Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Absolut, gudbevash om barn får konsekvenser nu för tiden...om de får det kommer de aldrig lära sig rätt eller fel...
Jag har aldrig påstått att ett visst handlande inte ska få konsekvenser men jag ser det hela lite bredare än fem piskrapp och utvisning! Tror inte det förbättrar varken pojkarna eller samhället!
Citera
2017-03-06, 22:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Vet någon hur pass känt fallet är på skolan?
Så andra föräldrar ska inte upplysas om att det finns dömda våldtäktsmän i skolan?

Dom ska självklart upplysas och efter det ska dom hålla barnen hemma tills både rektorn och gärningsmän har flyttat.

FB.
https://www.facebook.com/ulf.tornberg.3?fref=ts
Citera
2017-03-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Vad vet du om vad som är bästa lösningen? Tycker du offret ska flyttas? Offret skuldbelägges två gånger. GM får kvar.

Snacka inte om reptilhjärna. Du borde vara glad om du hade en sådan.
Jag har väl inte ens presenterat en alternativ lösning. Jag ifrågasätter bara vad som skulle göra en reptilhjärnas lösning till den bästa bara för att den är mest känslobaserad och inte det minsta rationell?

I grunden ska elever som stör i skolan på ett eller annat vis gå på andra ställen med mer resurser - men varje fall är unikt med en egen lösning!
Citera
2017-03-06, 22:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Våldtäktrektorns Facebook:

https://m.facebook.com/ulf.tornberg.3
Senast redigerad av Ken Dryden 2017-03-06 kl. 22:26.
Citera
2017-03-06, 22:20
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Rubriken är fel. Rektorn säger inte att våldtäktsmannen är offret. Så blir det när man inte redovisar fakta på rätt sätt

Jo, det är precis det han säger. Rektorn är en ondskefull snusker som borde grävas ned nu genast.
Citera
Medlem
Pfaltzs avatar
Här är lite om hur rektorn tänker om musik och gammal vurm för att bo i kollektiv: https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://goto.glocalnet.net/skivcirkeln/cvulf.html&ved=0ahUKEwjvp8Ok5cLSAhXJlCwKHV8tBOg4FB AWCCEwAw&usg=AFQjCNH6ZPFTJZqmFAuG_-44Kx3QLO2KCQ&sig2=TLu6mFhVLYUXkdLX3EdiWQ
Citera
2017-03-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag har väl inte ens presenterat en alternativ lösning. Jag ifrågasätter bara vad som skulle göra en reptilhjärnas lösning till den bästa bara för att den är mest känslobaserad och inte det minsta rationell?

I grunden ska elever som stör i skolan på ett eller annat vis gå på andra ställen med mer resurser - men varje fall är unikt med en egen lösning!

Har du barn?
Flickor?
Hur gamla är dom?
Citera
2017-03-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vad menar du att det är för nytt i dina lösningar jämfört med de som uppenbarligen inte heller fungerat till dags dato?
Att lösa problem via känslor fungerar inte. Finns rätt mycket fakta om det! Sen är inte mina lösningar de bästa. Jag har inte ens någon lösning då jag inte satt mig in i fallet fullt ut. Läser en del i domen och de kände varandra och tydligen var sexet även frivilligt (inte läst helt noga). Men ska man bara hitta hårdare straff när sådant här skett lär vi inte utveckla samhället mycket. Tänk nytt, brainstorma - ja då kanske det dyker upp något bra till sist, sen är det väl trial and error Men att tänka utanför boxen känns som steg 1.
Citera
2017-03-06, 22:23
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att ett visst handlande inte ska få konsekvenser men jag ser det hela lite bredare än fem piskrapp och utvisning! Tror inte det förbättrar varken pojkarna eller samhället!

Jag sa ju det, ur din synvinkel...
Men du får gärna utveckla ditt bredare perspektiv...
Citera
2017-03-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Har du barn?
Flickor?
Hur gamla är dom?
Helt irrelevant frågeställning eftersom jag inte är intresserad av känslomässiga lösningar. Ge mig ett exempel när en känslomässig lösning varit positiv!
Citera
2017-03-06, 22:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Att lösa problem via känslor fungerar inte. Finns rätt mycket fakta om det! Sen är inte mina lösningar de bästa. Jag har inte ens någon lösning då jag inte satt mig in i fallet fullt ut. Läser en del i domen och de kände varandra och tydligen var sexet även frivilligt (inte läst helt noga). Men ska man bara hitta hårdare straff när sådant här skett lär vi inte utveckla samhället mycket. Tänk nytt, brainstorma - ja då kanske det dyker upp något bra till sist, sen är det väl trial and error Men att tänka utanför boxen känns som steg 1.
Du har alltså inget eget förslag på lösning men du kan utan vidare avfärda andras?
Att såna som du trott sig tänka utanför boxen har vi sett resultatet av i +30 år, vad är nästa steg för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in