Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Vad får man då, femtiotusen? Hundra? Mer? Mindre? Rimligen så är man väl inte intresserad av att göra en grej som granaterat leder till flera års fängelse om man åker fast, utan att få hyggligt betalt för detta. Jag skulle förstås inte göra det för hundratusen, men jag skulle inte göra det för en miljon heller, så jag tillhör säkert inte målgruppen.
Priset beror ju på, som alltid.
Är det han själv som tänkt göra allt eller kör han bara åt någon annan? Hur mycket kostade kokainet där han köpte det? Hur mycket ska kokainet späs ut innan det säljs?
Skulle han sålt allt utan att spä ut för 1000kr/g så skulle det ju gå för 2 miljoner
Citat:
Ursprungligen postat av
DJ-Emerald
Första gången på väldigt lång tid som jag läser om en dom med ett straff som faktiskt är rimligt. Om nu bara övriga brott kunde dömas efter samma måttstock.
Visst ifall du bara vill plåga människor så är det väl rimligt, det du tycker är rimligt är väl däremot straff som skulle göra att Sverige går i konkurs.
Jag tror det sitter ungefär 5000 i fängelse i Sverige och varje person kostar väl ungefär 5000kr/dygn. Det blir alltså ca 9 125 000 000kr/år som det svenska fängelset kostar och du tycker att vi ska höja straffen... Förstår du hur mycket pengar det blir ifall man ska ha "rimliga straff"?