Citat:

Ursprungligen postat av 
enkeltulipan

Har du pratat med CSN?
De brukar kunna göra undantag.

De har redan gjort ett undantag för mig en gång. Är det värt att be dem att göra det en gång till? Finns det någon chans? (samma anledning till undantagen förra gången, missbruksproblematik)
	Citat:

Ursprungligen postat av 
FinaSpirulina

Är det mening att du ska ha någon sorts aktiviter på din ditt behandlingshem? Förstår om du måste gå i gruppterapi och individuell terapi och kanske någontong annat terapinriktat. Och städa och dona på hemmet. Men kan du inte föreslå för alla att du rehabiliterar dig bäst genom en återgång till normalt liv med studier i den mån det är möjligt?

Jag skrivs ut från behandlingshemmet 3 dagar innan terminsstart nu i Januari. Jag har blivit erbjuden öppenvård däremot. Dvs gå på möten någon gång per vecka. 
Jag ska ringa min ekonomihandläggare imorgon bitti, denne har jag aldrig haft några problem med förut, men problemet är att jag ska flytta till en ny stad där de inte känner mig. Så måste ta kontakt med en ny handläggare, ska se om inte min nuvarande kan ringa och förklara min situation lite mer utförligt. Är stressad som fan över situationen, vill verkligen genomföra denna utbildning och för en gångs skulle känna att man gör något som både är meningsfullt och intresserar en.