• 1
  • 2
2016-12-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Var det gängliga negrer med knappnålshuvuden och utstående tänder? Somalier?
Ja muslimer iaf, inte somalier för dom var mer bruna än svarta. Typ som en solad vit hud
Citera
2016-12-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Är inte "Familjen" upplöst sedan många år?

Rätt, Familjen finns inte längre sen många år tillbaka. När det gäller Tjäna ängar är det bara att konstatera att det är invandrare som det handlar om.
Citera
2016-12-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Undrar om detta är relaterat: en påkbeväpnad, tjugohövdad pöbel som försökt storma en lägenhet i området samma kväll/natt.

http://www.dt.se/blaljus/brott/20-pe...d-allt-vi-hade

"– Vi kan inte utesluta att det här tre händelserna inte hänger ihop, men vi kan heller inte bekräfta det. Vi jobbar vidare för att se om det har något samband med varandra, berättar polisens vakthavandebefäl Björn Mattsson"

Kan det vara fråga om "Trevligt folk"?
Citera
2016-12-10, 13:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreatininmannen
Bor i Tjärna och såg blåljus typ kl 23 så det var något på gång lång tid före 01:25. Såg ingenting av dådet men var 3 polisbilar, eller så såg jag samma bil flera gånger.

Var dock en stor samling utanför byggnaden som snackade kl 7 och dom är nog kvar (jag är på jobbet nu) och det var mycket riktigt utlänningar. Inte utlänningar i rasistisk mening men alltså det var sådana som hade bråkat, var bl.a. säkert 10-15 kvinnor vid avspärrningen och alla hade slöja, inga barn var i närheten och några män, 2 poliser men 4 polisbilar så det var nog några i bilarna.

Du som bor där,
Vem är Zana Kaya?
Citera
2016-12-10, 14:28
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Enligt polis:

"så är det två olika grupperingar som är i luven på varandra."

De får det att låta som om det handlar om bråkande ungar. Vilket det sannolikt inte är...

Mkt låga odds på att det är rivaliserande etniska grupper, och inte ursprungsbefolkningen.

Tjärna ängar är ett getto helt avskuret från övriga Sverige en mångkulturell soppa utan dess lika.
Citera
2016-12-10, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Är inte "Familjen" upplöst sedan många år?

Det finns en annan familj vars namn börjar på S.
Citera
2016-12-10, 14:44
Medlem
whaks avatar
När jag gick hem från jobbet inatt ca 02:30 så när jag kom till Hagalund så var det ett jävla liv bland ett gäng "svarta".

"ey fuck you, jävla hora" hördes från ena sidan gatan skrikandes till gänget på andra sidan gatan, det roliga att alla jag såg var män.

Två av dom vek av mot Kupolen/tjärna ängar.
Citera
2016-12-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du som bor där,
Vem är Zana Kaya?
Aldrig hört namnet, så någon obetydlig förmodar jag.
Citera
2016-12-10, 19:04
Medlem
Yallas avatar
Det gäller två äppelkindade fraktioner som inte är överens om hur uppdelningen av knarklangningen ska fördelas. Shoot them all and let god sort em out...

//Yalla
Citera
2016-12-10, 23:13
Medlem
Någon som har några namn på de inblandade?? BO och MGM??
Citera
2016-12-11, 00:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nu har det gått så lång tid att någon borde ha gått av sitt skift och kan ge en riktig rapport.

Gast folk sitter väl klistrade vid TV apparaterna och tittar på högdjuren som dansar...
Citera
2016-12-11, 17:28
Medlem
det fortsatte även i natt

http://www.dt.se/dalarna/borlange/st...r-under-natten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto