• 1
  • 2
2016-12-10, 16:24
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Du verkar ju ha en ofördelaktig personlighet men det är ju ingen orsak att inte låta dig leva ditt liv som du vill. Anta att du lyckas förbjuda tobak, vad är nästa steg, kött och sockerförbud? Ni Sossar får ju aldrig nog kontroll över folk.

Är det lite för mycket verklighet på en gång? Förstår att det är svårt att smälta. Jag slutade röka för många år sedan och hade jag fått all fakta serverad såhär som rökare hade jag inte kunnat hantera det. Hade snabbt bläddrat vidare...

Dessvärre är det såhär det ser ut och det har ingenting med min personlighet att göra. Lungklinikerna är fulla av folk som långsamt kvävs ihjäl. Vissa skickas hem med en syrgastub så att de kan sitta fastkedjade i soffan och överleva(skulle knappast kalla det leva) ett tag till.

Jag är inte sosse.
Citera
2016-12-10, 19:56
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Är det lite för mycket verklighet på en gång? Förstår att det är svårt att smälta. Jag slutade röka för många år sedan och hade jag fått all fakta serverad såhär som rökare hade jag inte kunnat hantera det. Hade snabbt bläddrat vidare...

Dessvärre är det såhär det ser ut och det har ingenting med min personlighet att göra. Lungklinikerna är fulla av folk som långsamt kvävs ihjäl. Vissa skickas hem med en syrgastub så att de kan sitta fastkedjade i soffan och överleva(skulle knappast kalla det leva) ett tag till.

Jag är inte sosse.
Låt cigarettrökarna hållas, samhället går plus på tobakskatten.
Vi som röker pipa och cigarr hamnar knappast på lungkliniken eftersom vi inte drar halsbloss.

Härmed skriver jag upp mig som tobaksaktivist! Låt folk snusa och röka bäst de vill. Förbudslagar är ett satans påfund!
Citera
2016-12-10, 20:28
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vi som röker pipa och cigarr hamnar knappast på lungkliniken eftersom vi inte drar halsbloss.

Härmed skriver jag upp mig som tobaksaktivist! Låt folk snusa och röka bäst de vill. Förbudslagar är ett satans påfund!

Klart folk får hålla på som de vill, men jag undrar varför folk inte reagerar över tobaksindustrin på liknande sätt som militanta veganer.

Visserligen skulle väl alla kioskägare bli arbetslösa om folk slutade röka och då skulle dom kanske bli terrorister eller socialfall och det kan ju stå samhället dyrt.

Satans påfund? Är det något negativt?
Citera
2016-12-10, 20:34
Medlem
beardbraids avatar
Citat:

Jag är inte sosse.

Jag är väl medveten om riskerna med att röka. Men du skall få lite rolig statistik: http://eattheplanet.org/surprisingly...alth-benefits/
Citera
2016-12-10, 20:37
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:

Saxat från cancerfonden:

"Varifrån kommer siffran att rökningen kostar samhället 30 miljarder kronor?
Det är Statens Folkhälsoinstitut som räknat ut siffran. Skatteintäkterna beräknas ligga på nio miljarder kronor. Det finns alltså 21 miljarder kronor som vi tror skulle göra bra mycket mer nytta på andra ställen. Och samtidigt, siffran är egentligen ointressant i förhållande till det personliga lidandet."

https://www.cancerfonden.se/nyheter/...vacker-kanslor

Ja men det är iofs bra att många väljer att vara luffarstinkande rökare, piprökare och snusare med brun käft. Då blir ju vi som är snygga och fräscha ännu snyggare och ännu fräschare
Citera
2016-12-10, 20:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tänker du verkligen försöka jämföra en av världens mäktigaste industrier med någon stackars minkfarmare från Blekinge?
Det mycket enkla svaret på din fråga är naturligtvis att ingen jävel törs ge sig på dem.
Det skulle vara ungefär som att ge sig på telekomindustrin för att folk får cancer av deras verksamhet.
Citera
2016-12-10, 20:45
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Jag är väl medveten om riskerna med att röka. Men du skall få lite rolig statistik: http://eattheplanet.org/surprisingly...alth-benefits/

Läs kommentarerna innan du länkar till "fakta"

"The quote “Pipe smokers that don’t inhale live longer that non-smokers” does not actually exist in the text of the Surgeon General’s report. It was a paraphrase of the data you found, specifically the part that says “Among the pipe smokers there were 28 percent who inhaled in the U.S. study and 18 percent in the Canadian study. The U.S. mortality ratios are 0.8 for non-inhalers and 1.0 for inhalers; the Canadian data contain too few deaths to allow a breakdown by inhalation.”

