Tjena! Efter sommaren kommer jag börja på en utbildning och ser fram emot det väldigt mycket. Men det finns en sak som oroar mig en hel del.
Det är nämligen så att drygt 8 av 10 i min nya "klass" kommer vara av det kvinnliga könet. Det är inte så att jag har något emot att jag kommer spendera mycket tid med brudar utan det är snarare en aspekt att se fram emot

. Nej det som får min hjärna att gå på högvarv är männen jag kommer plugga med. På arbetsplatser och tidigare utbildningar har jag alltid haft ett "grabbgäng". Några sköna som man kan snacka med om brudar, fotboll och allt vad det heter. Men jag är även nyfiken på hur man kommer bli behandlad av kvinnorna.
Frågeställningar:
Är det vanligt att de få männen som går en kvinnodominerad utbildning håller ihop? Eller sprids de ut i de olika grupperingarna?
Hur kommer kvinnorna att bete sig gentemot de få män de kommer ha som kollegor kommande åren?
Bonusfråga:
Om vi går in mer på den intima sidan av saker och ting. Min tanke är att flirtande (på klassträffar såsom gasquer, sittningar etc.) antingen kommer ske i större utsträckning då det finns fler damer i omgivningen eller i mindre utsträckning då allt som händer kommer bli mer uppmärksammat i och med det få antalet herrar.
Vilken tror ni på?
Lite info om mig/förutsättningar:
- 20-25 årig man
- Jag kommer att vara nyinflyttad på orten och bo i studentlägenhet (fixat redan nu)
- Normal social förmåga. Extrovert. Umgås med både kvinnor och män.
Detta är min första TS någonsin så ber om ursäkt i förväg om det är lite snurrigt. Fråga på om ni undrar över något.