kanske tycker det är bra att det ordet helt överutnyttjas så till sist kommer ingen ens att lyfta på ögonbrynen när vi hör det.

Och jag Antar att du även då har koll på den riktiga statistiken för våldtäkt och vilka förövare som är i majoritet...?
Citera
2017-03-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.rump
Jag blir så trött på människor som tänker som du gör. Det är du som saknar hjärna och är dåligt utbildad.

Synonymer till gärningsman
förövare, brottsling, bov, skurk, den skyldige
motsatsord
offer, brottsoffer. Källa: synonymordboken

Idioten som våldtagit är inte ett offer för någonting överhuvudtaget som är relaterat till gärningen. Ditt sätt att resonera innebär att du pekar ut skyldiga som offer för omständigheter som inte har med saken att göra. Det är inte samhällets fel att han våldtagit en söt liten flicka både vaginalt och oralt. I sammanhanget har han inte fallit offer för något - försök att få in det i ditt underbegåvade huvud. Flickan lär ju knappast "Tindra" med ögonen på ett bra tag.

Jag vet att vissa journalister och politiker använder sig av den här retoriken och det är förkastligt ur alla sätt att se på det. Det rättfärdigar t ex minoriteters olagliga handlingar.

Du borde läsa boken 1984. Den har en del nyttig information till dig om något som Orwell kallade för doublespeak, doublethink och new-speak.

Och - by the way - Han har inte heller fallit offer för det svenska rättssystemet. När det gäller vårt rättsystem, så är det så otroligt rättssäkert att de enda som i praktiken kan falla offer för rättssystemet, är brottsoffren själva. Vilket även skedde i detta fall. Han våldtog henne och nu ska han få prata lite om saken och varför det är fel.
Hade du haft lite läsförståelse så hade du förstått att jag inte tyckte gärningsmännen var offer i själva handlingen som utfördes utan att de är offer i en värld där just dessa hamnat snett! Men vi håller väl det där eftersom vi nog inte kommer förstå varandra speciellt mycket!

EDIT: Var tvungen kom jag på... ändra din mening till följande istället... "det är samhällets fel att vi stött ut folk som ska hämnas på illaluktande fjortisar som är fula och tjocka - hon borde vara glad att hon fick lite kuk i sig helt enkelt". Men lek du med ord som söt och våldtagit när det var ett utnyttjande i ordets rätta bemärkelse
Citera
2017-03-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Enligt TR var det Våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st brottsbalken. Men dom kanske också saknar din fina förmåga att intellektualisera och komma på andra lösningar? Du får tipsa dom om den extra studietimmen på morgonen.

Du la just debattnivån där, den enda nivå du har förmåga till
Ja, lagboken säger att det är våldtäkt mot barn ifall någon knullar en som är yngre än 15 år. Men ordet våldtäkt betyder inte att man knullar med någon under 15 år. Våldtäkt är just att man med hot och våld knullar med en annan person oavsett ålder. Att sen juridiken är av annan uppfattning är irrelevant. Om det är våldtäkt att krama en av samma kön enligt juridiken i framtiden så är det likväl ingen våldtäkt! Man kan inte hålla med bara för att det passar en just för stunden vad ett ord betyder rent juridiskt!
Citera
2017-03-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Och jag Antar att du även då har koll på den riktiga statistiken för våldtäkt och vilka förövare som är i majoritet...?
Av de som anmäls och är överfallsvåldtäkter har jag full koll på det ja. Jag säger inget annat heller! Svårt att debattera med mig om du ska vina poäng genom att påstå saker som jag inte sagt emot om
Citera
2017-03-06, 23:21
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:

Läs artikeln igen så ser du att det är just bomull och pedagogik den rektorn använde sig av - eller snarare morötter istället för bomull. Sen fanns det konsekvenser negativa som positiva och det har gjort att de vet ramarna helt enkelt. Det viktigaste var att ha en låg ribba och fullfölja konsekvenstänket - då kommer inte eleverna börja testa och utmana för sakens skull...

Men i detta fall är vi i andra änden av repet...Där du bla föreslår kvarsittning, kurs i värdegrunder!?
För att sänka ribban måste statueringar av exempel ske konsekvent. Det finns inga ramar eller gränser i Sveriges integration över huvud taget...
Citera
2017-03-06, 23:33
Medlem
Citat:
Hade du haft lite läsförståelse så hade du förstått att jag inte tyckte gärningsmännen var offer i själva handlingen som utfördes utan att de är offer i en värld där just dessa hamnat snett! Men vi håller väl det där eftersom vi nog inte kommer förstå varandra speciellt mycket!

EDIT: Var tvungen kom jag på... ändra din mening till följande istället... "det är samhällets fel att vi stött ut folk som ska hämnas på illaluktande fjortisar som är fula och tjocka - hon borde vara glad att hon fick lite kuk i sig helt enkelt". Men lek du med ord som söt och våldtagit när det var ett utnyttjande i ordets rätta bemärkelse

Sök hjälp så fort du kan - du mår uppenbarligen inte bra. Jag tycker faktiskt synd om dig på riktigt och då menar jag inte alls att du fallit offer för något. Jag menar bara att så där uttrycker sig inte friska människor i ett sammanhang där en mobbad flicka blivit påtvingad att utföra sexuella tjänster åt sina mobbare. Hur kan du betrakta det som frivilligt? De kanske slår henne, trycker ner hennes huvud i toan och utför andra vidrigheter som mobbare ofta gör, men så lovar de att sluta om de får knulla henne. Är inte det våldtäkt i dina ögon. Hon försöker komma på en anledning att leva en dag till och vill bara att mobbningen ska ta slut. Hennes handling är desperat och ja, jag tror fortfarande att den 14-åriga flickan var en söt oskyldig liten människa som ju barn ofta är och då menar jag inte bara utseendemässigt. Hennes tankar lär väl ha mörknat avsevärt på senare tid skulle jag gissa. Men enligt dig ska hon ju bara vara glad. Killen offrade ju sig och gav henne kuk.

Din sjuka jävel! - Fan nu skäms jag å dina vägnar - äckligt vidriga kommentarer från din sida.
Citera
2017-03-06, 23:51
Medlem
Enligt en anhörig som råkar gå på just denna skola och i samma årskull som abdi så har även lärare tagit våldtäktsmannens parti i det här och förlöjligat och förminskat brottsoffret relativt öppet inför hela klassen. (givetvist bakom ryggen på brottsoffret.)
förstår verkligen varför flickan inte orkar vara kvar på skolan, och tur är väl det med ett sådant sinnessjukt socialt klimat bland rektorn och lärare.

något som också ofta sker är att lärarna helt öppet under lektioner lär ut hat gentemot SD och kallar det för ett rasistiskt/fascistiskt parti och att utan invandrare hade sverige varit ett fattigt och trist land - vilket jag har fått kämpa hårt för att slå bort från den anhörigas tjurskalliga indoktrinerade skalle.
Senast redigerad av dallerfittan 2017-03-07 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in