2016-12-07, 17:11
Medlem
Jag är förälder i ett familjehem åt en ensamkommande pojke sedan ett halvår. Eftersom det är så många missuppfattningar som cirkulerar här tänkte jag göra ett försök att svara på frågor. Jag försöker svara ärligt och detaljerat på alla frågor som rör ämnet - om alla hjälps åt att hålla tonen sansad. Shoot!
2016-12-07, 17:14
Medlem
gringofarangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonken40
Jag är förälder i ett familjehem åt en ensamkommande pojke sedan ett halvår. Eftersom det är så många missuppfattningar som cirkulerar här tänkte jag göra ett försök att svara på frågor. Jag försöker svara ärligt och detaljerat på alla frågor som rör ämnet - om alla hjälps åt att hålla tonen sansad. Shoot!

Hur mycket pengar får du per månad efter skatt?
2016-12-07, 17:14
Medlem
Halloween2s avatar
Vart är han ifrån, hur gammal är han, vad säger resten av din familj, vänner?

Vad gör han om dagarna, vad äter han.
2016-12-07, 17:17
Medlem
C:a 13000 kr efter skatt. En del är omkostnadsersättning (skattefri) och en del är arvode (inkomst). Tror det är samma för "vanliga" placeringar och ensamkommande.
2016-12-07, 17:18
Medlem
Han går i skolan, är med kompisar och har andra aktiviteter, t ex sport på fritiden.
2016-12-07, 17:19
Medlem
Han äter mat... Samma som oss andra fast inte fläsk.
2016-12-07, 17:23
Medlem
pampussas avatar
Han skal vel reise hjem for å bygge opp landet sitt når krigen er over, hvordan forbereder han seg?
2016-12-07, 17:26
Medlem
Har du gått en "god man" kurs?
2016-12-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonken40
- Stämmer hans ålder, hur gammal är han?
- Har han speciella krav på kläder osv.
- Pratar han engelska
- Har han kontakt med släktingar i hemlandet?
2016-12-07, 17:32
Medlem
Halloween2s avatar
Har du egna barn? Vad tycker dom om han, kön på dina barn om?
Moderator
Tystnads avatar
Hur gammal är han?? Verkar den åldern stämma enligt dig??

Många säger ju att dom ljuger om ålder, dvs är "skäggbarn"

Har ni språkproblem med att förstå varandrar?
Medlem
Jag är inte "god man", så jag har inte gått en sådan kurs. Tror inte han kommer att resa "hem" igen. Han satsar hårt på att skapa möjligheten till ett bra liv här. Men självklart förändras både världen och ens egna mål under livet, så vem vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in