2016-12-14, 00:37
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Personligen tycker jag det är onödigt att spä på och öka motsättningarna, vad är egentligen syftet?
Syftet är väl att vara normkritiska. Och vilka motsättningar? Vi bor i Sverige och här får vi avbilda deras profet. Om dom vill sätta sig emot det ska dom flytta till ett bättre passande land.
Citera
2016-12-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Syftet är väl att vara normkritiska. Och vilka motsättningar? Vi bor i Sverige och här får vi avbilda deras profet. Om dom vill sätta sig emot det ska dom flytta till ett bättre passande land.

Missförstå mig inte, klart man FÅR göra det. Men bara för att man får göra saker betyder inte det att man ska eller bör göra det.

Tror du verkligen det handlar om att vara normkritiska? Eller är det bara ett simpelt försök att provocera?
Citera
2016-12-14, 00:51
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Missförstå mig inte, klart man FÅR göra det. Men bara för att man får göra saker betyder inte det att man ska eller bör göra det.

Tror du verkligen det handlar om att vara normkritiska? Eller är det bara ett simpelt försök att provocera?
Spelar det nån roll? Normala människor blir provocerade av saker varje dag utan att känna ett behov av att hota andra. Om man känner att man blir provocerad och måste få ut nån slags frustration för det så rekommenderar jag ett ''safe space'' där man kan sitta hela dagarna utan nån som helst provokation.
Citera
2016-12-14, 00:54
Medlem
losfers avatar
Citat:

Varför skulle en normal människa bli provocerad av en (ganska tråkig) skämtteckning? Det är väl bara att ignorera om man vill.
Citera
2016-12-14, 01:05
Medlem
TACK ÅHLENS!

det var ni som började detta, tack så jävla mycket.

mina julklappar kommer inte inhandlas på åhlens i år.
Citera
2016-12-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Varför skulle en normal människa bli provocerad av en (ganska tråkig) skämtteckning? Det är väl bara att ignorera om man vill.

Vi lever i den världen där allt tyvärr är provocerande och religion är tio gånger värre.
Citera
2016-12-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Spelar det nån roll? Normala människor blir provocerade av saker varje dag utan att känna ett behov av att hota andra. Om man känner att man blir provocerad och måste få ut nån slags frustration för det så rekommenderar jag ett ''safe space'' där man kan sitta hela dagarna utan nån som helst provokation.

Jag håller med dig, men ska alla gå runt och provocera bara för att man kan, roligt samhälle vi får då.
Citera
2016-12-14, 01:27
Bannlyst
Så jävla jobbigt att patrask ska göra det svårt att vara stolt över ens parti, hela tiden.
Citera
2016-12-14, 01:29
Avslutad
Men, är det inte samma människor som provocerar just nu som blev provocerade av Åhléns Luciakampanj? Jag har full förståelse för folk som reagerade på Luciakampanjen (så länge man lämnar ungen utanför), men att ge sig på vänstern genom att provocera muslimer, som inte har något med saken att göra, tycker jag är jävligt orättvist och onödigt.
Citera
2016-12-14, 01:40
Medlem
Tintinikongos avatar
Tycker Ungsvenskarna skall ha ett stort tack för detta. Vi har ju höra att vem som helst kan vara Lucia. Varför skulle man då inte kunna publicera en teckning på en arab i Luciadräkt? Tål man inte det, då kan man pysa härifrån omedelbart. En sak man funderar på, hur kan flera mussar med äkta FB-konton sitta och vräka ur sig dödshot på nätet? Händer det inte ett skit? När får vi se Arselberg stå och ringa på hos hatmussarna? När hänger expressen ut några näthatande mussar? Allra roligast med det här, det var käftsmällen mot de där äcklena i #jag är här.
Citera
2016-12-14, 01:45
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag är glad att jag lever i ett land där Etablissemanget hugger direkt på minsta antydning till rasism och hot!

Det känns tryggt, nu vet man att de kommer debattera de här mord- och bombhoten ungsvenskarna fick emot sig! De skulle aldrig acceptera att unga människor hotas till livet såhär.

Tack Pk-vänstern för att ni alltid så konsekvent slår ner på sådana otrevligheter!
Nu verkar det ju mest vara ett pågående cirkelrunk med ett litet antal "humorister" som hittar på vad "PK-vänstern" kommer att säga, med noll äkta hot och bomber (och lär inte komma heller). Men OM det skulle komma så kommer vi såklart fördöma det, aldrig okej! Skillnaden är att vi inte tycker att det är okej mot någon, men den poängen lär ju springa rakt förbi.

Att då kontrastera mot när en ynklig men organiserad rasse-pöbel började mobba en unge och skrika om negerbarn - och endast fick svar på tal.

Likheterna är noll komma noll.
Citera
2016-12-14, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
[...] Nej, den här faiblessen en del s.k. Sverigevänner har för att försöka kanalisera sitt motstånd mot mångkulturen genom att anamma och försöka vända vårt samhälles liberala dekadens mot muslimer är cancer. Inte bara för att det legitimerar allt det sjukliga som söndrat vårt folk (feminism, antirasism, HBTQ osv.) och gjort oss för svaga för att stå emot etablissemangets agenda mot oss. Inte bara för att det spär på den postmoderna mytbilden om att det typiskt västerländska och typiskt kulturellt svenska är just toleransen för liberal dekadens. [...]

Jag delar denna inställning. Att ta 'bringaren av ljus' i en så kallad normkritisk sving mot muhammedaner imponerar föga. Det gör inte heller arrangerandet av HBTQ-parad genom bostadsområden där många muhammedaner bor osv, för oy vey, titta så dåligt muhammedanerna reagerar på halvnakna perverterade fanatiker som kräver att få adoptera barn. Att yla över att inte få vara med på HBTQ-festivalen och kasta dildos i parken eller besöka pedofila föreläsningar om avancerat analsex för minderåriga är ytterligare exempel.

Miljöpartiet säger att alla som åkt tunnelbanan är svenskar, vilket inte är särskilt mindre efterblivet än den sverigedemokratiska ståndpunkten att alla färgglada individer som dansat ett varv runt midsommarstången är svenskar. Som av en händelse är det inte för inget man ofta kan tro att det är Grön Ungdom som talar när man hör de så kallade Ungsvenskarna. Det är samma vänsterliberala trams och det är i retrospektiv extremt talande att hela SDU kapades väck efter en kampanjfilm med budskapet "Vi har fått nog!".

/kamrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in