2016-12-10, 20:20
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Ytterligare en "utlänning" som smugglar "nåt" över gränsen.
Fattar inte vad han menar med att han ska "försörja" sitt barn. Bara nån bortförklaring antagligen.
Domen lär man inte få tag i förrän på måndag: Kan bli en del intressanta bilder på hur Audin såg ut om nån hittar nåt förundersökningsprotokoll också
Du förstår kanske att det nästan är enbart "inlänningar" som tar "nåt"?

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Många våldtäktsmän är kokainpåverkade.
Ja, kokain är verkligen en våldtäktsdrog
Citera
2016-12-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Vad får man då, femtiotusen? Hundra? Mer? Mindre? Rimligen så är man väl inte intresserad av att göra en grej som granaterat leder till flera års fängelse om man åker fast, utan att få hyggligt betalt för detta. Jag skulle förstås inte göra det för hundratusen, men jag skulle inte göra det för en miljon heller, så jag tillhör säkert inte målgruppen.
Priset beror ju på, som alltid.

Är det han själv som tänkt göra allt eller kör han bara åt någon annan? Hur mycket kostade kokainet där han köpte det? Hur mycket ska kokainet späs ut innan det säljs?

Skulle han sålt allt utan att spä ut för 1000kr/g så skulle det ju gå för 2 miljoner

Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Första gången på väldigt lång tid som jag läser om en dom med ett straff som faktiskt är rimligt. Om nu bara övriga brott kunde dömas efter samma måttstock.
Visst ifall du bara vill plåga människor så är det väl rimligt, det du tycker är rimligt är väl däremot straff som skulle göra att Sverige går i konkurs.

Jag tror det sitter ungefär 5000 i fängelse i Sverige och varje person kostar väl ungefär 5000kr/dygn. Det blir alltså ca 9 125 000 000kr/år som det svenska fängelset kostar och du tycker att vi ska höja straffen... Förstår du hur mycket pengar det blir ifall man ska ha "rimliga straff"?
Senast redigerad av SwagYolo1337cool 2016-12-10 kl. 21:55.
Citera
2016-12-10, 22:00
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool

Är det han själv som tänkt göra allt eller kör han bara åt någon annan? Hur mycket kostade kokainet där han köpte det? Hur mycket ska kokainet späs ut innan det säljs?

Skulle han sålt allt utan att spä ut för 1000kr/g
Sist jag såg kostade en boll bara 250 spänn i Malmö, känns som priserna gått ner senaste året?
Citera
2016-12-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
"– Jag ligger på minus ekonomiskt och har inte bara mig själv utan även fru och ett litet barn att försörja. Jag har känt mig tvungen att göra detta, säger han i förhören med tullen".

Idioti. Ingen tvinga(de) mannen att smuggla.

12 år utan möjlighet till frigivning skulle vara betydligt bättre.
Varför då?
Citera
2016-12-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Vad får man då, femtiotusen? Hundra? Mer? Mindre? Rimligen så är man väl inte intresserad av att göra en grej som granaterat leder till flera års fängelse om man åker fast, utan att få hyggligt betalt för detta. Jag skulle förstås inte göra det för hundratusen, men jag skulle inte göra det för en miljon heller, så jag tillhör säkert inte målgruppen.

Spelar ingen roll egentligen vad han får, det som spelar roll är, skulle han gjort detta om han redan hade 50 tusen? Mängd, vara och så vidare spelar ingen roll när man är desperat.
Citera
2016-12-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Sist jag såg kostade en boll bara 250 spänn i Malmö, känns som priserna gått ner senaste året?
Priser skiljer sig mycket beroende på var i Sverige det är när det gäller knark, självklart blir det billigare i Malmö när det brukar vara den första Svenska stad som insmugglat knark befinner sig i. Dessutom är ju kokain väldigt lätt att spä ut så det är nog väldigt sällan som någon säljer kokain som är så rent som det han smugglade in.

Tror dock inte mod tycker det är så bra att vi snackar om hur mycket han skulle tjänat ifall han inte torskat så pengar får vi nog lov att sluta diskutera.
Citera
2016-12-10, 23:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Varför då?

Det är knarket och då röka och kokain som finansierar gängkrigen.
Citera
2016-12-11, 00:39
Medlem
Jofs avatar
Fantastiska straffsatser på knarkinförsel. Hörde om en (eg. känner en) som fick 2 1/2 år på kåken för att han misstänktes! för att ha beställt anabola för sitt muskelbygge. Hämtade inte ens ut det.
En i övrigt skötsam kille.
Undrar vad som ligger bakom dessa straffsatser. Kunde lika gärna gälla alkohol. Ger upphov till mer skada för samhället.
5,5 år. Billigare att döda nån. Dråp, hastigt mod.
Dunkel moralism. I kina kan man dödas för ekonomisk brottslighet. I västvärlden bryr man sig knappt.
Citera
2016-12-11, 01:49
Medlem
Rätt sjukt att denna typen av brott kan ge ett längre straff än tex våldtäkter, knivrån etc.
Citera
2016-12-11, 09:59
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool

Skulle han sålt allt utan att spä ut för 1000kr/g så skulle det ju gå för 2 miljoner

Visst ifall du bara vill plåga människor så är det väl rimligt, det du tycker är rimligt är väl däremot straff som skulle göra att Sverige går i konkurs.

Jag tror det sitter ungefär 5000 i fängelse i Sverige och varje person kostar väl ungefär 5000kr/dygn. Det blir alltså ca 9 125 000 000kr/år som det svenska fängelset kostar och du tycker att vi ska höja straffen... Förstår du hur mycket pengar det blir ifall man ska ha "rimliga straff"?

Men tänk så många arbetstillfällen som skapas!

Jag har en tanke om att Sverige borde ha en vapenfri armé som består av dömda människor. Armén kan hjälpa till vid krissituationer så som när det svämmar över i Småland eller när en storm dragit fram och orsakat problem. Då skulle säkert några lära sig hur skönt det är att utföra ett riktigt arbete. Den som pissar positivt eller smugglar in knark åker på kännbara konsekvenser eller åker tillbaka till grå cell utan fönster och mänsklig kontakt resten av strafftiden.
Citera
2016-12-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Rätt sjukt att denna typen av brott kan ge ett längre straff än tex våldtäkter, knivrån etc.

Egentligen INTE OM man tänker efter - knark är konkurrent till brännvinet o staten skall tjäna
pengar på brännvinet - men staten tjänar NOLL på knarket
Citera
2016-12-11, 12:14
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Egentligen INTE OM man tänker efter - knark är konkurrent till brännvinet o staten skall tjäna
pengar på brännvinet - men staten tjänar NOLL på knarket

Det spelar ingen roll. Killen ville smuggla in knark och fick 5.5 års fängelse. Han skadar ingen med det kokainet förutom dem som FRIVILLIGT väljer att köpa det.

Jämför det med en grov jävla våldtäkt som man får ca 4 år för. Tycker du det är rimligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in