2016-12-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
När den riktigt stora folkvandringen dyker upp kommer den ha flera olika orsaker. Men den primära kommer vara vatten/matbrist. Det i sin tur kommer leda till konflikter. Många länder har samma vattenkällor, men de som sitter först i vattendraget kommer sitta med en stor fördel. Vilket kommer skapa konflikter.
Miljöförstöring är ett annat stort hot. Bangladesh som har 150 miljoner invånare och stora delar av landet riskerar att hamna under vatten.
Både Kina och Indien kommer få stora problem med vattnet om de fortsätter med samma höga förbrukning.
När vattenbristen är så pass akut att det inte längre räcker för boskap och odlingar kommer folk flytta på sig. Av den anledningen har Kina börjat köpa upp stora arealer i andra länder för att kunna odla när den inhemska marknaden inte räcker till.
Det kan röra sig om en halv miljard människor som kommer vara på flykt från Asien och då har vi inte ens nämnt Afrika som redan nu är en hårsmån från en ny svältkatastrof i många länder.
Skillnaden mot tidigare var att varken kunskapen eller möjligheten att flytta sig fanns för särskilt många. Idag när människor har tillgång till internet så får de också informationen och kunskapen att flytta sig till ett bättre område.

Fruktansvärt. Det stärker argumentet, hjälp på plats, oerhört.
Citera
2016-12-13, 00:17
Medlem
stripesssss avatar
Citat:
Alla människor överlever i Norden, det är inte nordpolen vi pratar om.
Det finns för övrigt inga isolerade länder längre.
Du snackar skit.
Hur kommer det sig att de med ljus hy och ljusa ögon var de som överlevde bäst i Norden? Hur kommer det sig att det var dessa egenskaper som utvecklades?
Varför finns det naturligt inte några bruna människor här?
Citera
2016-12-13, 00:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Verkligen inte, man måste se till sitt folk först, jag känner mer samhörighet med mina kanadensiska släktingar som utvandrade från Sverige för 100 år sedan jämfört med random svartskalle som har ett pass där det står Sverige på. Blod är allt.
Ja se då för fan till att se efter ditt folk då.
Det gör jag.
Sitt inte här då och säg att du ska göra det.
Använd ditt förstånd och inte dit förbannade blod.
Citera
2016-12-13, 00:28
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stripessss
Du snackar skit.
Hur kommer det sig att de med ljus hy och ljusa ögon var de som överlevde bäst i Norden? Hur kommer det sig att det var dessa egenskaper som utvecklades?

Ja det kan ju ha något med att göra att referenser till tidig stenålder inte direkt är applicerbart med 2016.
Menar du på fullt allvar att en person från t ex Mali inte skulle överleva i Norden 2016?
Jag har svårt att veta om du är ironisk eller enfaldig.
Citera
2016-12-13, 00:30
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja se då för fan till att se efter ditt folk då.
Det gör jag.
Sitt inte här då och säg att du ska göra det.
Använd ditt förstånd och inte dit förbannade blod.

Mitt folk vill begå kollektivt självmord, jag accepterar det och ser till att fylla mina lador inför en exodus ur Mogadishu.
Citera
2016-12-13, 00:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Mitt folk vill begå kollektivt självmord, jag accepterar det och ser till att fylla mina lador inför en exodus ur Mogadishu.

Ja jag vet att det finns alldeles för många fegisar i Sverige.
Är bara att se på arbetsplatserna. Ingen vågar säga annat än övriga arbetskompisar.
Det är det min vän som kommer att förstöra landet.
Svensken själv.
Det är inte invandrares/ färgens fel / så kallade bastaders fel att Svensken är en mjäkhög.
Det är vi själva.
Var och en måste ta sig i kragen och fly från det mentala fängelse den befinner sig inlåst i.
Vem ska vinna segern annars ÅT VAR OCH EN.
Jag tänker inte fightas ÅT dig. Medan du gömmer dig under sängen och väntar på bättre dagar och att någon STARK skall hjälpa dig att överleva. Du måste bli den starka.....
I alla situationer som tänkas kan.

Blir så förbannat trött på människor i landet som alltid låter den som vågar saker, stå ensam i elden.
Jag är en av dem. Kämpar för dig. Inte för mig själv.
Då hade jag slutat för länge sedan.
Citera
2016-12-13, 09:43
Medlem
stripesssss avatar
Citat:
Ja det kan ju ha något med att göra att referenser till tidig stenålder inte direkt är applicerbart med 2016.
Menar du på fullt allvar att en person från t ex Mali inte skulle överleva i Norden 2016?
Jag har svårt att veta om du är ironisk eller enfaldig.
Du är helt enkelt för dum för att förstå hur oinsatt du är.
Istället för att spotta ut påståenden utan belägg kan du förklara varför?
Inte svarade du på nån av de 3 tydligt ställda frågorna heller.

