2016-12-09, 01:57
Medlem
Hej!
Ska ansöka om lånelöfte för bostadsköp. Och är väl typ på gränsen till att få det beviljat om jag fyller i mitt billån. Det är en ganska dyr bil och den ska säljas för att övervärdet ska bli en del av kontantinsatsen till min bostad. Det kommer dock ta ca 1-2 månader att avyttra den.

Nu till saken, har kollat min UC vid några tillfällen sedan jag köpte den (ca 2 år sedan) och den krediten presenteras inte på min UC överhuvudtaget.

Om jag nu väljer att inte uppge den till banken, kan dom på något annat sätt se att jag har en bil på finans eller går dom på mina uppgifter som jag uppger + UC då?
Citera
2016-12-09, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoner1983
Hej!
Ska ansöka om lånelöfte för bostadsköp. Och är väl typ på gränsen till att få det beviljat om jag fyller i mitt billån. Det är en ganska dyr bil och den ska säljas för att övervärdet ska bli en del av kontantinsatsen till min bostad. Det kommer dock ta ca 1-2 månader att avyttra den.

Nu till saken, har kollat min UC vid några tillfällen sedan jag köpte den (ca 2 år sedan) och den krediten presenteras inte på min UC överhuvudtaget.

Om jag nu väljer att inte uppge den till banken, kan dom på något annat sätt se att jag har en bil på finans eller går dom på mina uppgifter som jag uppger + UC då?

Tror inte banken kan se det. Fick lånelöfte för inte så länge sedan då vi letar hus, och bankmannen frågade om jag hade några andra lån men jag svarade nej (Har då ett billån) och det var inga problem.
Citera
2016-12-09, 11:10
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoner1983
Hej!

De kan se det genom att kolla slå på regnumret och se att den är kreditspärrad. Sannolikheten att de gör det är nog försvinnande liten skulle jag tro.
Citera
2016-12-09, 13:13
Medlem
Dras lånet på autogiro?
Isåfall kan de ju se på din kontohistorik att en betalning för ett lån sker.
Citera
2016-12-09, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yxiii
Tror inte banken kan se det. Fick lånelöfte för inte så länge sedan då vi letar hus, och bankmannen frågade om jag hade några andra lån men jag svarade nej (Har då ett billån) och det var inga problem.
kändes det bra att ljuga för banken/ aka begå bedrägeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in