• 3
  • 4
2021-07-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucrecia
Har visningar på samma dag och tid och kan inte besluta vilken jag ska kolla på, liknande lägenheter, hyra och avstånd till tunnelbana. Vilket område är trevligast?
Jag har bott halva livet k Gubbängen granne med Hökis ocv halva livet i Högdalen granne med Bandhagen.
Min erfarenhet så skulle Bandhagen vara bättre men bara marginellt.
Så det som avgör är vart i Hökis/Bandhagen lägenheten ligger . finns både bättre och sämre delar i respektive stadsdel . pris osv..
Sen tycker jag att både Högdalen och Gubbängen är bättre så sök lägenhet där i stället om du har råd.
Citera
2021-07-26, 13:01
Medlem
Hökarängen alla dagar i veckan med MatDax som finns där. Där kan man göra fynd!
Citera
2021-07-29, 10:10
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Perfekt beskrivning av alla områdena. Matdax måste för övrigt vara SVeriges sämst planerade matbutik. Ganska stor golvyta, men man blir fast överallt för det finns bara en smal slinja genom nästan hela butiken och alltid minst en barnvagn som blockerar den slingan. Hyfsad lunchmat för övrigt på hökis krog, den mitt i centrumet.

Ja, den som designade MatDax borde få en rak höger. Maken till urusel planering är svår att hitta.

Hökis krog har jag supit på nån gång, vilka original det finns där en fredagkväll

ICA Bomben en bit iväg har jag ingen koll på men har hört att den ska vara bra. Sen har ju Willys öppnat vid Sköndal. Blir spännande också med Systembolaget på samma ställe, undrar om det kommer bli alkishäng vid 73an då?
Citera
2021-07-29, 10:25
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Ja, den som designade MatDax borde få en rak höger. Maken till urusel planering är svår att hitta.

Hökis krog har jag supit på nån gång, vilka original det finns där en fredagkväll

ICA Bomben en bit iväg har jag ingen koll på men har hört att den ska vara bra. Sen har ju Willys öppnat vid Sköndal. Blir spännande också med Systembolaget på samma ställe, undrar om det kommer bli alkishäng vid 73an då?

Hehe, original överallt i hökis alagarliga. Har en klassisk alagarlägenhet mittemot min. Trevlig snubbe där som alltid har en rolig anekdot att berätta i hissen medan han dricker sin pripps på färden ned till entrén och rockar en hel sopsäck full av urdruckna ölburkar en gång i veckan

Matdax är ofräsch butik. Fikabröd, nötter och annat får gärna ligga helt öppet med en massa snuviga gubbar som nyser över det. Sen så är ju prishypen överdriven med. Ja, ofta bra klipp på läsk och skumma varor från Turkiet, men basvaror är oftast dyrare än på ICA. Bomben är helt okej närbutik. Priserna ganska normala, inte överpris som mindre närbutiker brukar dras med.

Matdax älskar att göra stockningar vid pantmaskinen som redan i sig stockar slingan i butiken. Handlar seriöst bara där i nödfall när jag inte orkar gå till Lidl eller kvantum i farsta c
Citera
2021-07-29, 10:29
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Hehe, original överallt i hökis alagarliga. Har en klassisk alagarlägenhet mittemot min. Trevlig snubbe där som alltid har en rolig anekdot att berätta i hissen medan han dricker sin pripps på färden ned till entrén och rockar en hel sopsäck full av urdruckna ölburkar en gång i veckan

Matdax är ofräsch butik. Fikabröd, nötter och annat får gärna ligga helt öppet med en massa snuviga gubbar som nyser över det. Sen så är ju prishypen överdriven med. Ja, ofta bra klipp på läsk och skumma varor från Turkiet, men basvaror är oftast dyrare än på ICA. Bomben är helt okej närbutik. Priserna ganska normala, inte överpris som mindre närbutiker brukar dras med.

Matdax älskar att göra stockningar vid pantmaskinen som redan i sig stockar slingan i butiken. Handlar seriöst bara där i nödfall när jag inte orkar gå till Lidl eller kvantum i farsta c

Tack, hypen kring MatDax är verkligen märklig. Billig Makedonsk fryskyckling, visst. Men annars sunkigt.

Fördel Bandithagen/Stureby är att man kan ta t-banan tlll Ica Bea vid Svedmyra.
Citera
2021-07-29, 10:32
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Hökarängen alla dagar i veckan med MatDax som finns där. Där kan man göra fynd!
Gurras place!
Citera
2025-05-21, 13:32
Medlem
2025 skulle jag säga Hökarängen utan tvekan! Det är ett trevligt hipsterområde med fin natur som snart är lika gentrifierat som Bagis. Bandhagen börjar snabbt bli ett invandrarghetto, det går samma väg som Högdalen, Rågsved och Hagsätra.
Senast redigerad av BurnBockjaevel 2025-05-21 kl. 13:34.
Citera
2025-08-30, 20:49
Medlem
Hökarängen har karaktär
Citera
2025-09-30, 00:05
Visst har Hökis karaktär. Sjysst blandning av folk och så upplever jag att folk börjar småsnacka lite oftare med varandra här än på andra ställen. Lite som på Söder förr i tiden. Inte så att man står tillsammans och dissikerar Einsteins relativitetsteori direkt, men det kan t.ex vara lite vardagsvänliga utbyten om vädret, politik eller om vad man borde köpa inne på matfyndbutiken Matdax. Dit går jag själv helst och handlar före kl 07.30 eller efter 21:30 för att slippa se ut som en plattfisk då jag går ut därifrån.
Mycket grönska och luft och sittbänkar är det också mellan 40- och 50-talshusen och t.o.m en stor plaskdamm för barnen om somrarna som fungerar och sköts mycket fint. Det är inte många områden som har en sådan damm kvar längre. Det känns som att i Hökis bor och samsas det en skön och riktigt bra blandning av folk av alla tänkbara klasser, sorter och olika härkomst.
Senast redigerad av Kvartalet2023 2025-09-30 kl. 00:26.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in