2016-12-06, 22:48
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag är vän till flera unga tjejer som jobbar som handläggare på Migrationsverket. Men jag börjar tröttna nu, ALLA klagar på pressen att utvisa, hur de blir hotade, misshandlade (men chefen vill inte att de anmäler), utpressade, stalkade, drömmer mardrömmar, måste se på bilder av avrättade människor för att kunna ta beslut, måste se på filmer av flickor som stenas för att kunna ta beslut, blir slagna, tvingas ta hand om sökande som vill ta livet av sig, som hotar personalen och skär sig själva..

Är det här okej? Migrationsverket panikanställde unga beteende och socialvetare i somras. Är det här rättvist? Borde man anställs militär, polis och psykologer istället? Mina väninnor bryter ihop...
Citera
2016-12-06, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är vän till flera unga tjejer som jobbar som handläggare på Migrationsverket. Men jag börjar tröttna nu, ALLA klagar på pressen att utvisa, hur de blir hotade, misshandlade (men chefen vill inte att de anmäler), utpressade, stalkade, drömmer mardrömmar, måste se på bilder av avrättade människor för att kunna ta beslut, måste se på filmer av flickor som stenas för att kunna ta beslut, blir slagna, tvingas ta hand om sökande som vill ta livet av sig, som hotar personalen och skär sig själva..

Är det här okej? Migrationsverket panikanställde unga beteende och socialvetare i somras. Är det här rättvist? Borde man anställs militär, polis och psykologer istället? Mina väninnor bryter ihop...
Varför slutar hon inte bara?
Citera
2016-12-06, 23:01
Medlem
Finns det risk att man ger vika för pressen och EJ avvisar?

i så fall.. vilka individer riskerar man att ge uppehållstillstånd till?
Citera
2016-12-06, 23:07
Medlem
Chefen vill inte att dom anmäler?

Det bestämmer väl för fan inte chefen? De är fritt fram att anmäla. Om någon blir hotad så är det inte chefen som bestämmer om personen ska anmäla eller inte. Det är personen som blir hotad som bestämmer det.

Och det finns inga rimliga skäl för chefen att säga upp personalen som anmäler ett hot. Det är en rättighet man har i det Svenska samhället att få anmäla när man känner sig hotad.

Jag jobbar i socialtjänsten och har fått många hot mot mig. Jag anmäler varenda en av hoten. Chefen har några gånger sagt till mig att jag inte borde anmäla allt. Men då sa jag till chefen att det inte var hennes sak att ta. Det är trots allt inte chefen som någon har hotat med döden. Det är mig någon har hotat med döden. Så då har inte chefen någonting att säga till om.

Den som inte anmäler för att chefen säger att man inte borde, är en ynkrygg. Chefen ska stötta den anställda som blivit hotad. Annars är det chefen som kan bli anmäld för tjänstefel.
Citera
2016-12-06, 23:10
Medlem
Sperssons avatar
.
Det sjuka är att man anställer utrikesfödda som kan bevilja uppehållstillstånd åt sina landsmän.
Snacka om att det förekommer jävsituationer.
Citera
2016-12-07, 00:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det sjuka är att man anställer utrikesfödda som kan bevilja uppehållstillstånd åt sina landsmän.
Snacka om att det förekommer jävsituationer.
Jag vet flera svenskfödda socionomer som jobbar med att bevilja försörjningsstöd...åt svenskar Men dom är alltså jäviga menar du?
Citera
2016-12-07, 02:20
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jag vet flera svenskfödda socionomer som jobbar med att bevilja försörjningsstöd...åt svenskar Men dom är alltså jäviga menar du?

Ditt exempel är inte helt likvärdigt och jag antar att du själv är medveten om varför redan.
Citera
2016-12-07, 05:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Ditt exempel är inte helt likvärdigt och jag antar att du själv är medveten om varför redan.
Förvisso. Jag känner även kommunala bygglovshandläggare och miljöinspektörer, handläggare av jaktfrågor och olika ekonomiska stöd på Länsstyrelsen, handläggare på Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Alla handlägger dom ärenden för personer som är deras landsmän och personer som inte är det (och handläggarna såväl som de personer de handlägger ärenden för kan vara svenskfödda såväl som födda i något annat land). På vilket sätt skiljer sig handläggare på Migrationsverket från alla andra?
Citera
2016-12-07, 05:23
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Förvisso.... På vilket sätt skiljer sig handläggare på Migrationsverket från alla andra?

Spelar du korkad eller uppvisar du bara normal idiotinivå för en PK-drabbad sate?

Ska vi importera norrmän och danskar som sköter handläggningen för svenskar i Sverige?
Citera
2016-12-07, 05:38
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia
Spelar du korkad eller uppvisar du bara normal idiotinivå för en PK-drabbad sate?

Ska vi importera norrmän och danskar som sköter handläggningen för svenskar i Sverige?
Nej. Var i mitt inlägg påstår jag det?
Citera
2016-12-07, 07:04
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Du måste vara lågbegåvad
Citera
2016-12-07, 07:47
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Du måste vara lågbegåvad
Så kan det vara, men om det är så, så har jag nog svårt att förstå varför. Därför får du gärna ingående förklara för mig.

Är även intresserad av hur/när samma nationalitet hos handläggare och enskild kan medföra jäv enligt förvaltningslagen eller andra vid tillfället tillämpliga regelverk, så om du kan förbarma dig över en lågbegåvad och förklara det vore jag mycket tacksam
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in