2005-12-17, 01:09
Medlem
Tavics avatar
det intressanta ...

..I det här faller är väl i sådana fall hur länge pen garna kommer att finnas kvar på kontot?! Och om dom verkligen finns där när du försöker ta ut dem. Att det är en bluff är ju väldigt uppenbart.. Men, prova att ta ut 30K eller nåt, om någon i efetrhand frågar kan du ju säga att du lånat 30K av din kompis och att han skulle sätta in dem på ditt konto.. "I god tro" borde fungera här =)
Citera
2005-12-17, 04:22
Medlem
TheMPGs avatar
Glöm inte ta ett kontoutdrag och rama in på väggen eller nåt =)
Citera
2005-12-17, 04:40
Medlem
Presidents avatar
om det är miljoner så tar du ut dem och flyttar till spanien byter identitet och lever livet!
Citera
2005-12-17, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av President
om det är miljoner så tar du ut dem och flyttar till spanien byter identitet och lever livet!

Exakt. Finns det något annat alternativ?
Inte för att jag tror på dig för 5 öre.
Citera
2005-12-17, 07:14
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Räntan tickar ju på för varje dygn pengarna ligger där iaf.

Du kan inte få ränta på pengar som inte finns, även om det ser ut som att pengarna finns på kontot. När pengarna "åker tillbaka" kommer banken kräva tillbaka räntan också.

Denna situation har drabbat mig, då jag fick en stor summa insatt på mitt konto av misstag. Jag fick ett par hundra i ränta under ett par dagar, utan att veta om det, men sen ringde banken och förklarade hela situationen samt att de skulle dra tillbaka räntan.
Citera
2005-12-17, 11:05
Medlem
qools avatar
Men jag tror inte det är nigeria brev

Han säger att "Remember the money you use, please pay the charges first with the funds then take out your 30%" Han ringer från det land han utges sig vara ifrån och allt. Ja frågar om det är lagligt han säger det är lagligt vem som helst får begära funds av avlidna släktingar eller vänner om deras anhöriga inte hör av sig så går funds till deras vänner.
Citera
2005-12-17, 11:16
Medlem
grens avatar
Du har redan fått en länk till en sida som registrerar SCAMs. I den länken står näst intill exakt det du fått från din kontakt.

Är du ändå villig att gå på bluffen det så kör i vind. Lova att du berättar hela historien efteråt.

Om du nu inte känner för att bli blåst, så driv med honom. Spela in samtalen och gör en "scam the scammer".

http://www.geocities.com/scamjokepage/

Om du fortfarande ens överväger att tro på din kontakt, så förtjänar du att bli blåst.
Citera
2005-12-17, 11:28
Medlem
Dennos avatar
Hur fan kan bankerna låta folk ta ut pengar som inte bekräftas?
Eller har jag missuppfattat?
Citera
2005-12-17, 12:45
Medlem
jumpcuts avatar
Jag skulle nog vänta några månader med att överhuvudtaget ens tänka på att röra de där pengarna för att se vad som händer. Om jag hade haft självbehärskning nog
Citera
2005-12-17, 13:26
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qool
Ja frågar om det är lagligt han säger det är lagligt vem som helst får begära funds av avlidna släktingar eller vänner om deras anhöriga inte hör av sig så går funds till deras vänner.

Nu vet jag ju inte vilket land han ringer ifrån men... I Sverige kan man inte som vän eller avlägsen släkting få ärva någon som inte skrivit ett testamente. Detär bara vissa som har arvsrätt så som barn,make/maka, syskon och föräldrar. Finns dessa släktingar inte så går arvet automatiskt till allmänna arvsfonden.

Som någon skrev tidigare. Låter det för bra för att vara sant så är det inte sant. Om detta skulle fungera varför gör inte alla så?
Citera
2005-12-17, 13:44
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Hur fan kan bankerna låta folk ta ut pengar som inte bekräftas?
Eller har jag missuppfattat?
Det funkar så att man sätter in pengarna med en check som saknar täckning. När det uppenbaras dras betalningen tillbaka, men det kan dröja nån vecka. Om han under tiden tagit ut pengarna så blir ha skyldig banken summan. God tro lär inte funka eftersom detta är ett välkänt bedrägeriknep.

Aldrig i helvete att detta är nåt annat än bedrägeri. Om qool går med på detta blir han generalblåst, det kan jag garantera.
Citera
2005-12-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Du kan inte få ränta på pengar som inte finns, även om det ser ut som att pengarna finns på kontot. När pengarna "åker tillbaka" kommer banken kräva tillbaka räntan också.

Jo ibland är det så. Räntan får man normalt insatt först när ett helt kalender år har gått, efter årskiftet. Om någon sätter in miljoner på mitt konto under ett par dagar i början av januari så får dom vänta 12 månader på att få sin ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in