2016-12-06, 21:46
Medlem
NeutronStars avatar
Trillingnöten togs bort eftersom det var barnarbetare i Pakistan som plockade nötterna och handgjorde chokladen.

Sen är ju Aladdin ganska ok för att vara budgetchoklad. Fast hemma i alkoholistkök och knarkarkvartar ses den nog fortfarande som jul-lyx som avnjuts mellan silar, cigg och klunkar av Explorern.
Senast redigerad av NeutronStar 2016-12-06 kl. 21:55.
Citera
2016-12-06, 22:03
Medlem
Sunimods avatar
Det är inte för att de tog bort trillingnöten, det är för att de inte bryr sig om vad deras kunder tycker.

De pissar på kunderna. Hade de bara orkat fråga folk som åt deras Aladdin så hade de fått svaret att

-NEJ låt den vara kvar.

Men nu sket de i det och satsade på max lönsamhet. Otur att det går nedåt nu.
Citera
2016-12-06, 22:20
Medlem
Lillamig72s avatar
Det finns nästan inte några goda praliner kvar i Alladinasken.
Fick spotta ut många förra julen. En var tom fylld med lakrits. Blä...
Citera
2016-12-06, 22:30
Medlem
Trillingnöt i all ära men inget slog mandelsplitten.
Har inte köpt någon av askarna Aladdin/Paradis på år och dar och glad är man över det, är bara skräp i nu för tiden.

Istället så gör man sitt egna julgodis och inget går upp mot hemmagjorda mandelsplittar och trillingnötter
Kostar en slant att göra men det är det klart värt.
Citera
2016-12-06, 22:49
Medlem
ÖB säljer en chokladask för 120 kr just nu som är som det "gamla" aladdin var och lite mer. Fransk nougat, trillingnöt etc. Stort, platt paket.
Citera
2016-12-06, 22:59
Bannlyst
Alltid varit ett fan av paradis men alladin asken måste finnas på bordet för en riktig julkänsla såklart
Citera
2016-12-06, 23:17
Medlem
Köper sedan 5 år endast Anton berg's ask till jul. Kommer någon annan in med judechoklad från marabou åker dom ut.
Citera
2016-12-06, 23:20
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Sen är ju Aladdin ganska ok för att vara budgetchoklad. Fast hemma i alkoholistkök och knarkarkvartar ses den nog fortfarande som jul-lyx som avnjuts mellan silar, cigg och klunkar av Explorern.

Hur fan ska den annars avnjutas? Och hela julen för den delen.
Citera
2016-12-06, 23:37
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus_SWE
Noterat att nästan varenda affär rear ut Aladdin och Paradis askar. Är detta en effekt av att dom tog bort trillingnöten och körsbär i likör i slutet av 2014? Alltifrån ICA, ÖoB, Willys, Siba och Pressbyrån verkar vilja bli av med skiten. Jag minns inte att Aladdin reas ut när det är just högsäsong för chokladaskar.

Nougat med (hel) mandel: borta. Trillingnöt: borta. Körsbär i likör: borta. Varför? Jo, dessa innehåller hela bär/nötter, och det är dyrt att köpa in och hantera! Om t.ex. de tre nötterna i trillingnöt mals ner och blandas med 1/2 kg socker + lite E-nummer och essenser så räcker denna kräm till 120 praliner istället för en, och Marabouchefen kan köpa ny Merca 2 ggr per år istället för en!
Citera
2016-12-07, 00:00
Medlem
Nefus_SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
ÖB säljer en chokladask för 120 kr just nu som är som det "gamla" aladdin var och lite mer. Fransk nougat, trillingnöt etc. Stort, platt paket.

Skulle vara intressant att veta vad den heter?

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Nougat med (hel) mandel: borta. Trillingnöt: borta. Körsbär i likör: borta. Varför? Jo, dessa innehåller hela bär/nötter, och det är dyrt att köpa in och hantera! Om t.ex. de tre nötterna i trillingnöt mals ner och blandas med 1/2 kg socker + lite E-nummer och essenser så räcker denna kräm till 120 praliner istället för en, och Marabouchefen kan köpa ny Merca 2 ggr per år istället för en!

Sorgligt men sant
Citera
2016-12-07, 00:01
Medlem
Ja alltför många bra bitar har tagits bort och ersatts av för söta smaker. Ingen höjdare men det hör till ett privat julbord.

Personligen gillar jag mycket mer "Merci" men den är dyrare och det blir mer fjuttande när man skall leta upp dom bitar som smakar bäst..Förr hade vi "Mon Cheri" oj vilken god smak, kan dom finnas någonstans.

Tycker också att Anton Bergs från Danmark blivit klart sämre, men Danskarna är annars bra på marzipan och mandelmassa.

När det går sämre för SD i opinionen får man tröstäta choklad men jag hoppas på stora framgångar och då minskar chokladkonsumtionen.
Citera
2016-12-07, 00:35
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Blandar alltid ihop Paradis och Aladdin men det var någon dom ändrade från att ha typ smånötbitar inuti till att vara någon hallon-lakrits skit, fyfan asså! Den ser exakt likadan utanpå bara för att lura en också, sån jädra stil. Nej jag tänker inte läsa vad den smakar innan jag stoppar den i munnen, jag vill ju hålla barntraditionen vid liv då jag inte läste heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in