If the Seattle Pipe Club cited this as a direct quote, well, they were wrong. It is, however, an accurate interpretation of the data."
Citera
2016-12-10, 21:03
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Tänker du verkligen försöka jämföra en av världens mäktigaste industrier med någon stackars minkfarmare från Blekinge?
Det mycket enkla svaret på din fråga är naturligtvis att ingen jävel törs ge sig på dem.
Det skulle vara ungefär som att ge sig på telekomindustrin för att folk får cancer av deras verksamhet.

Bra! Äntligen någon som talar klarspråk. Tack. Det är väl för mycket pengar som står på spel helt enkelt.
Citera
2016-12-10, 21:12
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Läs kommentarerna innan du länkar till "fakta"

"The quote “Pipe smokers that don’t inhale live longer that non-smokers” does not actually exist in the text of the Surgeon General’s report. It was a paraphrase of the data you found, specifically the part that says “Among the pipe smokers there were 28 percent who inhaled in the U.S. study and 18 percent in the Canadian study. The U.S. mortality ratios are 0.8 for non-inhalers and 1.0 for inhalers; the Canadian data contain too few deaths to allow a breakdown by inhalation.”

If the Seattle Pipe Club cited this as a direct quote, well, they were wrong. It is, however, an accurate interpretation of the data."

Att det inte är hälsosamt fattar alla men siffran har skojat s om sen 1963.
Vad jag ville få fram var att det bör finnas fler kategorier än rökare/icke-rökare då det rimligtvis inte är samma risk att röka en cigarr på nyårsafton som 60 cigaretter om dan i 20 år.
I din andra tråd vill du ju ha upp dödligheten på diverse njutningsmedel så jag förstår inte vart du vill komma? Är det så jobbigt för dej att vi som lever fel njuter av våra kortare liv så du önskar oss döda ännu tidigare? Sjukt är bara förnamnet.
Jag tycker du skall försöka hitta nån att prata med om dina hatiska känslor och sociala tillkortakommanden med och försöka komma vidare för din egen skull. Du mår helt klart inte bra som det är.

Och det var all trollmat som serveras idag. Nu blir det ett stopp Burley.
Citera
2016-12-10, 21:26
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Att det inte är hälsosamt fattar alla men siffran har skojat s om sen 1963.
Vad jag ville få fram var att det bör finnas fler kategorier än rökare/icke-rökare då det rimligtvis inte är samma risk att röka en cigarr på nyårsafton som 60 cigaretter om dan i 20 år.
I din andra tråd vill du ju ha upp dödligheten på diverse njutningsmedel så jag förstår inte vart du vill komma? Är det så jobbigt för dej att vi som lever fel njuter av våra kortare liv så du önskar oss döda ännu tidigare? Sjukt är bara förnamnet.
Jag tycker du skall försöka hitta nån att prata med om dina hatiska känslor och sociala tillkortakommanden med och försöka komma vidare för din egen skull. Du mår helt klart inte bra som det är.

Och det var all trollmat som serveras idag. Nu blir det ett stopp Burley.

Det är underhållande att läsa hur människor kämpar med näbbar och klor för att på ett intellektuellt sätt rättfärdiga ett bruk eller missbruk eller vad man vill kalla det. Vilka är det som är troll egentligen? Är det kanske brukarna som trollar sig själva? Ärligt talat så skiter jag i vilket. Klart man trampar på ömma tår och väcker många känslor när man diskuterar negativa sidor av ett bruk som är totalt idiotiskt men ändå existerar. Godnatt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in