Citat:
Ursprungligen postat av
profanum.vulgus
Läs kommentarerna innan du länkar till "fakta"
"The quote “Pipe smokers that don’t inhale live longer that non-smokers” does not actually exist in the text of the Surgeon General’s report. It was a paraphrase of the data you found, specifically the part that says “Among the pipe smokers there were 28 percent who inhaled in the U.S. study and 18 percent in the Canadian study. The U.S. mortality ratios are 0.8 for non-inhalers and 1.0 for inhalers; the Canadian data contain too few deaths to allow a breakdown by inhalation.”
If the Seattle Pipe Club cited this as a direct quote, well, they were wrong. It is, however, an accurate interpretation of the data."
Att det inte är hälsosamt fattar alla men siffran har skojat s om sen 1963.
Vad jag ville få fram var att det bör finnas fler kategorier än rökare/icke-rökare då det rimligtvis inte är samma risk att röka en cigarr på nyårsafton som 60 cigaretter om dan i 20 år.
I din andra tråd vill du ju ha upp dödligheten på diverse njutningsmedel så jag förstår inte vart du vill komma? Är det så jobbigt för dej att vi som lever fel njuter av våra kortare liv så du önskar oss döda ännu tidigare? Sjukt är bara förnamnet.
Jag tycker du skall försöka hitta nån att prata med om dina hatiska känslor och sociala tillkortakommanden med och försöka komma vidare för din egen skull. Du mår helt klart inte bra som det är.
Och det var all trollmat som serveras idag. Nu blir det ett stopp Burley.