Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-17, 04:04
Medlem
slippys avatar
Varför inte lägga in googles enkla "jag letar efter hela frasen" i flashback's sökfunktion?
Citera
2005-12-17, 13:31
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Varför inte lägga in googles enkla "jag letar efter hela frasen" i flashback's sökfunktion?

Varför inte använda den som redan finns?

Skriv in t.ex "jag letar efter hela frasen" , tryck sedan att du söker med Boolean istället för Natural language..

Voilá

Citera
2005-12-17, 14:31
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Varför inte använda den som redan finns?

Skriv in t.ex "jag letar efter hela frasen" , tryck sedan att du söker med Boolean istället för Natural language..

Voilá

Men då måste jag in i den avancerade söken och det är tidskrävande. Hmm boolean, borde det inte bli något i den här stilen då: jag & letar & efter & hela & frasen. Fy vad jobbigt.

Nej, jag lägger min röst för att "dubbelsnuffsökning" ska implimenteras i den vanliga sökfunktionen.
Citera
2005-12-17, 15:01
Moderator
tobess avatar
Du kan använda "" med boolean, tänk google sökning.
Citera
2005-12-17, 15:02
Medlem
slippys avatar
Isåfall tycker jag Boolean sökning ska vara standard och den andra kvasisökningen får man välja om man vill ha.
Citera
2006-03-07, 05:32
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Isåfall tycker jag Boolean sökning ska vara standard och den andra kvasisökningen får man välja om man vill ha.
Det här röstar jag också för!
Precis alla sökmotorer på internet tycker jag borde fungera så, då skulle jag bli lycklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in