Hur kommer det sig att de med ljus hy och ljusa ögon var de som överlevde bäst i Norden?
Hur kommer det sig att det var dessa egenskaper som utvecklades?

Det är lika applicerbart idag som för tusen år sedan. Helt enkelt eftersom klimatet är i stort det samma och vår genetik likaså.
Citera
2016-12-13, 16:43
Medlem
MADs avatar
Citat:

Hur kommer det sig att de med ljus hy och ljusa ögon var de som överlevde bäst i Norden?

Det är lika applicerbart idag som för tusen år sedan. Helt enkelt eftersom klimatet är i stort det samma och vår genetik likaså.

Vilka som överlevde bäst i norden för 10 000 år sedan är ju fullkomligt ointressant nu. Din tes förutsätter att vi fortfarande bor i en grotta i björnpäls och värmer oss vid öppen eld.
Du inser att utvecklingen gått framåt sedan dess?
Citera
2016-12-13, 17:25
Medlem
stripesssss avatar
Citat:
Vilka som överlevde bäst i norden för 10 000 år sedan är ju fullkomligt ointressant nu. Din tes förutsätter att vi fortfarande bor i en grotta i björnpäls och värmer oss vid öppen eld.
Du inser att utvecklingen gått framåt sedan dess?
Har den verkligen det?
Hur kommer det sig att mörkhyade människor i Sverige lider av D-vitamin brist i större utsträckning?
Varför har just nya zeeland och australien flest fall av hudcancer?
Jo för att vita människor inte hör hemma där, mörkhyade människor hör inte hemma i nordeuropa.

Vad händer om dagens samhälle kraschar inom hundra år och vi tvingas leva ett primitivt liv igen? Mycket tyder på det.
Men du är fri att rasblanda hur du vill, defaitist-gener har vi ingenting nytta av varken i dagens eller framtidens Norden.
Citera
2016-12-13, 17:34
Medlem
MADs avatar
Citat:
Har den verkligen det?
Hur kommer det sig att mörkhyade människor i Sverige lider av D-vitamin brist i större utsträckning?
Varför har just nya zeeland och australien flest fall av hudcancer?
Jo för att vita människor inte hör hemma där, mörkhyade människor hör inte hemma i nordeuropa.

Vad händer om dagens samhälle kraschar inom hundra år och vi tvingas leva ett primitivt liv igen? Mycket tyder på det.
Men du är fri att rasblanda hur du vill, defaitist-gener har vi ingenting nytta av varken i dagens eller framtidens Norden.

Det är fortfarande saker som absolut hade varit et problem på stenåldern, men som inte längre är det.
Ta d-vitamintillskott var ute när det är sol, problem löst.
Sola inte utan solfaktor och ha helst heltäckande kläder i solen, problem löst

För övrigt finns det absolut inget som tyder på att vi skulle få leva ett primitivt liv igen. Vi står inför enorma svårigheter absolut, men det innebär inte att vi plötsligt skulle behöva uppfinna elektriciteten igen. Såvida inte en meteor träffar jorden eller om ett fullskaligt kärnvapenkrig skulle bryta ut, men då spelar det oavsett ingen roll vilka som bor var.
Citera
2016-12-14, 00:15
Medlem
Jag kan inte förstår. Folk säger en problem är att invandrare inte integrera. Jag tror att bästa vägen att lära en andra språk är att har en partner som kan lära dig. När jag hade en Svensk Sambo att var hur jag lärd mycket Svenska. Om invandra dejt Svensk folk är det inte bättre att utlandsk människor integera och lära Svenska?

Jag skulle också säger till mannen att är svartsjuk på flashback. Om någon kan kom till ditt län kan inte talar din språk liksom dig och kvinnor gillar utländskt mannen mer an dig än problem är inte med rasblandning. Problem är du är oattraktiv och har en dåligt personlighet
Citera
2016-12-14, 06:51
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:

Tyvärr finns det annan teknik idag som möjliggör för människor som annars drabbas av d-vitaminbrist att få tillskott. Det gör det möjligt för negern att befolka norden. Vi kan hålla människor vid liv ute i rymden och på månen, så norden är inga större problem.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-12-14 kl. 06:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in