Citat:
Ursprungligen postat av
caught.on.tape
Jo jag förstod att det är "bror" som i kvinnlig, (wtf?), vän
Malmö? Skämtar du? Eller är det Malmö som i Rosengård du menade?
Eller Rosengård kanske det är "hora",, "horunge" och "mannen!" som är någon typ av androgyn vän-tilltal ?
Hahaha ja det HADE jag faktiskt velat höra,, en tjej som kallar sin killkompis för "syster",, det hade definitivt lyft upp min stämning och gett goda skratt från min sida

Det hade nog genererat förvånade skratt. Men inga agg bland de jag känner, hade dock inte sagt detta till vem som helst.
Känner folk i Rosengård, Lindängen, Seved, på Möllan, Värnhem, Gamla väster, Västra hamnen, Hermodsdal, osv osv. Mest på Möllan. Ser ingen stor skillnad mellan dessa personer pga var de bor i Malmö.
Sa ju nu inte att alla män kallar mig bror, utan ett par mycket nära manliga vänner. Om de vill ha mig sexuellt? (tror det var ts frågeställning) Kanske en av dem, men han skulle aldrig försöka.
Hora, horunge och mannen: "Mannen" har hänt på jobbet, då mer som bi-ord i en mening där något jobbigt eller otroligt hänt, följt av mannen. Inte specifikt "riktat".
"Din lilla horunge"; som svar på någon halvt rumsren kommentar, oftast dock sagt män emellan.
"Hora", hör aldrig någon kalla varandra det bland vänner, förutom som skällsord när någon slår foten på tröskeln eller liknande, då riktat till situationen. Som "jävlar" eller "fan".
Enbart ett ex har kallat mig hora, någonsin, så nej, tror inte det är normalt på något sätt.